Henvisning til OUL

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Var på første svangerskapskontroll i går, fylte ut helsekort osv. Legen sa ingenting om henvisning til oul og jeg glemte det helt bort for det var så mye som skjedde. Noen som veit om det går av seg selv eller hvordan det fungerer?

Var på første svangerskapskontroll i går, fylte ut helsekort osv. Legen sa ingenting om henvisning til oul og jeg glemte det helt bort for det var så mye som skjedde. Noen som veit om det går av seg selv eller hvordan det fungerer?
Som regel går det av seg selv.
Eneste stedet det er noe mer enn en formalitet er i Oslo-området siden det er mye press på fødeavdelingene og flere valg.

Legen sa til meg at hun skulle sende henvisning. Jeg var der på fredag forrige uke og fikk innkalling i posten igår. Legen fikser det sikkert, men om du ikke hører noe i løpet av 1-2 uker ville jeg tatt en telefon til legekontoret for å sjekke at henvisningen blir sendt.

Kan være greit å kontakte legen for å forsikre seg om at det blir gjort:)

På første svangerskapskontroll hos min fastlege spurte hun om jeg ville henvises spesialist eller sykehuset for ordinær ultralyd:-) fikk innkallelse i posten ca en uke senere, og timen ble satt to måneder etter jeg fikk innkallelsen (da er jeg i uke 18).

Back
Topp