Henting i barnehage med småsøsken

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Vi bor et steinkast unna barnehagen og det går superraskt å hente og levere T. 
Mannen må utsette fødselspermukene sine med en liten uke da han må på et kurs den kommende uken, men kommer til å ta seg av levering i bhg slik at jeg og Lillebror slipper opp og ut så tidlig hver dag nå i starten. 
T gleder seg kjempemasse til å vise frem Lillebror i bhg, og det gjør jo jeg og. 
Men i kveld fikk jeg nesten litt angst av å tenke på at jeg måtte ut og bort dit for å hente han i morgen, og har allerede bestemt at han får få en lang dag i morgen og vente til pappaen kommer og henter han etter jobb/ kurs!
Jeg aner ikke hvorfor jeg feiget ut, det blir jo kjempekoselig både for T og meg å vise frem og alt ting. 
Men jeg er ganske sliten enda, våget meg ut på handletur på senteret i går (lørdag midt mellom to høstferier...) og var helt skutt. Skutt i dag og selvom jeg ikke har vært utenfor døren, og har egentlig mest lyst til å være inne hele dagen i morgen og!
WHY?
Hehe, burde jo være utrolig deilig å komme seg ut og skryte av babyen?
Husker bare at jeg kjente det var tungt og hente/ levere som høygravid pga alle spørsmål, nysgjerrige unger og voksne - hvordan blir det nå da?
Ja, jeg aner ikke hvor jeg ville med dette innlegget jeg, altså!
 
Der må jo alle gjøre som de føler for, men her har lillesøster vært med på det meste siden fødselen :)

Vi dro innom bhg på vei hjem fra sykehuset, da Eveline var 1 dag gammel, og hentet Amelia. Hun var godt pakket inn i bilstolen, og holdt henne unna barnehender altså.

Så var hun på babysang 5 dager gammel, og Amelias dans 1 uke gammel :)

Men jeg hadde en rask (men intens) fødsel, og følte meg ganske bra med en gang altså.

Mannen var hjemme de første 14 dagene, men etter det har jeg stortsett både levert og hentet de dagene hun er i bhg. Mannen jobber stortsett nesten hele åpningstiden, så da må jeg dra ut Eveline hver gang.

Synes det bare er koselig å vise henne frem da, og Amelia synes det er veldig stas :) Nå er det sånn at noen ganger snakker de til Eveline, og spør meg om henne. Andre ganger handler det bare om Amelia, så synes det er helt fint.

Når du har den lille i bilstol, kan man jo skjerme den litt og holde den på armen om man ikke vil at alle skal ta på og stikke hodet ned.... Eller godt pakket inn i vogna om du går :)


Men om du føler deg sliten, så skader det jo ikke å ta det med ro fortsatt, og heller la mannen din ta seg av bhg en periode til du føler deg klar :)

 
Ja det er mest det at jeg er sliten. Er ikke redd for å ikke få skjermer lillebror f.eks. Tar han nok i sjalet uansett :) Vi avtalte pappahenting i dag, så ser vi an morgendagen. Blir tidlige morgenen på T hele uken, men det var en forutsetning for meg at han tok levering om han skulle ta på seg det kurset nå.. Så får jeg heller hente litt tidligere resten av uken.
 
Høres veldig naturlig ut synes jeg. Du har nettopp vært gjennom ditt livs nest største anstrengelse, og veldig mange er utslitte i ukesvis. I tillegg føler mange at alle hormoner og instinkter roper at de skal være hjemme og slappe av mest mulig med babyen, da er det sikkert ikke fristende med en folkerik barnehage med masse nysgjerrige barn og voksne. Av og til tenker jeg at det er noe riv ruskende galt med vår kultur som forventer at mødre skal gjøre alt mulig rart rett etter fødselen, mens de i andre kulturer får utrolig mye mer ro og omsorg. 

Det blir helt sikkert mer fristende å dra dit og vise fram babyen etterhvert. :)
 
Ja i dag kjenner jeg at det er utrolig godt å bare være hjemme, Lillebror og jeg!

Og så kommer min mormor for å se han for første gang, det blir koselig!
 
Kjære kjære deg. Lillebror er jo bare 5 dager gammel. Slapp av hjemme og la pappaen hente og levere storebror. Lillebror er jo kommet for å bli så det blir mange mange år du kan/må drasse han med deg på diverse ting :P
 
Ja jeg er jo helt enig, likevel sitter jeg her og føler at nå burde T blitt hentet :-p Men vi blir hjemme! Er dugnad i nabolaget her o dag så kanskje vi kan lufte os og vise frem litt da :)
 
Ja jeg er jo helt enig, likevel sitter jeg her og føler at nå burde T blitt hentet :-p Men vi blir hjemme! Er dugnad i nabolaget her o dag så kanskje vi kan lufte os og vise frem litt da :)
 
Det ble ikke dugnad på noen av oss her, så da har jeg faktisk vært inne hele dagen. 
Det var godt!
I morgen skal jeg gå en liten tur med et vennepar av oss og babyen deres, og så skal jeg mest sannsynlig hente Teodor i bhg. 
Blir godt for han å ikke få så lang dag da han skal på turn på ettermiddagen. 
 
Det var sikkert godt for både deg og babyen med en rolig dag :)

Merker at det er godt for Amelia med kort dag når hun skal noe på kvelden. Vi har jo den luksusen når vi er permisjon :)
 
I dag har jeg gått en fin, rolig tur før vi hentet T i Bhg. Vi dro til og med på turn alle fire :) Det var godt, selvom jeg er litt sliten nå.
 
Det var sikkert koselig :) Syntes Theodor det var stas å vise frem lillebroren eller?

Vi prøver også å få dratt på dansinga alle fire, om mannen har kommet hjem fra jobb. Heller det enn at en blir hjemme med Eveline. Hun er jo glad i sang hun og, så hun er på armen i de rolige dansene :)


 
Han syntes det var utrolig stas!
Det ble til at pappaen hentet i dag da jeg kom meg ut på tur og hadde handlet middag som jeg ville lage ferdig til de kom hjem, og Lillebror har i tillegg hengt på puppen i ettermiddag :p
Men det føles greit å ha kommet seg mer ut nå, føler at jeg er mer i gang og det har vært utrolig godt med de lufteturene jeg har fått meg nå!
 
Back
Topp