Henvisning til TUL

Sofia87

Elsker forumet
Assistert-jentene
Maisløyfene 2024
Hei!
Er det fastlegen som henviser til ultralyd på sykehuset rundt uke 12?
Og når bør de sende henvisning? Vært hos legen min 2 ganger etter jeg ble gravid, men tror enda ikke han har sendt noe henvisning

Hei!
Og når bør de sende henvisning? Vært hos legen min 2 ganger etter jeg ble gravid, men tror enda ikke han har sendt noe henvisning
Både fastlege og jordmor kan gjøre det :)

Var hos legen 4+3, og da ble henvisning til TUL og time til blodprøver fikset med en gang:)

Hei!
Begge kan henvise. Høres ikke ut som legen har sendt, da du vil motta innkalling i posten ganske raskt etterpå. Jeg ville spurt enten lege eller jordmor direkte om de kan sende henvisning, så slipper du tenke på det :happy: Tenker at det bør være i god tid før, minst en mnd, man vet jo ikke hvor lang ventetid det er

Jeg var hos jordmor 6+4 og hun ville ikke sende henvisning fordi jeg var så tidlig.. og jeg har ikke fått legetime før jeg er 10+3, så henvisningen min vil ikke bli sendt før hvertfall da… :shy:

Jeg var hos jordmor 6+4 og hun ville ikke sende henvisning fordi jeg var så tidlig.. og jeg har ikke fått legetime før jeg er 10+3, så henvisningen min vil ikke bli sendt før hvertfall da… :shy:
Seriøst? Høres skikkelig trasig ut! Ville prøvd å ringe legesenteret å forklare situasjonen. Kanskje de kan skvise deg inn litt før

Så utrolig dårlig gjort! 10+3 for å sende henvisning kan jo bli knapt med tid utifra hvilket sykehus du skal på. :sorry: Jeg har spurt legen min på Helse-Norge når hun vil ha meg inn for henvisning men ikke fått svar enda. Pleier å vente 4 uker ish på time der selv. Blæh! :dead:

Var hos legen i dag 7+1 og han sendte henvisning til TUL og søkte fødeplass. Fikk beskjed at det er sykehuset som innkaller :)

Back
Topp