Det er forskjell fra baby til baby, noen er mer aktive enn andre. I tillegg så har babyer sine perioder akkurat som vi mennesker.
Min er ikke verdens aktive baby, kan kjenne henne på morgen, midt på dagen og sånt på kvelden. Eller mindre enn det. Og hjelper ikke stort for meg å drikke masse kaldt, spise søt for å sette henne i gang. Og plutselig en dag kan kun være aktiv fra morgen til kveld at jeg lurer på om det er for mye, også kommer dvale periode hvor hun er veldig lite aktiv i flere dager.. Den ene dagen da hun var veldig rolig hadde jeg time på ul, og gyn prøvde å vekke henne, dytte, jeg fikk så vondt i magen og på skjermer så vi en liten sur baby som bare snudde seg vekk. Og som han sier hun har det bra, men den dagen var hun rolig. Etter 3 dager hadde ny ul og gjett om det skjedde samme, hun andre gyn bekrefta det samme som første.
Snakket med 2 gyn, legen min og jm om det og de sier det samme som jeg skrev oppe. Babyer har sine dager akkurat som vi mennekser, rolige og aktive. Man skal kjenne de hver dag men blir forskjellig opplevelse. Noen ganger skikkelig spark kan være, og noen veldig beskjeden at en lurer på hva det var. Og de sier baby kan vare aktiv flere ganger om dagen eller mindre, har det gått en del timer uten noe, uten at det hjelper med litt dytt, søt, kaldt så kan en ta tel for å sjekke at alt er bra .
Skjønner du er bekymret, jeg er det ofte selv om de sier babyer har sine perioder. Viktig å lytte til kroppen din og følelsene dine og bedre kontante de en gang for mye enn for lite.
Vi har kjøpt doppler til å med pga at babyen føler jeg var mer aktiv i de første ukene jeg begynte å kjenne henne enn nå i perioder.
Og jeg har tatt private gyn timer for å være sikker.
Håper alt går bra hos deg, og babyen har det bra