Henvisning til kiropraktor?

Frk.Smedstad

Venter på lillesøster
Må man ha henvisning til kiropraktor? Blitt anbefalt det pga bekkenløsning. Stråler nedover ene beinet innimellom, og gjør vondt i lysken så og si hele tiden...

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Nei, kiropraktorer er en del av 1. linjetjenesten på linje med leger og tannleger. Leger har faktisk ikke mulighet til å skirve "offisielle" henvisninger til kiropraktor, slik de fx gjør til fysioterapi.

Så det er bare å ta kontakt selv :)

Ok. Er det egenandel og slikt der?

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg har iallfall alltid betalt ordinær pris. Den første timen er gjerne dobbel, for å kartlegge og slikt, så den er naturlig nok dobbelt så dyr. Ellers ligger det på rundt 350kr. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor blir noen anbefalt fysio mens andre blir anbefalt kiropraktor tro? Jeg trodde at når man hadde bekkenlØsning så var fysio ingen for å trene opp muskulaturen rundt bekkenet. Mens når man hadde bekkenlÅsning gikk man til kiro for å "knekke opp".. Men som kjent skal man ikke tro, man skal vite ;)

Jeg har gått 10 g til kiropraktor nå, ingenting blir dekket, det er det kun fysio som gjør. Og ikke har det hjulpet noe særlig heller. :/

Jeg har vært to ganger på Bekken og barn, det har hjulpet kjempe masse. Ja, det er dyrt, men har mindre vondt nå og de fikk tatt det på et "tidlig" stadie.

Synes også det er trygt at de bare jobber med gravide/barn. De er hodt kjent med de ulike problemstillingene man har som gravid.

Fikk du dratt til kiropraktor?

Back
Topp