Hentesett

Maibaby2023

Andre møte med forumet
Hei. Har dere planlagt hvilke klær babyen skal ha på seg hjem fra sykehuset? Og hvor i landet bor dere? Er jo litt ulike temperaturer. Aldri hatt vår/sommer baby før så ble usikker.
 
Jeg har kjøpt et sett (body, bukse og lue) pluss et pledd fra Nøstebarn som er av ull og silke. Veldig tynt og fint stoff. Og moren min strikker en matchende jakke i ullsilke. Ullsilke varmer når det er kaldt, og kjøler når det er varmt :happy: Tenker å bruke dette på veien hjem fra sykehuset. Bor i Drammen, så kan være både varmt og kaldt i overgangen april/mai når jeg kommer til å føde.
 
Jeg strikker er hentesett nå i tynn merinoull, men mamma har allerede strikka en dress i bomull. Jeg tenker å ta med begge to og bruke den kvaliteten som været tillater. Bor på Østlandet.
 
Mamma har strikket jakke og lue i tynn merinoull, så tenker jeg å kjøpe en fin bukse til. Nå ser det kanskje ut som at han kommer i april i stedet for mai, så da kunne vi sikkert hatt ullbukse til i stedet da. Men en liten ulljakke er jo uansett greit å ha på våren. Har fått babyteppe i ull også, så tar med det i tilfelle det blir kaldt. Bor i Bergen.
 
Nr 3 her så vanlige klær kanskje? :p Bor tre minutt med bil fra sykehuset
 
Har strikket jakke, bukse og en kyse i ullgarn til vesla. Men umulig å forutse vær og temp. Så har også en del bodyer og bukser som jeg har sydd så det er mulighet om det skulle bli veldig varmt
 
Hentesett i merinoull, men har med litt vanlige bodyer og pysj også til å bruke på sykehuset :) og en tynn lue i bomull, pluss to tepper.
 
Her strikker svigermor settet «peanut» :love7
Er i merinoull, med romper fremfor bukse, så kan jo enten ha på strømpebukse om det er kjølig dagen vi drar hjem, eller bare bein, alt ettersom hvor varmt/kaldt det er. Bor på Østlandet.

4B7C006B-BF46-4747-976B-72D41148102F.jpeg
 

Vedlegg

  • 9ADC3460-BBC5-4EAA-9375-F71A81AE77E0.jpeg
    9ADC3460-BBC5-4EAA-9375-F71A81AE77E0.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 29
  • 89CFE054-A861-425D-BD24-E8A426B16F7B.jpeg
    89CFE054-A861-425D-BD24-E8A426B16F7B.jpeg
    3,1 MB · Visninger: 29
Mamma hr strikket et sett med bukse/jakke/sokker/lue i merinoull. I tillegg blir det bomullsbody og evt strømpis om det skulle være kaldt. Tar også med teppe i ullsilke. Bor i oslo
 
Så mange fine hentesett :) Jeg har bestemt meg for å strikke romper, jakke, lue og sokker.. Og kanskje en bukse i tilfelle det er kaldt. I merinoull.
 
Bor i Østfold, så her er det vanligvis ganske god temperatur i mai. Har enn så lenge gjort klart ett sett med langermet omslagsbody, bukse, sokker, strikket jakke og en tynn bomullslue. Har også med ett helseteppe og vårpose ved behov.
 
Vi skal bruke dette som svigermoren til min bror har vært så snill å strikket for oss :Heartblue
 

Vedlegg

  • E07AEEF1-079C-4000-B96F-1D824ECDB304.jpeg
    E07AEEF1-079C-4000-B96F-1D824ECDB304.jpeg
    4,5 MB · Visninger: 58
Tror det er det samme mamma har strikker også, ligner veldig! Men med små labber i stedet for lue :happy:
Så har jeg strikket et babyteppe i silkeull som blir med i kofferten på føden.
Ja, mamma har strikket de også, de var bare ikke ferdig når bildet ble tatt:D «Tøfler» med sånn silkesnor:Heartblue
 
Hjemmestrikk blir hentesettet her også. Vi dropper bilstolpose og bruker heller pledd hvis det er kaldt på hjemreisedagen.
Hadde høstbaby sist, bilstolen var klar med vinterpose som vi måtte ta ut ved inngangsdøren på sykehuset da vi skulle hjem da det ble for varmt.
 
Back
Topp