Hentesett

Miamora

Glad i forumet
Septembergull'17
Hvilke hentesett strikkes det "der ute"? Tenkte å be mamma strikke nytt til mini magen, sist hadde vi et i naturfarga frå Nøstebarn no har eg lyst på noko anna. Tenkte å få det strikka i lys eplegrønn eller lys gul sida, evt også kanskje en fin lilla farge sida vi ikkje veit kjønn :)

Min farmor har strikket verdens nydeligste hentesett i lilla, men jeg må strikke buksa på nytt selv.. Hun blingsa nemlig litt på oppskriften slik at buksa er i størrelse 6 måneder. :D skal sjekke om jeg finner navnet på den.

Vi skal bruke opp igjen settet fra storesøster :) I og med at vi får jente denne gangen også (så lenge dei ikkje sier noe annet i morgen ;) ), så synes eg det er koselig å kunne bruke det igjen :)

Har strikket goklumpenjakke i koksgrå, og skal ha lettvintbukse til i koksgrå, hvit og lys sjøgrønn. Strikker nok lua i lys sjøgrønn også :)

Jeg har lyst på Blåklokke-settet fra Sandnes garn. Tror jeg vil ha det i en klar fin blåfarge (ikke babyblå) eller i gammelrosa.

Har et hentesett i offwhite med grønne detaljer som min mor strikka da hun venta min storebror. Og så har jeg brukt det etterpå, og min brors to barn brukte det, og så min eldste sønn. Så nå får det bli lillegutt i magen sin tur. ;)
Virkelig arvegods! Det begynner å bli velbrukt, men holder godt til et par barn til om nødvendig :happy: Man bruker jo de minste størrelsene så lite.

Har et hentesett i offwhite med grønne detaljer som min mor strikka da hun venta min storebror. Og så har jeg brukt det etterpå, og min brors to barn brukte det, og så min eldste sønn. Så nå får det bli lillegutt i magen sin tur. ;)
Virkelig arvegods! Det begynner å bli velbrukt, men holder godt til et par barn til om nødvendig :happy: Man bruker jo de minste størrelsene så lite.
Så kjekt med arvegods :) Eg har jo det som vi hadde til førstemann - men det har vi brukt så masse at eg tenkte det var slitt :smiley-ashamed008 Må nesten bare ta det fram igjen og sjå på det. Har sjølvsagt tatt vare på alt etter førstemann :D

a75df4d7d872ad2916e705befc5f3566.jpg

Lurer på dette, evt med fletter der der er perlestrikk på dette ("jentevarianten") og i annen farge
7b8bc41844f1f693a72e24478c872956.jpg

"jente"
Usikker på hvilken farge det blir da.

c8f297f77342e8734aa02fb52989c41d.jpg

Ferdig med denne (også klumpelompe) til nevø, så nå er eg igang i denne fargen til mini [emoji173]️
09a45e2807e22602c7abcec4c7f5a68c.jpg

Blir bukse og jakke med fletter fra den eg la ut tidligere, men samme passform på buksa (dvs selebukse) som buksa til nevøen. Synes den virka mer praktisk og den var god å strikke. Jakken blir i en matchende farge [emoji4]

Strikka bukser - med seler (og litt langt opp på brystet) eller bare ribbestrikk?
Blander to oppskrifter der eg tar strukturmønster fra den ene og foreløpig har brukt fasongen fra den andre. Men hva er egentlig mest praktisk? Bukse til hentesett, men kan jo brukes alene også.
Ser for meg at seler er best om det er for stort når mini kommer, henger iallefall på da. Men kanskje litt mer klumpete enn ei kortere bukse? Sikkert ikke egentlig et problem med bukser som sklir ned på nyfødte? [emoji14]

Back
Topp