Hentesett?

Cmilla

Gift med forumet
Er det noen som har begynt å tenke på hentesett? Skal dere få strikket opp eller kjøpe i butikken?

Jeg har ikke helt bestemt meg, men håper at mormor eller farmor vil strikke:):)

Blir det jente bruker vi nok storesøster sitt..Blir det gutt derimot kan det hende oldemor må strikke et nytt.. =)

vi har i blått etter storebror som vi ikke rakk å bruke (han kom 3 uker før og det var ikke helt ferdig enda da) :P
Men om det blir jente håper jeg at min stemor vil strikke et sett i jentefarge :)

Jeg fortalte den store nyheten til mine foreldre ved å spørre mamma om ikke hun kunne strikke en drakt i et blad jeg hadde. Veldig positiv respons :)

Jeg tenkte å strikke selv:)) Får se om motet holder:))

Forrige gang strikket den blivende mormoren hentesettet, men nå har hun senebetennelse så vi får se hvordan det blir.....

Svigermor strikker også, så hun kan gjøre det. Men hun har allerede sagt ja til å strikke kjørepose, og har tradisjon med å strikke personlig babyteppe til alle barnebarna :)

Vil uansett kjønn ha nytt hentesett til hvert barn, synes det er så koselig :)

Syns greia med hentesett er litt rar, men kommer nok til å pakke inn mini i et fint hjemmestrikka sett ja...som kommer av igjen når vi kommer hjem fra sykehuset som er 5 min unna...

Men får ta masse bilder da!! :)

Tenkte eg skulle bruke det samme som sisst =) Var så fornøyd med settet som farmor strikket at eg tar de, det passer til både gutt og jente. Og det er jo ikke mye du får bruke disse klærne får di blir for små.

Syrine skrev:
Vi er ikke så nøye på det med hentesett, vi :-)

samme her. sist så handlet jeg en kjempesøt ullbody med sauer på med ullstrømpis til. (i hvitt og brunt) med brun lue. og det var lissom hans første klær. han hadde på de hjem fra sykehuset (med bestemors strikkete teppe over seg), og det brukte han mye den første tiden. når det ble for lite, vasket jeg det og satte det på ei dokke, som jeg hadde fremme i dåpen hans :) det hadde kanskje vært finere med hjemmestrikket, men jeg syntes det fungerte helt fint å kjøpe!

Blir min mor som kommer til å strikke hentesett til mini:) Har sett litt på og, men blir nok letter når vi får vite kjønnet :)

Viss ei av bestrenødrene vil er det kos om de strikkar, viss ikkje tenkte eg å bruka det eg vart henta i. Koseleg liten tradisjon

Syrine skrev:
Vi er ikke så nøye på det med hentesett, vi :-)

Ikke vi heller:)

Her strikket min mor et nydelig hentesett i beige/hvitt til storebror, så jeg tror vi bruker samme uansett kjønn. Men mindre hun vedig gjerne vil strikke noe nytt da:)

Jeg har planer om å strikke selv =)

Back
Topp