Henvist til ivf og lapraskopi!

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jippi! Da har gyn henvist meg til ivf i Porsgrunn og til sykehuset i Vestfold for lapraskopi! Noen som har erfaring med ventetiden for lapraskopi??

Jeg ringte inn og satt meg på ringeliste for at jeg kunne komme på kort varsel. Ble ringt innen et par dager og ble operert 3 dager etterpå:) dette var i Oslo

Jippi! Da har gyn henvist meg til ivf i Porsgrunn og til sykehuset i Vestfold for lapraskopi! Noen som har erfaring med ventetiden for lapraskopi??
Gratulerer og så spennende! Håper det går fort for deg :D Du er samme Bukett fra prøver-forumet, bare at du har byttet bilde? :p

Gratulerer og så spennende! Håper det går fort for deg :D Du er samme Bukett fra prøver-forumet, bare at du har byttet bilde? :p

Ja det er den samme buketten enda vet du ;-) takk! Det er spennende og jeg gleder meg faktisk. Hvem hadde trodd. Glede seg til lapraskopi og ivf;) nå er det ikke lenge til du skal i gang!! Måtte den værste tiden være over for oss og de neste månedene gi oss det vi så sårt ønsker oss!!

Jeg hadde ikke lap på SiV men hadde hysteroskopi. Samme avdeling, så antar samme ventetid.
Det tok åtte uker fra henvisning til jeg var inne til operasjon :)

Jeg hadde ikke lap på SiV men hadde hysteroskopi. Samme avdeling, så antar samme ventetid.
Det tok åtte uker fra henvisning til jeg var inne til operasjon :)

Okay. Må man vente så og så lenge før man kan sette i gang med ivf etter lapraskopi?? Er jo sikkert ganske lang ventetid til ivf og altså, men jeg liker å vite :-) vondt? Trengte du sykemelding? Takk for svar :-)

Okay. Må man vente så og så lenge før man kan sette i gang med ivf etter lapraskopi?? Er jo sikkert ganske lang ventetid til ivf og altså, men jeg liker å vite :) vondt? Trengte du sykemelding? Takk for svar :)

Hysten var ikke vondt, men jeg ble sykemeldt tre dager. Lap har jeg aldri hatt, så vet ikke om det blir anderledes.
Jeg hadde hysten i slutten av mars og fikk første forsøk satt opp etter dette i juni.
Om du nettopp er henvist er det jo nok litt ventetid til ivf uansett, så du rekker sikkert lap og ventemåneder før du kommer ordentlig i gang i Porsgrunn. Det er litt kø nå :/

Hysten var ikke vondt, men jeg ble sykemeldt tre dager. Lap har jeg aldri hatt, så vet ikke om det blir anderledes.
Jeg hadde hysten i slutten av mars og fikk første forsøk satt opp etter dette i juni.
Om du nettopp er henvist er det jo nok litt ventetid til ivf uansett, så du rekker sikkert lap og ventemåneder før du kommer ordentlig i gang i Porsgrunn. Det er litt kø nå :/

Ja okei, vet egentlig ikke helt forskjellen på hysteroskopi og lapraskopi. Jeg fikk forespeilet 3 mnd ventetid til forsamtale av gyn og han mente at det var muligheter for å starte opp med en gang etter samtalen...så håper det !! Men hvem vet. Er vel bare å smøre seg med tolmodighet.

Ja okei, vet egentlig ikke helt forskjellen på hysteroskopi og lapraskopi. Jeg fikk forespeilet 3 mnd ventetid til forsamtale av gyn og han mente at det var muligheter for å starte opp med en gang etter samtalen...så håper det !! Men hvem vet. Er vel bare å smøre seg med tolmodighet.

Hysteroskopi er vaginalt, laparaskopi er kikkhullsoperasjon gjennom navlen:)

Last edited:

Vet ikke helt forskjellen jeg heller. Hyst er en innvendig spyling og filming, så ikke noe inngrep sånn sett.
Med lap har jeg forstått at de sjekker eggledere (?) og kan fjerne endovev om man har det. Men ingen ekspert altså.

3 mnd må du nok i hvert fall regne med, og antageligvis litt ventetid etter samtalen også.
Da vi først kom inn i 2015 kunne vi starte med en gang, men siden da har de fått mer trykk pga flere som kommer fra Oslo..

Back
Topp