Henvisning til fysioterapeut

Ønsker_andre_♡

Glad i forumet
Hvordan er det hvis man blir henvist til fysioterapeut av legen pga bekken og hofteplager? Må man betale mye selv? Har begynt i jobb igjen etter å ha vært sykemeldt nesten hele svangerskapet. Problemet er bare at jeg er så ødelagt på slutten av dagen at jeg så vidt klarer å gå, og jeg har mye smerter på jobb :-/

Om det er "bekkenløsning med gangvansker" er det gratis. Om det er andre diagnoser er det egenandel

Legen ga meg en annen.

Fysio korrigerte den.

Nei, jeg gikk til legen som garanterte meg at jeg ikke hadde bekkenløsning og ikke kom til å få det. (hadde det ikle for man får der ikke før siste del av svangerskapet når magen er stor, og ville ikke få fordi jeg ikke hadde med eldste.)
Jeg fikk likevel en henvisning for "feil i bekkenet" eller noe sånn, at jeg var feilkonstruert liksom.

Gikk til en fysio som er god på bekken, hun undersøkte meg og sa at dette er bekkenløsning, hun så jo da jeg kom at jeg hadde gangvansker, så hun bare endret på den.

Bekkenløsning kan man få allerede i første trimester, det skyldes hormoner, ikke bare en tung mage. Nemlig.

Fikk henvisning, men ikke diagnose. Skal prøve å få time hos en fysioterapeut som er spesialisert på kvinnelige plager. Har vært hos ho for noen år siden, og ho var veldig flink.
Synd at noen leger skal være så vanskelige. Men bra du fikk rett oppfølging hos fysio :-)

Back
Topp