Hentesett

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Er det noen som har begynt å tenke på hentesett enda? :p Jeg er litt utålmodig, og tenkte jeg skulle begynne å strikke i juleferien, men kunne veldig gjerne tenkt meg litt inspirasjon! Er veldig usikker på hvilket keg ønsker å strikke, synes både Dale og Sandnes har flere fine.

Del gjerne deres hentesett, enten hva dere har bestemt dere for, eller allerede har strikket :)

Siden termin er i juni og jenta vår ikke tålte ull direkte på huden sist, tenker jeg å sy istedenfor :-) Vil vite kjønn før jeg begynner å finne stoff, men gleder meg til å kunne lage hentesett selv

Tenker hentesett i bomull siden d blit sommerbaby. Begynt å se litt. Men hadde ingen bilde akkrat nå. Mamma har masse oppskrifter så tar litt tid og bestemme seg

Sist fikk jeg ikke til dattera mi som er født i desember så tror jeg dropper det til h*n som blir født i juni :p kjøper et søtt sett på h&m:)

Her tror jeg kommende mormor skal få strikke, men ønsker ikke dress eller bukse og jakke, ønsker noe lett også evt strømpebukse under om det er kjølig. Også blir det nok strikka i tynn babyull, siden ull regulerer varmen og er like bra sommer som vinter :)

Jeg tenker å strikke kjappstrikka drakt fra paelas til hentesett. Så er det lett å regulere tilbehøret etter vær/temperatur. Har allerede strikket en del til mageboeren, men mest i str 3 mndr og oppover, siden det blir sommerbarn :)

Forrige gang jeg fødte var det barfrost og vinter, så tror ikke jeg vil bruke samme hentesett. Har sett på dette nydelige settet, men vet jeg vil ha det samme når babyen blir eldre også, da må nok mamma lage flere sett, i forskjellige størrelser og farger :rolleyes:
image.jpeg

Jeg tenker å strikke kjappstrikka drakt fra paelas til hentesett. Så er det lett å regulere tilbehøret etter vær/temperatur. Har allerede strikket en del til mageboeren, men mest i str 3 mndr og oppover, siden det blir sommerbarn :)
Her har jeg tenkt akkurat det samme:)
Kjappstrikkadrakt og event jakke og sokker til:)

ImageUploadedByBV Forum1479147626.942538.jpg
Denne er også så nydelig, tror jeg må ha mange av den, evt som hentesett også :D #noraromperen

Jeg skal strikke Knapper bak-genseren til Ministrikk, i ull/silke eller ull/bomull. Så tenkte jeg bare å ha en tynn body og strømpis, og ei lue i silkeull eller liknende. Selv om termin er om sommeren, kan jo temperaturen være både og. Blir det altfor varmt med strikk utenpå får det bare bli en søt liten romper. Syns Kalinkaromperen til Ministrikk er fin, men tror den blir i tykkeste laget. Mulig det blir noe fra Nøstebarnboka, de kan jo varieres i tykkelse, med og uten ermer osv. Så skal jeg strikke et rilleteppe i silkeull tenkte jeg, det er svalt og godt på sommeren også. Har også tenkt å kjøpe sånne swaddletepper i muslin, i stedet for de tjukke helseteppene.

Hentesettet_05_1024x1024.jpg

hentesettet fra Ministrikk.no

kalinka-romper-winter-white_2792_edited-1.jpg

Kalinkaromperen

Her er bilder :)

Tenkte eg skulle strikke :-) men har ikkje bestemt meg for hvilket ennå;) blir mest sannsynlig noe fra viking garn

Det her kommer jeg til å strikke, med grå jakke og evt rosa eller blå romper :) er ikke egentlig så nøye med farger, men synes det var utrolig søtt i rosa... :p og så har jeg sett en "dugg blå" farge som var så utrolig fin ;) ImageUploadedByBV Forum1479191267.403357.jpgImageUploadedByBV Forum1479191305.829868.jpg

Så mange fine sett dere ser på :) Tror det bare blir noe enkelt jeg, som body og strømpebukse/bukse. Sist var det nesten ikke noen klær som passet jenta mi. Hun druknet i str 50.
Får heller mormor og oldemor til å strikke noe til høsten/vinteren :)
Har nøstebarndressen som mini skal arve :)

Jeg skal prøve å sy et sett men venter til vi får vite kjønn. Begge mine har ikke tålt ull(atopisk eksem ) så sjansen er relativ stor for at neste ikke tåler det heller.. så enten kjøper jeg noe ekstra fint i bomull eller så skal jeg prøve å sy selv:)

Forrige gang jeg fødte var det barfrost og vinter, så tror ikke jeg vil bruke samme hentesett. Har sett på dette nydelige settet, men vet jeg vil ha det samme når babyen blir eldre også, da må nok mamma lage flere sett, i forskjellige størrelser og farger :rolleyes:
Vis vedlegget 207336
Dette er et nydelig sett. Skal starte på dette etter jul. Var så heldig at oppskriften var i Familien forrige uke :)

Det her kommer jeg til å strikke, med grå jakke og evt rosa eller blå romper :) er ikke egentlig så nøye med farger, men synes det var utrolig søtt i rosa... :p og så har jeg sett en "dugg blå" farge som var så utrolig fin ;) Vis vedlegget 207399Vis vedlegget 207400
Jeg har allerede strikka akkurat en slik romper i alpakka silke, de er jo så fine! Var ikke dumt å ha det som hentesett, spesielt til en sommerbaby!

Men hvor har du fått mønsteret til luen fra? Den passet jo perfekt!

her har allerede magebooeren fått masse strikk, men gleder meg til jeg kan strikke mer kjønnsspesifiserte strikk::D som hentesett tror jeg det blir "hentesettet" fra ministrikk. ser det er flere som er like betatt av det settes som meg. usikker på garnkvaliteten, kanskje lillelerke eller noe annet bommulsgarn.
synes også bladrillejakken er nydelig så blir det en jente så bytter jeg kanskje ut jakken fra ministrikk til den <3 er så glad både jeg, mamma og søster strikker så dette barnet skal bo i hjemmestrikk <3

Back
Topp