Hentesett :)

frk-Kakemonster

Betatt av forumet
Noen som har begynt å tenke på det? Noen fine å dele med seg? Tenkte prøve å strikke selv. Så trenger tid, hehehe.

Må ikke være så komplisert men fint. Med storesøster fikk vi akkurat en hjemmestrikket rosa lue og jakke rett før termin, helt tilfeldig som ble brukt som hente sett. Brukte en brun newbie bukse til, vurdere å bruke samme bukse men strikke en jakke, sokker og lue. Usikker. Men må begynne snart om Eg skal bli ferdig til september. Heheheh!

Strikker jakke, lue og sokker her og. Har begynt på Bella-trøje fra Lene Holme Samsøe sitt hefte, liker så godt det bladmønsteret. Strikker strl 3-6mnd men uten å justere det jeg pleier mtp pinnestrl, strikker veldig stramt og ender ofte opp med en strl mindre. Håper den blir liten nok :) har en plain hvit bukse i alpakka fra før, som kan passe til det meste.

Planen er å 'tilfeldig' nevne for kommende oldemor at lille hadde sett bra ut i en lyseblå fanadress, å håpe på at hun biter på å strikker en. Eeeelsker fana-mønsteret!

Strikker jakke, lue og sokker her og. Har begynt på Bella-trøje fra Lene Holme Samsøe sitt hefte, liker så godt det bladmønsteret. Strikker strl 3-6mnd men uten å justere det jeg pleier mtp pinnestrl, strikker veldig stramt og ender ofte opp med en strl mindre. Håper den blir liten nok :) har en plain hvit bukse i alpakka fra før, som kan passe til det meste.
Det var en nydelig jakke. Flink å strikke du :)

Usikker på hvor lett det er. Men jeg har endelig bestemt meg for klompelompe sitt hentesett.
Bestevennins mi strikker for meh. Hun er bRe så snill

Tenkte å strikke en body med hull/flettemønster på midten og en jakke kanskje. Og sokker og lue. Men har masse gavesteikk og gjøre ferdig først. Wrææ.

Rompere er jo søtt. Og det tar ikke lange tiden å strikke.

Her har jeg funnet at et klassisk hentesett ikke blir brukt, er for praktisk av meg.... :p Har settet mamma strikka til meg, er hvitt og helt nøytralt og har vært med i sykehusbagen begge gangene tidligere, men ikke blitt brukt..

Så til lillesnupp i magen har mormora strikket en heldress i alpakkagarn som hun skal ha på seg når vi reiser hjem og bruke i vogn/bilstol den første tiden (til hun vokser i storebrors fanadress i natur/koksgrå som det har blitt strikket ny knall rosa lue, sokker og votter til)... ;-)
Vi valgte denne oppskriften og gikk for lyng farge på dressen med lys grå detaljer....http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5407&cid=1 Den er så nydelig!!! <3

Last edited:
Mamma har strikket hentesett fra Ministrikk. <3 men hun syntes det så litt stort ut så hun ville strikke ett til. Da ga jeg henne frie tøyler. :)

Her strikket nok min mor et sett, men har ikke sett på noe mønster ende, må vel gjøre det en dag

Har bestilt av svigerinnen min:) Aner ikke hva vi får, men hun har god smak, så jeg stoler 100% på at det blir noe fint:)

Her blir det et gult hentesett akkurat som mine andre barn :) Gleder meg veldig! :D

Strikka ein del til nevøen vår fødd i 2014. Har egentlig lyst å strikke det samme til mini :)
Jakka er frå hefte "Babystrikk på pinne 3", buksa frå boke "Myk start", hua er enkel lue frå Nøstebarn, og sokkane er eit mønster frå nettet som heiter "Stay-on baby booties". Eg veit det blei masse brukt, og syns framleis det er det finaste eg har sett :)
Kopi - IMG_1544.JPG Kopi - IMG_1549.JPG Kopi - IMG_1554.JPG

Back
Topp