Henvisning assistert befruktning Haukeland

Babydrøm97

Blir kjent med forumet
Hei,

I går tok vi steget og ba fastlege sende henvisning til Haukeland for utredning/hjelp til å bli gravid. Vi har prøvd siden august 21 og hatt to spontanaborter.
Sjekket Helse-Norge i går kveld og da er henvisningen mottatt og vurdert. Står dog ikke hva den er vurdert til.

Er det noen som har blitt henvist i det siste som kan si noe om ca ventetid? Evt erfaringer fra Haukeland angående assistert befruktning.
 
Hei,

I går tok vi steget og ba fastlege sende henvisning til Haukeland for utredning/hjelp til å bli gravid. Vi har prøvd siden august 21 og hatt to spontanaborter.
Sjekket Helse-Norge i går kveld og da er henvisningen mottatt og vurdert. Står dog ikke hva den er vurdert til.

Er det noen som har blitt henvist i det siste som kan si noe om ca ventetid? Evt erfaringer fra Haukeland angående assistert befruktning.
Hei! Jeg fikk også samme melding i februar 22. Så ventet jeg noen uker før jeg ringte opp. Da sa hun at den var vurdert og godkjent og at jeg var satt opp til time (forsamtale) i juni 22. Fikk brev om dette i posten like etter. Fikk positiv test april, så vi fikk det til mens vi ventet :) så nå ventes en liten en om 6 uker.:Heartred
 
Oppdatering:
Fikk brev fra Haukeland i går om at på grunn av kapasitetsproblemer kunne de ikke gi en konkret dato i det brevet. Men de sørger før behandlingsstart 20. april.

Da mener de vel at vi før samtale før denne datoen, eller er det selve behandlingen?

Skal ta blodprøver på syklusdag 2-3, det regnes vel som når mensen er i gang for fult og ikke ved spotting?
 
Oppdatering:
Fikk brev fra Haukeland i går om at på grunn av kapasitetsproblemer kunne de ikke gi en konkret dato i det brevet. Men de sørger før behandlingsstart 20. april.

Da mener de vel at vi før samtale før denne datoen, eller er det selve behandlingen?

Skal ta blodprøver på syklusdag 2-3, det regnes vel som når mensen er i gang for fult og ikke ved spotting?
Det er selve behandlingen slik jeg forstår det. Så er prøveresultatene klar til den dato og forsamtale der det legges en plan for hvordan behandlingen gjennomføres. Du kan få en dato mye før, feks om noen avbestiller som i mitt tilfelle. Ja når mensen begynner skikkelig regnes som syklusdag 1.
 
Hei! Vi ble henvist i starten av februar 2022. Fikk time til forsamtale i juni, og er nå i gang med første forsøk (uttak neste uke). Greit å legge til at det var ekstra lang ventetid for oss pga. de var stengt i fellesferien. Masse lykke til ❤️❤️❤️
 
Hei! Vi ble henvist i starten av februar 2022. Fikk time til forsamtale i juni, og er nå i gang med første forsøk (uttak neste uke). Greit å legge til at det var ekstra lang ventetid for oss pga. de var stengt i fellesferien. Masse lykke til ❤️❤️❤️
Hei
Var prøvene deres klar før juni, eller var det så lang tid å vente på samtale?

Så spennende, masse lykke til❤️ Gjerne gi en oppdatering
 
Hei
Var prøvene deres klar før juni, eller var det så lang tid å vente på samtale?

Så spennende, masse lykke til❤️ Gjerne gi en oppdatering
Som Lille_Morell skriver over her, dessverre. Men synes utrolig nok at ventetiden har gått ganske fort. Hjelper når man har mange kjekke planer, og ikke «kun» en ting å fokusere på.

Tusen takk! Jeg skal prøve å huske oppdatering ❤️❤️ så spent nå…
 
Det er fint å ta bloprøvene med en gang, så er du ferdig med det og klar når dere får time.

For oss gikk det relativt fort. Henvist desember 2021, fikk brev om at vi skulle starte innen juni. Men så ble forsamtale i april 2022 og oppstart mai 2022. :)
 
Det er fint å ta bloprøvene med en gang, så er du ferdig med det og klar når dere får time.

For oss gikk det relativt fort. Henvist desember 2021, fikk brev om at vi skulle starte innen juni. Men så ble forsamtale i april 2022 og oppstart mai 2022. :)
Bare å vente på neste mensen. Fikk jo selvfølgelig brevet på dag 3 i syklus, så føles jo ut som en evighet til neste mens. Ååå så kjekt å høre at det gikk såpass fort!
 
Hei! Ny her. Vi fikk henvisningen vurdert hos Helse-Fonna i Haugesund for et par dager siden (9. mars), og vi venter på brev nå. Jeg tror vi faller rett i fellesferie, så sikkert må vi vente til høsten… Lykke til til dere!
 
Back
Topp