hentesett

EnDeLiG86

Forelsket i forumet
jeg tenker litt på dette her med hentesett, har forstått så pass mye at det er de klærne som babyen reiser hjem fra sykehuset i, men jeg har fått inntrykk av at det stortsett er strikket klær, men jeg tenker jo at i juni så ser jo det litt rart ut??

er det lixom like normalt å bare ha vanlige klær?

sikkert et teit spørsmål men men...

de er like vanlig å kjøpe klær,. de gjorde vi med oddvar hvertfall

hehe oki, greit å vite, jeg har jo sett for meg at jeg vil ha et søtt strikke sett, men juni lixom, d passer jo ikke føler jeg....

Vi hadde et normalt sett med klær til storesøster her iallfall, et sånt kjempe søtt bjørnesett[:D] Skal bruke det igjen til nurket i magen, blir sikkert bare body'n og kanskje sparkebuksa liksom...for det er sikkert hønn varmt!

Jeg tenkte som så, at hentesettet skal være litt utenom det vanlige. Det kommer kun til å bli brukt i den anledningen og det skulle bli arvetøy, derfor er det også nøytralt.

nr en ble født i oktober for 1 år siden..Da hadde vi ganske godt med klær på..

Hva tror dere at går greit i juni liksom? body sparkebukse og jakke og lue kanskje?[8|]

tja, d kommer jo litt ann på hvos varmt det er, kan jo være kaldt også selv om det er juni

ORIGINAL: ~VordeneMorMilla~

Hva tror dere at går greit i juni liksom? body sparkebukse og jakke og lue kanskje?[8|]

store snuppa mi er født i juni..20.juni og henne hadde vi sånn todelt fløyels sett på og body+sokker...det regnet ganske kraftig den dagen men ikke spesielt kaldt...juni er en vanskelig mnd når det gjelder været....særlig her på østlandet. jeg hadde strålende solskinn frem til 18.juni det året emilie blei født..husker det for 18.begynnte riene og etter det regnet det som bare fy...

ett godt tips jeg fikk på sykehuset var at man skal ALDRI ta på bebyen mer enn man vil ha på seg selv...grei huskeregel.

ORIGINAL: MARIANNE_MOR84

ORIGINAL: ~VordeneMorMilla~

store snuppa mi er født i juni..20.juni og henne hadde vi sånn todelt fløyels sett på og body+sokker...det regnet ganske kraftig den dagen men ikke spesielt kaldt...juni er en vanskelig mnd når det gjelder været....særlig her på østlandet. jeg hadde strålende solskinn frem til 18.juni det året emilie blei født..husker det for 18.begynnte riene og etter det regnet det som bare fy...

ett godt tips jeg fikk på sykehuset var at man skal ALDRI ta på bebyen mer enn man vil ha på seg selv...grei huskeregel.

ja det vet jeg..har gjort det med 1 mann..Ikke missforstå, men jeg kler ham heller for lite enn for mye liksom...Hvis dere fatter..

men da tror jeg jeg har planen klar for hentesett allerede[:D][:D]

skulle ønske jeg kunne strikke jeg....hmmm[&o]

Så tøff genser singa! Betalte du mye for oppskriften eller? 

Kanke strikke selv, så du er ikke alene[8D]

Her går alle strikke ønskene til bestemor og oldemor[8D]

ORIGINAL: MammaThea

hadde jeg bare hatt en bestemor eller oldemor...[:(][&o]

ORIGINAL: singa

Mins oppskriftheftet kostet 50 kroner jeg. Mange fine gensere der innspirert fra dyreparken. Men bare apekatten som var ned i 0,5 år. De andre er fra 2 år.

Det er fra dalegarn

Hvor kjøpte du det?[;)]

Mins oppskriftheftet kostet 50 kroner jeg. Mange fine gensere der innspirert fra dyreparken. Men bare apekatten som var ned i 0,5 år. De andre er fra 2 år.

Det er fra dalegarn

Hvor kjøpte du det?[;)]

Jeg har sett enkelte gensere fra dyreparken utstilt på "2 nøster" i Tønsberg. Mamma hadde bildehefte fra "vevkroken" i Andebu og jeg kjøpte hefte med oppskrift i på Revetal. Så på de stedene burde de jo ha heftet. Men reiner med de har det i Sandefjord også på steder de selger dalegarn. :) HVertfall burde de kunne bestille heftet med oppskrift på de stedene de selger garntypen.

Da skal jeg ta meg en tur til tønsberg jeg da[8D] For her i sandefjord har de jo ingenting[8D] Kanskje jeg skal titte på downtown i porsgrunn til uka...der pleier de ha masse. Må bare huske dalegarn *skrive det på hånda for kommer garantert til å glemme det*

Ja hvordan skal jeg gjøre dette denne gangen montro[8|] Snuppa mi kom sent på året hun og det var kald. Så hun hadde strikkesett på seg hun.

Men juni mnd her på det bløte vestlandet, ingen enkel sak nei

Jeg skal strikke hentesett i bomull..og i ull også..her er det ofte under 10 grader først i juni så da kan bebisen godt ha ulljakke på..har bare litt mindre under om det er varmere..

Jeg er egentlig ikke vant til at det er strikket det som er hentesett/henteklær.
Men at det er klær som pappaen har valgt ut helt selv til babyen. :) Mens mora er på sjukhuset.

det var en kjempefin tradisjon...[;)]

ORIGINAL: MarensMamma

hadde jeg bare hatt en bestemor eller oldemor...[:(][&o]

Du har jo ei veldig flink tante og et søskenbarn på hamar, kan jo spørre om en  av de vil[:D]

hahaha...da var jeg avslørt gitt[:D] det er kusina mi...

Back
Topp