Hentesett

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Dere som skal strikke eller få strikket dette, hvilket skal dere ha? Sliter litt med å finne et :) Gjerne med link ;)

Litt utenfor jeg, har egentlig ikke fått med meg hva hentesett er? Er det det babyen skal ha på seg på turen hjem fra sykehuset? :)

Svigermor strikker disse til oss. Hvis heldressen blir riktig str kan det hende det blir hentesettet. Den todelte har hun strikket i 3 måneder tror jeg.

3-1.jpg

5-1.jpg

Litt utenfor jeg, har egentlig ikke fått med meg hva hentesett er? Er det det babyen skal ha på seg på turen hjem fra sykehuset? :)

Er mange som strikker eller får strikket klær som de bruker. Vi brukte helt vanlige klær sist, så det er jo ikke obligatorisk, hehe. Blir det gutt, kommer vi til å bruke sparkebuksa mannen min hadde da han ble født, rett og slett fordi den er så gammel og spesiell :)

Svigermor strikker disse til oss. Hvis heldressen blir riktig str kan det hende det blir hentesettet. Den todelte har hun strikket i 3 måneder tror jeg.

3-1.jpg

5-1.jpg

Så nydelige :) Den todelte var jo bare helt skjønn da :)

Er mange som strikker eller får strikket klær som de bruker. Vi brukte helt vanlige klær sist, så det er jo ikke obligatorisk, hehe. Blir det gutt, kommer vi til å bruke sparkebuksa mannen min hadde da han ble født, rett og slett fordi den er så gammel og spesiell :)

Oki, ja har endel som strikker til oss, så kan hende det blir noe av det :) Ellers så likte jeg veldig godt et rosa som var over her inne på linken :) Men muligens det blir noen fine vanlige klær og, time will show :) hehe...

Ja koselig og bruke opp igjen noe slik da :)

Dere som skal strikke eller få strikket dette, hvilket skal dere ha? Sliter litt med å finne et :) Gjerne med link ;)
ImageUploadedByBV Forum1372891215.837513.jpg

Jeg har dette hentesettet .. Kan hende det blir stort siden frøkna ble prematur , men går greit uansett tror jeg

Dette er fra www.dalegarn.no , der har de flere hentesett

Sniker fra sept jeg

Det synes jeg også er litt kult:) å bruke klær man selv har brukt:)

Se på denne linken her :) De strikka setta er det man kaller hentesett :)

http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-24-babytepper-og-hentesett-904tema24

Men man må jo ikke nødvendigvis ha sånne strikka sett, poenget er vel at det er en stor dag den dagen en tar med babyen hjem, og mange vil gjerne kle de opp i noe ekstra fint :)

Model 6&7 i den linken skal mormoren min strikke for meg, men tviler på at det passer til hjemreisen fra klinikken. Min erfaring med slike strikkeoppskrifter er at de er store i størrelsen. Storesøster fikk mange fine sett i størrelse 0-3 mndr, men kunne ikke bruke dem før hun var 2-3 mndr fordi de var så store. Så hvis noen har tips til oppskrifter som er mer korrekte i størrelsen blir jeg kjempeglad :)

Model 6&7 i den linken skal mormoren min strikke for meg, men tviler på at det passer til hjemreisen fra klinikken. Min erfaring med slike strikkeoppskrifter er at de er store i størrelsen. Storesøster fikk mange fine sett i størrelse 0-3 mndr, men kunne ikke bruke dem før hun var 2-3 mndr fordi de var så store. Så hvis noen har tips til oppskrifter som er mer korrekte i størrelsen blir jeg kjempeglad :)

Tror det går veldig mye på hvordan man strikker (løst eller fast), pinne str og garntype..
For her har vi motsatt erfaring, 0-3 mnd passe di MAKS 1 mnd (lillebror her passe sitt kun 14 dager)...
Mine unga har da vært henholdsvis 4038g og 4440g så ikke noen små tasser....
Mamma strikker 3-6 mnd til oss nå.... :)

Men finnes jo oppskrifter som er beregnet på premature så kanskje de er mer passelige?

Kollegaen min strikker for meg:) Vet ikke hvilket, det skulle være overrraskelse for meg:) Så gleder meg veldig. Hun er jo bare såå flink;)

Tror det går veldig mye på hvordan man strikker (løst eller fast), pinne str og garntype..
For her har vi motsatt erfaring, 0-3 mnd passe di MAKS 1 mnd (lillebror her passe sitt kun 14 dager)...
Mine unga har da vært henholdsvis 4038g og 4440g så ikke noen små tasser....
Mamma strikker 3-6 mnd til oss nå.... :)

Men finnes jo oppskrifter som er beregnet på premature så kanskje de er mer passelige?

Jenten min var 3180g og gikk veldig sakte opp i vekt de første 4 mndene, så det var nok mye av grunnen også.
Både jeg og pappen er små så jeg forventer ikke at nestemann blir noe særlig større.
Er på ingen måte krise å ikke ha hjemmestrikket hentesett da, men det hadde vært koselig :) Og veldig stas for den som har strikket det også, ikke minst ;)

Skal sjekke ut oppskrifter på tøy til premature. Kan jo brukes som dukketøy hvis det blir veldig smått :)

Jenten min var 3180g og gikk veldig sakte opp i vekt de første 4 mndene, så det var nok mye av grunnen også.
Både jeg og pappen er små så jeg forventer ikke at nestemann blir noe særlig større.
Er på ingen måte krise å ikke ha hjemmestrikket hentesett da, men det hadde vært koselig :) Og veldig stas for den som har strikket det også, ikke minst ;)

Skal sjekke ut oppskrifter på tøy til premature. Kan jo brukes som dukketøy hvis det blir veldig smått :)

Ja e kommet mange fine oppskrifte te premature, regne me det går på forskjellige str der åsså fra pittelite til litt større , men allikavell prematur... og mange som e veldig flink å strikke klare å til passe litt mindre enn det som står i de vanlige oppskriftene (så flink e ikkje eg....) hehe :)
Ungan e jo så forskjellig :)
Tantejenta mi va veldig lita så mamma måtte tilpasse litt ekstra liten str da ho strikka hentesett tel ho :)

Lillemainn her va som sagt 4440g da han va født, men raste ned i vekt den første uka før så å gå fort opp igjen så det va nåkk grunnen tel at han kun passe sitt i 14 daga... åsså va det ikkje så veldig tøyelig pga band og sånt!

Ja det e kjempe stas me hjemmestrikka hentesett for begge parter, eg ser veldig godt på mamma kor stor stas ho syns det e at vi vil ha hjemmestrikka sett :) Derfor har ho starta den tradisjonen med at hvert nytt barnebarn får sitt eget hentesett :)

Back
Topp