Hentesett

Klar?

Betatt av forumet
Vil gjerne kjøpe ett søtt antrekk til lillegutt som han kan ha på seg når vi reiser hjem fra sjukehuset. Men jeg er så usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe. Dere som har fått barn før, hvilke størrelse brukte barna når de var nyfødte?

Ville gått for 56 :) evt 62.. Hadde i 62 til snella, men det var vinter og hun hadde mye på under, så d ble akkurat passelig da ;) -20grader når vi dro hjem fra sykehuset :/

Mine har brukt 50 de første ukene. Han sistemann (og største)var 50 cm ved fødsel:) Og da var 50 mere en stort nok. De er jo ganske krølla sammen i starten også.
Men er jo vanskelig å vite, kan variere veldig:)

Venter nr 3 4. August:)

Det er ikke lett å vite, jeg hadde gått for str 56. Det er det jeg kommer til å ha med til vesla i hvert fall. Lillegutt brukte str 50 en god stund, men man vet aldri... Håper ikke det kommer til å se ut som hun svømmer ;)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Jenta vår brukte str 50 og gutten 56. Ville kanskje gått for 56. Så passer det iallfall

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

begge mine brukte 50 de første ukene...

Vi hadde kun 56 til første gutten og stoppet på vei hjem fra sykehuset for å kjøpe et par bodyer i 50. Han druknet i 56. Han var 50 cm da han kom ut.

Min første brukte 50 og han var 49 høy. Husker at de passet fint. Kjøpte hentesett i størrelse 50 til nr 2 og den var ikke lett å ta på. Han var 53 cm.

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Min var 54cm ved fødsel 11 dager før termin og kunne bruke 50 i 1-2 uker. Jeg har med klær i både 50 og 56, siden jeg ikke vet når vesla kommer. Synes de har mye fint i newbie til gutt, og nameit:-)

Jenta mi brukte str 50 i ca 3 uker, så jeg ville uansett hatt noen klær i den str. Men hentesett ville jeg hatt i str 56, det får du brukt uansett og da gjerne litt lenger :) De fleste nyfødte vil svømme i str 62!

Vi ser når gutten er ute :) Far som skal ut å handle det ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi hadde hentesett i 56, men mini som kom 11 dager over termin var bare 47 cm og veide 2900... Så mormor og morfar måtte ut og kjøpe klær i str 50... Det var til og med stort med 50, så pappaen var ute og kjøpte et sett i 44, sånn at vi hadde et sett som vi kan vise han for å fortelle han hvor liten han egentlig har vært ;)

Mini her var 53 lang. Mrn drukna i str. 56. Var en lang tynn ting da. Så kanskje ikke så rart. Jeg kommer til å få tak på en body eller to og strømpiser i str 50 før fødselen :). Så er jeg sikra at det passer til mini i magen :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Min var 53 cm lang og settet var for kort i ryggen i str 50. Men kommer jo an på hvordan tøy og merke. Vi hadde sparkebukse fra joha. Den var liten i str.

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Back
Topp