Henvisning abort MA

Hva er grunnlaget for avslag ? Trodde det var et valg en kunne ta, stå ditt!! ❤️ trist å måtte kjempe i mot i en allerede sårbar situasjonen. Lykke til!
Kapasitet og ressurser :banghead: Nevermind at oppførselen deres fra forrige fødsel og forrige abort kjørte meg så i grøfta at jeg har vært sykemeldt i seks måneder- snakk om spill av ressurser?! Hadde ikke trengt å være sånn om jeg bare fikk hjelp. Men det er vel feil budsjett.
 
Kapasitet og ressurser :banghead: Nevermind at oppførselen deres fra forrige fødsel og forrige abort kjørte meg så i grøfta at jeg har vært sykemeldt i seks måneder- snakk om spill av ressurser?! Hadde ikke trengt å være sånn om jeg bare fikk hjelp. Men det er vel feil budsjett.

Det er jo helt vilt.... jeg ville prøvd å presse på utskraping likevel i morgen! Du kan jo risikerer å måtte vente litt, men trodde virkelig ikke de kunne nekte! :banghead:
 
Er 7+6. Ønsker utskraping fordi jeg hadde rester i tre måneder sist. Jeg blir 39år om to uker. Med denne MA’en er drømmen om tre barn knust, og kanskje drømmen om to også. Hvertfall hvis de skal nekte meg hjelp igjen.
Så utrolig leit å høre:/ er det et alternativ å ringe JM for å høre om hun kan kontakte de?:/
 
Min forrige var som @Perleonske_94 sin. Fikk påvist ny MA på TUL i dag. Skal inn til sykehuset i morgen, om ikke aborten skjer hjemme igjen. Har bedt om utskraping fordi jeg opplevde forrige gang som traumatisk mtp fødselshistorikken min, men fikk muntlig avslag. Mulig jeg får tilbud om å bli på sykehuset til det er over i morgen, men vet ikke hva jeg skal gjøre.

Jeg merker at jeg blir veldig provosert når jeg leser dette. Jeg har hatt tre MAer som alle ble oppdaget på ultralyd. Første gang ble jeg sterkt oppfordret til medisinsk abort, og følte egentlig ikke at jeg hadde noe valg. Dette var i 2019. De to andre gangene, som skjedde i hhv august og november i fjor, var sykehuset HELT tydelige på at det var mitt valg. Jeg har ikke satt meg inn i regelverket, men hvis jeg var deg ville jeg vurdert å sende en klage i ettertid hvis du ikke får innvilget utskrapning denne gangen.
 
Jeg merker at jeg blir veldig provosert når jeg leser dette. Jeg har hatt tre MAer som alle ble oppdaget på ultralyd. Første gang ble jeg sterkt oppfordret til medisinsk abort, og følte egentlig ikke at jeg hadde noe valg. Dette var i 2019. De to andre gangene, som skjedde i hhv august og november i fjor, var sykehuset HELT tydelige på at det var mitt valg. Jeg har ikke satt meg inn i regelverket, men hvis jeg var deg ville jeg vurdert å sende en klage i ettertid hvis du ikke får innvilget utskrapning denne gangen.
Da blir det min tredje offisielle klage på dette sykehuset. Jeg tror rett og slett ikke de vil ta det alvorlig lenger.
 
Da blir det min tredje offisielle klage på dette sykehuset. Jeg tror rett og slett ikke de vil ta det alvorlig lenger.
Skjønner. Utrolig kjipt at det skal være sånn.

Prøvde å Google litt nå og det står på helsenorge.no at «Du står fritt til å velge mellom kirurgisk og medisinsk abort, så lenge det vurderes som medisinsk forsvarlig.»

Vet ikke hva som ligger i begrepet medisinsk forsvarlig, men jeg tenker uansett at mors psykiske helse bør spille inn, mtp historikken din (som har fellesnevnere med min). Men skjønner at det ikke er lett for deg å argumentere mot sykehuset her altså.

Masse lykke til uansett :Heartpink
 
Så trist... ❤️ ville bare vært litt obs på restene, vet du hvor mye det er snakk om? Jeg har inntrykket av at alt egentlig skal komme ut og rester bør fjernes eller hjelpes med å komme ut, for er ikle gitt at det kommer ut av seg selv, men det vil du merke med at blødning/spotting ikke går over og gtesten fortsatt er positiv etter 4 uker. Ikke for å skremme deg altså. Bare greit å følge med og siden du hadde fått litt dårlig info❤️

Godt du fikk ringt med fertilitetsklinikken om ikke annet! Bare trist å gå å vente så lenge på å komme inn også ender det sånn som dette uten noe informasjon eller hjelp!
Ta vare på deg selv ❤️❤️

Jeg spurte ang hcg test på timen idag og det var det visst ingen prosedyre om ifølge den legen. Siden jeg fremdeles blødde var hun ikke så veldig bekymret enda.
Klinikken sa heldigvis hvilke symptomer jeg måtte passe på mtp infeksjon og at de ønsket hcg under referansenivået.

Vi kan begynne nytt forsøk på første menstruasjon hvis vi ønsket. De skulle ringe etter påske for å sjekke hvordan det gikk med meg
 
Jeg spurte ang hcg test på timen idag og det var det visst ingen prosedyre om ifølge den legen. Siden jeg fremdeles blødde var hun ikke så veldig bekymret enda.
Klinikken sa heldigvis hvilke symptomer jeg måtte passe på mtp infeksjon og at de ønsket hcg under referansenivået.

