Henvisning til tidlig ultralyd

Lillejuni

Blir kjent med forumet
Nå er jeg passelig irritert. Var hos legen min på onsdag som sendte henvisning til sykehuset om tidlig ultralyd. Fikk brev fra sykehuset idag der det sto at de ikke så på tilstanden min som kritisk og skulle kalle meg inn innen utgangen av januar 2014.. Hvordan kan de vurdere at tilstanden min ikke er kritisk? Hva med den psykiske tilstanden? Kjente jeg ble irritert, får ringe legen min på mandag. Har heldigvis en time stående hos en privat klinikk 5 timer unna i slutten av november. Venter med å avlyse den ja.
Litt frustrasjon :)

Fy flate! Burde være nok me henvisningen fra din lege! :( :(

De har vel regler på hva som er godkjent grunn, men hvis du er innenfor denne så bør du jo ringe å snakke med dem!! Vi er veldig mange som bestiller og betaler selv:-) Fristende å be om henvisning for å slippe å betale! Jeg har null tegn på å være gravid! Er i uke 11! Blir greit å få et bevis eller i verste fall glemme hele greia! Forbereder meg på det verste og håper på det beste:-) lykke til!

Last edited:
Har ingenting med at jeg ikke vil betale å gjøre, jeg betaler mer enn gjerne for å se at alt er i orden:) penger er ikke noe problem. men vi har ingen private her jeg bor så må reise et stykke for å få privat, så tenkte før jeg gjorde det å høre med legen min :) og hun ville gjerne sende meg på ul. Da mener jeg legen som kjenner meg og min historie bør kunne "avgjøre" om jeg trenger det eller ikke. Jeg får jeg ringe på mandag :)

Sykehuset gjør sånt med meg hver gang også,blitt henvist to ganger Pga tidligere sa og ma og blødninger og ikke blitt prioritert. Men med førstemann da jeg hadde vært igjennom en operasjon da fikk jeg tidlig ul på riksen faktisk. Snålt system. M til privat gynekolog jeg. Legen syns også det er helt tullete at sykehuset ikke tar meg inn. Mens de er nok overbooka og tar bare det aller kritiske og ordinære ul, evt hvis du skal inn for å vurdere abort virker det som.helt teit

Men det er ikke legen som bestemmer om det blir godkjent! Jeg har flere ganger ringt sykehuset Pga henvisninger og fått beskjed om at de de må ses på og vurderes før jeg hører noe mer! Ikke vært ultralyd da! Du må nok ringe sykehuset! Lykke til!

Back
Topp