henting i bhg..

Nurkis

Gift med forumet
når dere henter barna deres i bhg, forventer dere da å få høre hvordan dagen deres har vært? Bare litt om hva de har gjort o.l.

Sambo hentet en helt utslitt Bernard idag, som sovnet i bilen på vei, 5 min å kjøre, kom hjem, jeg ser jo at gutten er utslitt... krabber opp i sofa'n og sovner!!
Ingen som fortalte sambo noe om hva de har gjort idag eller noenting!! Hadde de f.eks vært på tur i skogen, så hadde vi jo skjønt hvorfor han sovnet.... [>:]

Forventer ikke full rapportering, men noen raske ord synes jeg høres på sin plass.

ORIGINAL: * justme *

Forventer ikke full rapportering, men noen raske ord synes jeg høres på sin plass.

ja... er det jeg mener og... ikke en full rapport lissom.. men f.eks idag har vi vært på tur i skogen, idag har vi vært ute hele dagen... eller lign..

I bhg til snuppa er de veldig flink til å si noen ord, og om det er veldig travelt da så henger det alltid en rapport for dagen og bilder av hva de har gjort i garderoben![:)]

Forventer å få noen ord med de ansatte i barnehagen ja om hva de har gjordt å i tillegg så har de nå fått en dagsrapport på avd til leon Sebastian i allefall, det er kjekt! Håper avd til Noah Leander gjør det samme!

Har vært vandt med å høre om dagen hans fra de ansatte, men etter han begynte på stor avdeling så er det som om ingen "følger med".

Han bruker jo enda bleie, og har kommet hjem flere ganger med bæsjebleie som jeg tydelig ser har sittet på noen timer, og helt tissevåt fordi de ikke har skiftet bleie.
(Det hendte så og si aldri på småbarnsavdelingen..)

de sier jo at de vet han bruker bleie, ikke bare han, men flere andre også på stor avd. Men så har de fått to nye ansatte, og de ser ikke ut til å bry seg og gidder såvidt si hei når jeg/vi kommer og henter ham, og langt fra fortelle om dagen hans.
Men jeg bruker å spørre- og kan de ikke svare så spør jeg hvem som muligens kan vite det...(hvordan har han spist, sovet, osv..)

Tar det ikke lengre som en selvfølge å få vite hvordan dagen har vært lengre etter han begynte på stor avdeling[&:]

ORIGINAL: Bdancer

vi har dagstavle der det står hva vi har gjort og en flatskjerm som viser bilder og video fra dagen.
om det er noe spesielt som har skjedd utenom det vanlige, f.eks. spist lite, sovet lenge, slått seg, kranglet, hatt det kjekt med å gjøre noe eller leke med noen, eller noen morsomme kommentarer så sier de/vi det muntlig. Jeg forventer ikke å høre noe hver dag. Hva de har gjort står både på mnd planen og dagsrapport.

hmm... de har en sånn dagstavle de og, men da har ikke sambo sett på den idag da..
Kanskje siden jeg jobber i bhg, så har jeg litt for store forventninger...

ORIGINAL: Eternal*

Har vært vandt med å høre om dagen hans fra de ansatte, men etter han begynte på stor avdeling så er det som om ingen "følger med".

Han bruker jo enda bleie, og har kommet hjem flere ganger med bæsjebleie som jeg tydelig ser har sittet på noen timer, og helt tissevåt fordi de ikke har skiftet bleie.
(Det hendte så og si aldri på småbarnsavdelingen..)

de sier jo at de vet han bruker bleie, ikke bare han, men flere andre også på stor avd. Men så har de fått to nye ansatte, og de ser ikke ut til å bry seg og gidder såvidt si hei når jeg/vi kommer og henter ham, og langt fra fortelle om dagen hans.
Men jeg bruker å spørre- og kan de ikke svare så spør jeg hvem som muligens kan vite det...(hvordan har han spist, sovet, osv..)

Tar det ikke lengre som en selvfølge å få vite hvordan dagen har vært lengre etter han begynte på stor avdeling[&:]

er litt sånn her og.... men klart, det er noen som er "sløve", mens andre er veldig flinke..
Men det kommer vel en foreldresamtale snart og da får vi ta opp litt sånt da...