Vi kan begynne nytt forsøk på første menstruasjon hvis vi ønsket. De skulle ringe etter påske for å sjekke hvordan det gikk med meg

Herlighet, hva er det her for en plass?:banghead::wideyed:
Helt tullete å bare ta det så lett og ikke gi tilstrekkelig med informasjon! Enda godt klinikken følger opp og ga deg den informasjonen du skulle fått fra starten av❤️
 
Herlighet, hva er det her for en plass?:banghead::wideyed:
Helt tullete å bare ta det så lett og ikke gi tilstrekkelig med informasjon! Enda godt klinikken følger opp og ga deg den informasjonen du skulle fått fra starten av❤️
SUS :bag:
Hun på fertilitetsklinikken var veldig god og ble litt overrasket selv når jeg fortalte om den dårlige infoen jeg hadde fått. Nå er jeg veldig detaljert av meg og suger til meg alt av info som kan være relevant, så hadde vel litt høye forventninger også. Klinikken har blitt bombandert med spørsmål som jeg egentlig ikke har grunnlag for å forstå engang :hilarious:
 
SUS :bag:
Hun på fertilitetsklinikken var veldig god og ble litt overrasket selv når jeg fortalte om den dårlige infoen jeg hadde fått. Nå er jeg veldig detaljert av meg og suger til meg alt av info som kan være relevant, så hadde vel litt høye forventninger også. Klinikken har blitt bombandert med spørsmål som jeg egentlig ikke har grunnlag for å forstå engang :hilarious:

Uansett hvor mye informasjon en ønsker så skal en hvert fall få noe og det høres ut som du ikke har fått den informasjonen du burde, men er nok ikke første gangen det skjer ig det er bare trist! Er jo så lite fokus på.kvinnehelse og hvert fall abort :banghead:
Synes det er bra du stiller spørsmål og lusker informasjon jeg så veldig godt klinikken passer på :D
 
Uansett hvor mye informasjon en ønsker så skal en hvert fall få noe og det høres ut som du ikke har fått den informasjonen du burde, men er nok ikke første gangen det skjer ig det er bare trist! Er jo så lite fokus på.kvinnehelse og hvert fall abort :banghead:
Synes det er bra du stiller spørsmål og lusker informasjon jeg så veldig godt klinikken passer på :D
Helt sant!
Det burde absolutt være mer fokus på det. Jeg kommer til å dele åpent om min abort med tiden, men akkurat nå vet veldig få om det ettersom jeg ikke ønsker dele med familien at vi har begynt å prøve igjen. Abort er sårt, men føler ikke det er noe som snakkes veldig om heller. Ellers er bare de rundt meg heldig som ikke har opplevd det. Kjenner kun til ei i nær krets som har opplevd spontanabort.

Hun på telefonen presterte å si at jeg stilte mange gode spørsmål idag. Tror hun slet litt med å svare på alle :hilarious:
 
Helt sant!
Det burde absolutt være mer fokus på det. Jeg kommer til å dele åpent om min abort med tiden, men akkurat nå vet veldig få om det ettersom jeg ikke ønsker dele med familien at vi har begynt å prøve igjen. Abort er sårt, men føler ikke det er noe som snakkes veldig om heller. Ellers er bare de rundt meg heldig som ikke har opplevd det. Kjenner kun til ei i nær krets som har opplevd spontanabort.

Hun på telefonen presterte å si at jeg stilte mange gode spørsmål idag. Tror hun slet litt med å svare på alle :hilarious:
Så fint om du er åpen om det, skulle vært mye mer åpenhet rundt det ❤️ er jo selv ikke åpen om det, men når jeg har snakket med andre pg vi har kommet inn på teamet så har jeg sagt ifra om MA'ene, menndet var først etter vi fikk dattera vår! Kommer sikkert til å bli sånn nå med svangerskapsavbruddet også, vil ikke at folk skal vite og bare vente på at jeg er gravid igjen... litt sånn som du også sier :)

Hehe, tror ille hun hadde noe i mot alle spørsmålene! Bedre med et for nye enn et for lite tenker nå jeg :D
 
Så fint om du er åpen om det, skulle vært mye mer åpenhet rundt det ❤️ er jo selv ikke åpen om det, men når jeg har snakket med andre pg vi har kommet inn på teamet så har jeg sagt ifra om MA'ene, menndet var først etter vi fikk dattera vår! Kommer sikkert til å bli sånn nå med svangerskapsavbruddet også, vil ikke at folk skal vite og bare vente på at jeg er gravid igjen... litt sånn som du også sier :)

Hehe, tror ille hun hadde noe i mot alle spørsmålene! Bedre med et for nye enn et for lite tenker nå jeg :D
Viktig at du får bearbeidet det på din måte og fortelle selv når du er klar for det, hvis du ønsker ❤
Tror og håper det at folk ikke snakker høyt om det går mer på sårbarheten enn at det er tabu. Som er fullt forståelig!
Når vi er klar, ønsker jeg å være åpen med de rundt meg, slik at hvis noen har opplevd eller opplever slik dritt, vet de at de er ikke alene og kan lufte tankene sine med meg om ønskelig. Er litt forskjell å vite om konkrete personer og ikke bare mange ukjente på ett forum også.

Hun sa det heldigvis med en morsom tone. Veldig fornøyd med menneskene som jobber på fertilitetsklinikken vi går til :Heartred
 
Ja, tenker jeg også! En må bare gjøre det som er rett for seg, finnes ingen fasit ❤️
Tror og håper også det er mer sårbarhet, virker sånn med de jeg har pratet med, men utrolig godt (og vondt) vite at en ikke er alene!
Ja, enig med deg i det! Fint å dele for seg selv, men også for andre ❤️

Høres ut som en super klinikk hvert fall :D
 
Back
Topp