Henvist av tidlig ultralyd

meg123

Betatt av forumet
Når man blir henvist av legen til tidlig ultralyd på sykehuset, er det gratis?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Får du henvisning fra lege er det gratis.

Offentlig ja :) takk for svar dere :)

her er det alle gravide må betale 25kr på sykehuset for ul.... til og med for ordinær

her er det alle gravide må betale 25kr på sykehuset for ul.... til og med for ordinær

Haha, kanskje derfor jeg måtte betale 25 kr sist.. reagerte på den merkelige summen;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

ja de finner på rareste gebyr de:):)

Ja. Stemmer kanskje at det er en liten pris. Er vel en egenandel for brukt utstyr eller noe. Så.man har vel en egenandel på geleen og vask av utstyret.

Fikk innkalling i dag (time fredag 18. pga blødninger), og i brevet mitt stod det at det er en egenandel på 325 kr her (Haugesund).

Sent from my iPhone using BV Forum

Her betaler vi ingenting:) syns det er rart at di noen plasser tar seg betalt for svangerskaps relaterte kontroller.

Wow!! Billigere å ta privat jo.

Tror det ligger på rundt 1000 kr hos private, men jeg reagerte også litt på den egenandelen. Får se om de faktisk krever den når jeg kommer :)

I forrige svangerskap var jeg på tre UL (ordinær + to etterpå pga tidligere prematur fødsel), og da betalte jeg aldri noe. Mulig det bare er ved tidlig UL de tar egenandel, ikke vet jeg. Kanskje for å unngå at mange kommer "bare for å se ett bankende hjerte" eller noe sånn...

Tror det ligger på rundt 1000 kr hos private, men jeg reagerte også litt på den egenandelen. Får se om de faktisk krever den når jeg kommer :)

I forrige svangerskap var jeg på tre UL (ordinær + to etterpå pga tidligere prematur fødsel), og da betalte jeg aldri noe. Mulig det bare er ved tidlig UL de tar egenandel, ikke vet jeg. Kanskje for å unngå at mange kommer "bare for å se ett bankende hjerte" eller noe sånn...

150 måtte jeg ut med på privat.

Sjekket brevet nå, og må le. Det står:

Egenandel er for tiden 315 kroner, og hvis du uteblir fra timen vil du bli belastet med 314 kroner.

LOL!!! 1 kr avslag for å ikke møte opp liksom, de kunne vel bare tatt samme takst da! Helse Norge på sitt beste :-D

men jeg er bare glad jeg får komme på UL jeg da.... får bare betale det de krever.

Ingen egenandeler for verken tidlig ul eller ul senere på st.olavs iallefall.. koster derimot 70kr ved OUL om du vil ha med bilder hjem da...

150 på privat var veldig billig da. En veninne av meg var på privat UL rundt uke 12, og jeg mener hun sa det kostet 900 ett eller annet.

Lister meg ut fra mai 2014 igjen... Tror jeg havnet her pga tullet med appen tidligere i uka. Hører til på juni jeg :-)

Betaler Ingen ting her men 50 for å få bilder. Men jeg får aldri time til tidlig ul med henvisning fra lege. Pga de er fullbooka på sykehuset og sikkert overbooka. Og dette til tross for historien min, må derfor ty til privat. Men der er det også gratis når man er gravid

Ingen egenandeler for verken tidlig ul eller ul senere på st.olavs iallefall.. koster derimot 70kr ved OUL om du vil ha med bilder hjem da...

Ja, helt enig med deg. Fikk brev, der står det ingenting om betaling :)

Back
Topp