Hentesett og klær til junibaby?

DrømmerOm2

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei juni-mammaer!

Jeg sniker fra juni 2017 og klør i fingrene etter å strikke til lillebror. Så da vil jeg høre: er det unødvendig å strikke bukse til en junibaby? Vil være i tynn babyull, men likevel.. Blir så usikker. Jakke og lue blir det uansett[emoji4]

Hva slags klær hadde dere ellers bruk for den første tiden? Langermet vs kortermet body feks?

Hva kjøpte dere som dere IKKE trengte?
 
Med begge mine (født juli14 og mai16) har vi brukt langarmete bodyer, tynne bokser og sokker første tida. Hadde noen bodyer som var kortarmete, men de ble brukt minimalt.

mamma strikka jakke, lue, sokker og teppe til lille og det brukte vi mye når vi skulle hit og dit når det var overskya:)

Han er nr 2 så hadde ikke mye som ikke ble brukt, men er jo greit å se ann mengde klær i de minste størrelsene:) Mye tykke klær ville jeg heller kjøpt dersom dere ser behovet. Kommer mye an på hvor i landet dere bor og hvordan været blir!

Masse lykke til med lille[emoji4]
 
.
 

Vedlegg

  • ImageUploadedByBV Forum1485552764.116651.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1485552764.116651.jpg
    95,8 KB · Visninger: 68
Last edited:
Kommer an på hvor i landet du bor:)

I juni var vi på Østlandet og her brukte vi bomull, langermede bodyer. Lite kortermede. Bukser med fot og bred kant rundt livet + body var "uniformen" her. Kjoler er totalt unødvendig synes jeg, bytt heller i større str om du venter jente og får det i gave. Rompere er jo nydelige og det er så mange strikkeoppskrifter! Og omslagsbody i de minste str (50-56). Fra 62 er det greiest med de du drar over hodet.

I juli var vi nordpå og der brukte vi ullbody og strømpis, samt lue, votter og jakke i ull. Lå gjerne med ullpledd+dyne i vognen.

Lykke til!
 
Med begge mine (født juli14 og mai16) har vi brukt langarmete bodyer, tynne bokser og sokker første tida. Hadde noen bodyer som var kortarmete, men de ble brukt minimalt.

mamma strikka jakke, lue, sokker og teppe til lille og det brukte vi mye når vi skulle hit og dit når det var overskya:)

Han er nr 2 så hadde ikke mye som ikke ble brukt, men er jo greit å se ann mengde klær i de minste størrelsene:) Mye tykke klær ville jeg heller kjøpt dersom dere ser behovet. Kommer mye an på hvor i landet dere bor og hvordan været blir!

Masse lykke til med lille[emoji4]
Vi bor på østlandet, og det er akkurat som du sier: hvordan været blir.. det er ikke godt å forutse [emoji13]
Har tenkt litt det samme som du skriver. Takk for svar!
 
Og brukte mest kortermet bodyer i starten! Men kommer jo ann på hvor varm sommeren blir da :)
Ja og det er ikke så lett å forutse.. Så kommer nok ikke til å ha masse tøy før fødselen. Erfaringen fra sist, mars 2015, var at vi trengte å komme oss ut litt en ukes tid etter fødselen og at det var minst like koselig å kjøpe klær da. Da vet man i tillegg mer om størrelse og hvordan temperaturen er [emoji6]
 
Kommer an på hvor i landet du bor:)

I juni var vi på Østlandet og her brukte vi bomull, langermede bodyer. Lite kortermede. Bukser med fot og bred kant rundt livet + body var "uniformen" her. Kjoler er totalt unødvendig synes jeg, bytt heller i større str om du venter jente og får det i gave. Rompere er jo nydelige og det er så mange strikkeoppskrifter! Og omslagsbody i de minste str (50-56). Fra 62 er det greiest med de du drar over hodet.

I juli var vi nordpå og der brukte vi ullbody og strømpis, samt lue, votter og jakke i ull. Lå gjerne med ullpledd+dyne i vognen.

Lykke til!
Takk for gode tips! Vi bor på østlandet så har tenkt litt som du sier, body og bukse i bomull den første tiden [emoji4][emoji106] Har noen rompere på strikkelisten også, ja [emoji6] Veldig mye fint!
 
Vi brukte langermede bodyer og bukser og sokker. Bor på Østlandet. Hadde et teppe over han og lue om vi skulle ut. De kaldere dagene hadde han på seg jakke. På vei hjem fra sykehuset hadde han på lue og en sånn heldress (var i ammetåka så glemte body under:eek:) men var veldig varmt den dagen heldigvis.
 
Brukte nesten bare langermet omslagsbody i bomull og tights, sånne med føtter i hele sommeren, og tynn bomulls-lue. Til hentesett så strikket mamma ei nydelig, hvit strikkejakke i bomull og tilhørende lue, sokker og bleiebukse :)
 
Back
Topp