Henvisning til TUL

Jeg fikk tine til tul etter første kontroll hos lege da jeg ikke viste hvor langt på vei vi var pga MA og syklus som ikke var helt 100% igjen. Tok ca 1 uke fra time hos lege til jeg var på tul.
 
Med usikker termin fikk jeg time til tul. Hele 3 stykker faktisk, men hovedgrunnen til den første var å finne ut hvor langt jeg var på vei. Det er til alles fordel å få oppfølging i de riktige ukene, så det skal være god nok grunn. Du skal få svar på henvisningen innen 10 dager, jeg fikk vel time halvannen uke etterpå :)
 
Jaggu godt man bestilte jeg privat TUL, for fastlegen min mente det var fullstendig unødvendig med TUL til tross for at mulig termindato spenner seg over 4 uker :rolleyes:
Han mente det bare var OUL som kunne bestemme termin, men da jeg spurte han om hvordan de skulle beregne NÅR jeg er i riktig uke for OUL så ble han svar fattig gitt... men noen offentlig TUL fikk jeg fortsatt ikke.. o_O

Legen min er et naut! :shifty:
 
Jeg måtte vente 2-3 uker på TUL for å utelukke nytt svangerskap utenfor livmoren, det forrige sprakk og blødde ut og jeg kunne ha dødd. Den tiden jeg ventet på UL for å utelukke ny exu var jeg redd for å dø fra barna jeg har når som helst.

Helsevesenet må prioritere, den gangen jeg var gravid utenfor livmoren fikk jeg ikke TUL selv med flere symptomer, fordi de må holde så hardt igjen fordi mange mase og lyver seg til og bruker opp ressursene.
Og da endte jeg med en potensielt livstruende indre blødning, og varige mén etter det.

Så ja, artig å lese om deg som lyver deg til TUL, håper du er stolte av deg selv.
 
Back
Topp