Henvisning til fysio

Soskenjakten

Elsker forumet
Hva gjør man egentlig? Får man øvelser man må gjøre selv og det er det, eller vil de liksom følge opp slik at man skal tilbake?
Vurderer de hvor galt det er med bekkenet liksom?
Gikk bare til kiropraktor med første, det var greit men ble passe dyrt med 1-3timer i uka i flere mnd...

Jeg gikk til en som var både fysioterapaut og kiropraktor sist svangerskap og han drev med massasjelignende øvelser og i tillegg noe strekking og knekking, hvis jeg kan kalle det, det. Dyrt var det, så jeg hadde ikke råd til å gå mer enn et par måneder.

Jeg fikk også noen øvelser jeg måtte gjøre hjemme med hjelp av sambo.

Jeg er henvist til fysio for trening pga hofteproblemer og mulig bekkenløsning, jeg forsto det som at jeg ville få flere timer men også gjøre øvelser hjemme :) men ikke helt sikker :/

Jeg var først hos kiropraktor og da utførte han noe han kalte ringtest før å sjekke hvor sterkt bekkenet er. Så var jeg hos fysio og lærte 3 øvelser jeg skal gjøre 2 ganger i uken. Skal tilbake på oppfølging om 3 uker. Men dette er bare forebyggende for jeg har ikke vondt *bankibordet*. Jeg er også så heldig at jeg har helseforsikring gjennom jobben så de dekker det :)

Jeg var først hos kiropraktor og da utførte han noe han kalte ringtest før å sjekke hvor sterkt bekkenet er. Så var jeg hos fysio og lærte 3 øvelser jeg skal gjøre 2 ganger i uken. Skal tilbake på oppfølging om 3 uker. Men dette er bare forebyggende for jeg har ikke vondt *bankibordet*. Jeg er også så heldig at jeg har helseforsikring gjennom jobben så de dekker det :)
Åå så heldig! Det har jeg ikke tenkt på, det har jo vi også! Kanskje jeg burde sjekke opp det, fikk du dekket noe av kiropraktor og? :)

Jeg måtte alltid sykle og så gjøre noen øvelser på ball og tror det var litt styrkeøvelser på slutten. Ble litt misunnelig når jeg leste om andre som fikk massasje :p
Meldte meg også på bassengtrening. Var oss gravide og eldre damer ;)

Åå så heldig! Det har jeg ikke tenkt på, det har jo vi også! Kanskje jeg burde sjekke opp det, fikk du dekket noe av kiropraktor og? :)
Fått dekket alt :) Har Gjensidige. Måtte ha henvisning fra fastlegen. De dekker i utgangspunktet ikke gravideplager, men min skrev nakke og rygg (noe som også stemmer) og det gikk helt fint.

Fått dekket alt :) Har Gjensidige. Måtte ha henvisning fra fastlegen. De dekker i utgangspunktet ikke gravideplager, men min skrev nakke og rygg (noe som også stemmer) og det gikk helt fint.

Men når man får henvisning fra fastlege pga problemer med å gå, skal man ikke få det dekket da? :o Vet jeg har lest folk skrive at de har fått det.

Men når man får henvisning fra fastlege pga problemer med å gå, skal man ikke få det dekket da? :eek: Vet jeg har lest folk skrive at de har fått det.
Jeg ble like satt ut som deg. Du skulle sett lengden på mailen jeg sendte HRsjefen... Gjensidige var enig i at paragrafen var 4kanten for de går egentlig mer på operasjoner, så de jobber med å finne en løsning på det. Det stod svart på hvitt i henvisningen at jeg er gravid og da Falck ringte for å hjelpe meg å booke time ble det ikke nevnt. Du har forøvrig krav på hjelp i det offentlige, men ventetiden er lang og du havner hos noen helt random. Jeg har litt skrekk pga familiehistorie så jeg tørr kun gå til min faste.

Får hørre imorgen hva han sier. Har med meg henvisning, og ringte en på lista til kommunen... Så rart viss jeg skal betale mye mer enn evt en egenandel!

Finn en fysioterapeut med kommunal avtale, er du gravid med bekkenplager skal man ikke betale! Noen fysioterapeuter teiper også ryggen ( Helt fantastisk )

Måtte ut med 250i egenandel! Skikkelig rart! Men han her var blanding av akupunktur, kiropraktor og fysio visstnok. Syns hele behandling var helt rar, fikk elektrobehandling også... Skal tilbake på mandag, viss det ikke blir noe bedre tror jeg jeg slutter eller ber legen om ny henvisning :/

Det er kanskje forskjellig hva dem gjør, jeg har aldri gjort noe av det du har vært med på. Vi hadde egen treningsgruppe for gravide og teiping og en til en timer med fysio. Hør med legen kanskje om han/hun kan henvise deg til en med kommunalavtale.

Back
Topp