Henvisning til TUL

Kattedama

Betatt av forumet
Julegavene 2019
Oktobergull 2022
Dere som har blitt henvist av legen til TUL, på hvilket grunnlag fikk dere det?

Jeg har kronisk sykdom som ikke er så veldig alvorlig, men som påvirker opptak av vitaminer og næring i tarmen, og kunne gjerne tenkt meg en bekreftelse på at den lille vokser og utvikler seg normalt inni der. Om jeg ikke blir henvist går jeg privat, men det hadde føltes ekstra trygt om jeg kunne kommet inn og fått det sjekket på sykehus.
 
Jeg fikk på svangerskapspoliklinikken fordi jeg var usikker på termin og om det kunne være to. Var i uke 5. Jeg har også litt kroniske sykdommer, så derfor jeg var der så tidlig
 
Jeg fikk det fordi jeg er engstelig pga MA forrige gang.
Høres jo ikke usannsynlig ut at du skulle få tidlig ultralyd altså!
 
Dere som har blitt henvist av legen til TUL, på hvilket grunnlag fikk dere det?

Jeg har kronisk sykdom som ikke er så veldig alvorlig, men som påvirker opptak av vitaminer og næring i tarmen, og kunne gjerne tenkt meg en bekreftelse på at den lille vokser og utvikler seg normalt inni der. Om jeg ikke blir henvist går jeg privat, men det hadde føltes ekstra trygt om jeg kunne kommet inn og fått det sjekket på sykehus.
3 av 4 graviditeter har endt med sa... siste med komplikasjoner etterpå! Derfor henvisning!
 
Jeg ble henvist til gyn. for å få hormoner for å bli gravid så jeg bare ringer dit når jeg vil ha time. Når jeg ikke har frikort så betaler jeg rundt 400 kr gangen :D
 
Skal til UL I uke 6 pga to tidligere KS og de ville sjekke at ikke embryoet fester seg i arret, i tilfelle man må avbryte svangerskapet. Ellers får jeg i uke 10-12 siden jeg bor i utlandet og det er rutine her nede.
 
Skal til UL I uke 6 pga to tidligere KS og de ville sjekke at ikke embryoet fester seg i arret, i tilfelle man må avbryte svangerskapet. Ellers får jeg i uke 10-12 siden jeg bor i utlandet og det er rutine her nede.
Håper det er festet riktig sted :D
 
Takk for svar alle sammen! Skjønner at det kan være mange ulike grunner til å få henvisning til TUL. Skal ta dette opp med legen i morgen.
 
Skal til UL I uke 6 pga to tidligere KS og de ville sjekke at ikke embryoet fester seg i arret, i tilfelle man må avbryte svangerskapet. Ellers får jeg i uke 10-12 siden jeg bor i utlandet og det er rutine her nede.

Kan det feste seg i arr etter KS? :eek::eek:
 
Tydeligvis, da er det ex u. graviditet. Krysser fingrene for at det går bra, gikk jo bra sist etter 1 KS.

Jeg hadde KS februar 2018 og har ikke hørt om dette før :wideyed::wideyed:
 
Jeg hadde KS februar 2018 og har ikke hørt om dette før :wideyed::wideyed:

Var hos gyn før jeg ble gravid og måtte følge ekstra med på dette grunnet noe tynt arr og blødersykdom. Tror det ikke er så vanlig da.
 
Jeg fikk henvisning til TUL i dag av legen. :) Han foreslo det ettersom jeg har kronisk sykdom som må følges opp + at jeg har et stort ønske om å se at det er liv. Opplevde at legen vektla at jeg hadde ønske om å se liv også, så det var veldig greit :)
 
Jeg fikk henvisning til TUL i dag av legen. :) Han foreslo det ettersom jeg har kronisk sykdom som må følges opp + at jeg har et stort ønske om å se at det er liv. Opplevde at legen vektla at jeg hadde ønske om å se liv også, så det var veldig greit :)

Så bra! Jeg skal til legen på fredag, håper jeg får henvisning jeg også! :)
 
Var hos gyn før jeg ble gravid og måtte følge ekstra med på dette grunnet noe tynt arr og blødersykdom. Tror det ikke er så vanlig da.

Hmm, da er det kanskje ikke noe jeg trenger å tenke på da? :wacky:
 
Jeg har ikke ringt sykehuset enda (vil ikke ringe før uke 6, mistet i uke 6 flere ganger), men regner med å få TUL der for å starte på Klexane. Fått TUL og Klexane forrige svangerskap også.
 
Back
Topp