ORIGINAL: Nurkis

vi har dagstavle der det står hva vi har gjort og en flatskjerm som viser bilder og video fra dagen.
om det er noe spesielt som har skjedd utenom det vanlige, f.eks. spist lite, sovet lenge, slått seg, kranglet, hatt det kjekt med å gjøre noe eller leke med noen, eller noen morsomme kommentarer så sier de/vi det muntlig. Jeg forventer ikke å høre noe hver dag. Hva de har gjort står både på mnd planen og dagsrapport.

hmm... de har en sånn dagstavle de og, men da har ikke sambo sett på den idag da..
Kanskje siden jeg jobber i bhg, så har jeg litt for store forventninger...
jeg jobber også i bhg og har ikke store forventninger til at de skal huske småting og detaljer om min sønn blandt 34 på avdelingen hver dag. men om det er noe spesielt så ja! dagsrapport må jeg sørge for å få med meg selv. om jeg vet det var planlagt noe den dagen hender det jeg spør om noen detaljer jeg lurer på som f.eks. "går han fint langs veien på tur!? "likte han temasamlingen om krokodiller?" osv...

nei, forventer ikke at de skal komme hver dag og fortelle småting/detaljer, herlighet er flere barn enn bare Bernard på avd.. så det skjønner jeg godt [;)]
Men jeg forventer at de skal gjøre som jeg gjør på jobb.. komme bort uoppfordret og si f.eks. at idag har vi hatt en fin dag på tur i skogen... idag har vi vært ute og lekt hele dagen...
Men får prøve å ta opp sånne forventinger på foreldresamtale...

ORIGINAL: * justme *

i vår barnehage har de tavle de skriver dagens aktiviteter.
Veldig enkelt å greit. Pluss at de ansatte som regel forteller litt!
Men nå er dette en veldig liten barnehage da! 13 barn...

Ja vi bruker alltid å få info om hva de har gjort den dagen, og om alle er opptatt eller noe står det info på døra så vi får vite hva de har gjort den dagen!

Hos oss er det tavle de skriver på, men ikke alltid. Vi har fått utdelt en superfin kalender for resten av året og uti neste år hvor alle "spesielle" utflukter og akiviteter er satt inn. Men sjelden jeg snakker så mye med dem når jeg henter. Bare sier hei så de ser at vi drar, hvis det er noe spes jeg lurer på så spør jeg [;)] Forventer ingen rapport heller. Gjorde mer det da hun var fra 1-2 år.

På jobben min og i vesla sin bhg(som jo er samme bhg) har vi en tavle vi skriver på hver dag om hva som har skjedd og hva barna har gjort, i tillegg til en elektronisk bilderamme hvor de/vi legger ut noen bilder fra dagene som har vært.

Syns det uformelle samarbeidet mellom hjem og bhg er gull verdt![;)]

ORIGINAL: kolibri

På jobben min og i vesla sin bhg(som jo er samme bhg) har vi en tavle vi skriver på hver dag om hva som har skjedd og hva barna har gjort, i tillegg til en elektronisk bilderamme hvor de/vi legger ut noen bilder fra dagene som har vært.

Syns det uformelle samarbeidet mellom hjem og bhg er gull verdt![;)]

SÅ enig. Man føler seg så fri til å spørre, og enda herligere er det når de uoppfordret forteller "han spiste TO skåler med lapskaus idag!" ..."Han sa idag"...osv osv...jeg er veldig utadvendt og liker å prate med folk, så jeg tar meg gjerne litt tid i barnehagen for å høre.
Her har de også tavle med hva de har gjort, og noen ganger elektronisk bilderamme[:)] KJEMPEKOSELIG Å SE!!!!![:)]

Når mini gikk på småbarnsavd var de kjempe flinke til og rapportere hvordan dagen hadde gått og hva de hadde gjort osv.
men nå som han har havnet på en annen avd er de ikke like flinke, så vidt jeg til dager får hei og mini får hade, de snakker ikke i det hele tatt, så får ikke spurt om no heller når de ikke er i nærheten.

men heldigvis så får jeg pratet med noen de fleste dagene, men jeg må grave og spørre hver gang.

så håper at det går seg til etterhvert som jeg blir kjent med de voksne der, har dårlig inntrykk av alle unntatt ei[&o]

Ja er det ikke rart hjertetmitt?

