Henvisning til tidlig ultralyd?

Mammantilprinsen

Ønsker nummer 2 ❤️
Jeg har fått legetime til uken igjen for å snakke om å få henvisning til tidlig ultralyd. Tenkte bare å høre her om noen har opplevd noe lignende eller har noen mening..

Med sønnen min på vanlig ultralyd i uke 18 ble det funnet forstørret blære og mulig hjertefeil. Ble derfor henvist videre til Rikshospitalet. De tenkte på et eller annet syndrom og jeg ble tilbudt både fostervannsprøve og abort. De var faktisk veldig på at jeg burde ta abort da det kunne hende han ikke kom til å leve utenfor magen. Jeg var til ultralyd annen hver uke og hver mnd til ca uke 37..

(Urinblæren rettet seg opp iløpet av svangerskapet og han hadde igjen hjertefeil, eller syndrom..Er i dag en helt frisk gutt :D )

Så ble jeg gravid igjen i april, men det endte med en MA når jeg var 11 uker. (Hadde sinnsyke magesmerter i uke 9 og 10)

Denne gangen er jeg ganske engstelig og ønsker å få en tidlig ultralyd rundt uke 12 for å kunne sjekke grundig. Jeg er veldig redd :( hva tror dere? Vil jeg få en henvisning eller må jeg rett og slett betale selv?

Tusen takk hvis du orket å lese alt dette <3 :)

Så trist at du har vært gjennom så masse!:( Og så skremmende at legene mente du burde ta abort når babyen din var frisk! :O

Jeg tror helt sikkert at fastlegen kan henvise deg til tidlig ul på grunnlag av det du har vært gjennom. Ta en telefon og spør!:) Lykke til!:)

Jeg har hadd en BO i januar 2014 og en MA nå i juni, jeg har fått henvisning til sykehuset til ultralyd når jeg er 7+6.
Så vil nok virkelig tro at du også får det!:) du har jo et godt grunnlag for å få da! Lykke til! :)

Så trist at du har vært gjennom så masse!:( Og så skremmende at legene mente du burde ta abort når babyen din var frisk! :O

Jeg tror helt sikkert at fastlegen kan henvise deg til tidlig ul på grunnlag av det du har vært gjennom. Ta en telefon og spør!:) Lykke til!:)

Ja veldig sinnsykt å tenke på i ettertid. Det var MYE frem og tilbake og den ene dårlige nyheten etter den andre. Før det bedret seg skulle jeg egentlig til et større sykehus i Bergen(?) fordi de var det enseste sykehuset i Norge som utførte det. Husker ikke hva men var noe med å gå inn til babyen i magen og tappe ut urin derfra. Gudsjelov begynte det å trekke seg tilbake etter 1-2 uker etter de hadde vurdert å sende meg dit. Kjempe ekkelt å tenke på i ettertid nå som han ble født helt frisk uten noen feil :) håper virkelig jeg kunne fått henvisnig. Hadde uansett bestilt tidlig ultralyd, men..

Jeg har hadd en BO i januar 2014 og en MA nå i juni, jeg har fått henvisning til sykehuset til ultralyd når jeg er 7+6.
Så vil nok virkelig tro at du også får det!:) du har jo et godt grunnlag for å få da! Lykke til! :)

Huff så trist :( hadde nesten MA samtidig vi da. Jeg hadde i slutten av mai. Ja håper jeg også får det :)

Det er jeg 99% sikker på at du får ♡ Jeg skal til legen til uka for og få det og kreve hver 4 uke :) Hadde det med forrige og men allikevel holdt det på og gå galt så denne gangen skal alt sjekkes nøye!

Det er jeg 99% sikker på at du får ♡ Jeg skal til legen til uka for og få det og kreve hver 4 uke :) Hadde det med forrige og men allikevel holdt det på og gå galt så denne gangen skal alt sjekkes nøye!

Håper virkelig :) Veldig godt å se at dere tror jeg får det. Da får jeg litt mer troen. Oi gå galt? Kan jeg spørre om hva? :)

Håper virkelig :) Veldig godt å se at dere tror jeg får det. Da får jeg litt mer troen. Oi gå galt? Kan jeg spørre om hva? :)
Legene sa alt var bra 4 dager før jeg ble satt i gang. Men lakk fostervann så det omtrent var tomt, alvorlig svangerskapsforgiftning og en veldig slapp baby som ikke hadde bevegd seg på 26 timer da hun kom ut. Så rimelig irritert på at ingen tok meg seriøst!

Legene sa alt var bra 4 dager før jeg ble satt i gang. Men lakk fostervann så det omtrent var tomt, alvorlig svangerskapsforgiftning og en veldig slapp baby som ikke hadde bevegd seg på 26 timer da hun kom ut. Så rimelig irritert på at ingen tok meg seriøst!

Oi så skremmende! :( Må ha vært helt forferdelig. Da skjønner jeg veldig godt at du vil kreve ultralyd ofte <3

Huff så tragisk!!

Back
Topp