For en overgang fra småbarn til stor avdeling.... de har jo ikke blitt 5 år eldre i løpet av noen måneder![8|]

For en overgang fra småbarn til stor avdeling.... de har jo ikke blitt 5 år eldre i løpet av noen måneder![8|]

ja det er helt forferdelig, og det værste er at når jeg fikk mini hjem en dag så tisset han  helt gult og det luktet, og han drakk til den store gullmedaljen. så tydelig at han ikke har drukket mye der.

tok det opp dagen etter og da sa de at de ikke hadde tenkt over at de hadde så små på avdelingen, pga før de små kom over på stor avd var det bare barn som drakk av springen inne selv og styrte det selv, så ingen av de små ble passet på den dagen at de drakk mellom målitdene[&o]

ORIGINAL: hjertetmitt

ja det er helt forferdelig, og det værste er at når jeg fikk mini hjem en dag så tisset han  helt gult og det luktet, og han drakk til den store gullmedaljen. så tydelig at han ikke har drukket mye der.

tok det opp dagen etter og da sa de at de ikke hadde tenkt over at de hadde så små på avdelingen, pga før de små kom over på stor avd var det bare barn som drakk av springen inne selv og styrte det selv, så ingen av de små ble passet på den dagen at de drakk mellom målitdene[&o]

Ser den. Her også- Lucas er med i en "team trouble gang" og de stikker alltid av på noe hekkan. Her en dag på stor avd skulle jeg etter litt prat med en ansatt si hadet til Lucas.
Hvem var det som måtte løpe rundt i ALLE rom (inkludert alle kontorene) og lete etter dem? Joda, meg og ei ansatt.
Vi fant dem til slutt på do der de ikke hadde lov å være uten tilsyn. Jeg mener- når de ansatte selv sier "å gurimalla, når de er vekke vet vi aldri hva de finner på!!!" så gjør det jo meg litt skeptisk og enda mer usikker.

Har også opplevd to ganger nå at de ignorerer bleieskift og såvidt gidder si hei og hadet.
Fortsetter det tar jeg det opp. Er ikke redd konfrontasjoner jeg så lenge jeg vet jeg har grunn til å konfrontere

ORIGINAL: hjertetmitt

Ser den. Her også- Lucas er med i en "team trouble gang" og de stikker alltid av på noe hekkan. Her en dag på stor avd skulle jeg etter litt prat med en ansatt si hadet til Lucas.
Hvem var det som måtte løpe rundt i ALLE rom (inkludert alle kontorene) og lete etter dem? Joda, meg og ei ansatt.
Vi fant dem til slutt på do der de ikke hadde lov å være uten tilsyn. Jeg mener- når de ansatte selv sier "å gurimalla, når de er vekke vet vi aldri hva de finner på!!!" så gjør det jo meg litt skeptisk og enda mer usikker.

Har også opplevd to ganger nå at de ignorerer bleieskift og såvidt gidder si hei og hadet.
Fortsetter det tar jeg det opp. Er ikke redd konfrontasjoner jeg så lenge jeg vet jeg har grunn til å konfrontere

herregud, utrolig[:@]

ja ta det opp med de om dette fortsetter, for sånn skal det jo ikke være.
her når de er ute så er det de på den gamle avdelingen eller barna som har oversikt over mini, men de ansatte på hans avd de klør seg i hodet liksom.
er ei som er kjempe koselig og har god oversikt og snakker og forteller når jeg spør, men ho jobber jo ikke sent hver dag[&o]

synes det er trist at det skal være sånn når de kommer over på storbarn avd, skal de liksom ikke bli passet like godt på de eller?
synes det blir feil jeg og jeg er kjempe skuffet over sånn som det er blitt, og savner virkelig de på den gamle avdelingen[:(]

Back
Topp