Hentesett/klær til hjemreisen

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Dette er jo mitt tredje barn, så føler jeg muligens burde vite dette:hilarious:
Men hva tar dere på maibarna deres på vei hjem fra sykehuset? Dette er kanskje spesielt rettet til dere som bor på Østlandet.
Her kan det jo brått være enten surt/kaldt eller tropevarme. Dette må man jo se ann såklart men. Hva tar dere med? Jeg har fra før av julibarn, så da har det ikke vært nødvendig med allverden til påkledning. Ii
 
Jeg er førstegangsfødende på Østlandet :joyful:
Jeg har med en langermet hvit body med blå tvers over sløyfe ( :hilarious: ), men har også med en halv tykk blå bomull(?) Bukse og jakke. Har også med luer (tykk og tynn) og sokker (tykk og tynn).

Tenker det blir bukse og body uansett så får jeg se med jakken, jeg har termin 3 mai så er såpass tidlig uansett så tror ikke det er super varmt men man vet jo aldri, er meldt 15-20 grader neste uke liksom :woot:
 
Last edited:
Bor også på Østlandet, og svigermor har strikket hentesett som jeg gar veldig lyst å bruke... Må se an temperaturen, men jakka og lua blir sikkert brukt uansett, har evt med en tynnere lue også :) har med bukse og body til å ha under



received_769969056926243.jpeg
 
Last edited:
Jeg har maibarn fra før av, var utrolig varmt den våren, men jeg brukte hentesettet som var strikket i ull på vei hjem med et tynt ullpledd :happy: Har tenkt det samme denne gangen. De er jo ikke i direkte sollys og man kan jo justere ved behov tenker jeg :happy:
 
Bor også på Østlandet, og svigermor har strikket hentesett som jeg gar veldig lyst å bruke... Må se an temperaturen, men jakka og lua blir sikkert brukt uansett, har evt med en tynnere lue også :) har med bukse og body til å ha under

Så fint sett! Ja, har også vært inne på tanken på å ha todelt så jeg kan velge å feks droppe bukse. Har ikke klart å bestemme meg for noe strikket sett som moren min skal strikke enda. Så tror jrg drøyer med det, og heller kjøper noe nå. Har også vurdert å bare kjøpe en brukt easygrow lite bilstolpose, og at hun bare har på "vanlig" tøy i den og lue på. Valgets kvaler;)



Vis vedlegget 353976
 
Bor i Trøndelag, hvor været er temmelig opp og ned.
Har med hentesett i ull. Ellers body og bukse i tynn ull. Og bodyer i bomull. Men vi har pose til bilstolen, så noe tett innpakking blir det ikke uansett. Viktigste blir isåfall en lue:) Vil uansett slå et slag for bilstolpose, var gull for oss med førstemann:)
 
Har junibarn fra før, og det var tropesommer da hun ble født men siden jeg bor på vestlandet vet man aldri. Strikket derfor 2 hentesett. Men den dagen vi reiste hjem var det ish 15 grader og overskyet, så vi brukte ullsettet :) kommer til å ta med to hentesett denne gangen og :p
 
Bor i Trøndelag, hvor været er temmelig opp og ned.
Har med hentesett i ull. Ellers body og bukse i tynn ull. Og bodyer i bomull. Men vi har pose til bilstolen, så noe tett innpakking blir det ikke uansett. Viktigste blir isåfall en lue:) Vil uansett slå et slag for bilstolpose, var gull for oss med førstemann:)
Ja, jeg har vurdert bilstolpose også. Har en fra før som er vinterpose.
Men har også vurdert å kjøpe en easygrow lite som kan brukes vår/sensommer/tidlig høst
 
Jeg har strikket en rumper, sokker og lue. Fikk plutselig for meg å begynne på en liten jakke til settet også. Det er et blandingsgarn - så blir nok akkurat passe i mai. Under tenker jeg å ha tynn ullstrømpis og bodey. Tar med i bommull også tilfelle det blir varmt. Fikk et nydelig teppe av svigermor i ull/silkeblanding som vi skal ha over i bilstolen. :rolleyes: Kan se om jeg legger inn bilde når jakka er ferdig. :oops:
 
Her blir det nok en strikkejakke, tynn lue og et pledd til å ta over bilstolen:) Det var ganske varmt da vi reiste hjem med augustbarnet vårt, og vi kledde alt for mye på:bored: Må selvsagt se an været, men tror vi kommer til å være litt mer påpasselig denne gangen med å ikke kle for mye på:joyful:
Østlandet her også, forresten!
 
Vi har gått for hentesett strikket i Alpakka silke-garnet fra Sandnes garn. Har jakke, bleiebukse, kyse og sokker, og tenker da body og strømpebukse i tillegg. Har også strikket en bukse som alternativ hvis vi synes bleiebukse blir for lite klær. Og har pledd også da. Håper det funker :)
 
Her vi bor er været ustabilt i denne tiden og det kan være alt fra minusgrader til 20+ :p Har hentesett i ull bestående av jakke, bukse, tøfler og lue. Skal ha bomullsbody og strømpebukse under :)
Har i tillegg med ullteppe, bomullsteppe og tykk bilstolpose i bilen, så får vi bare velge det som passer best til været den dagen. Vi skal jo bare gå noen meter fra sykehuset til bilen, og jeg tenker at far får sørge for passe temperatur i bilen før vi går ut :)
 
Her er hentesettet hjemmestrikket romper, jakke og lue i ullgarn, med bambus+ullmiks body og strømpebukse under, da været som regel enda er kjølig de tidene her vi bor :) så har vi ekstra ullpledd i bilen, og låner oss eventuelt bilstolpose ved behov :)
 
Muligens et dumt spørsmål, men vasker dere hentesettet før den lille kommer, og i såfall hvordan? Har et hentesett som min mor strikket for et par år siden og som er ubrukt. Alle babyklær skal vel vaskes før bruk, men er livredd for å ødelegge det i vask :oops:
 
Muligens et dumt spørsmål, men vasker dere hentesettet før den lille kommer, og i såfall hvordan? Har et hentesett som min mor strikket for et par år siden og som er ubrukt. Alle babyklær skal vel vaskes før bruk, men er livredd for å ødelegge det i vask :oops:

Hjemmestrikka får en liten skylling her bare, på lav temperatur og lav sentrifugering. Så vaskes butikkjøpte plagg som vanlig før bruk :)
 
Muligens et dumt spørsmål, men vasker dere hentesettet før den lille kommer, og i såfall hvordan? Har et hentesett som min mor strikket for et par år siden og som er ubrukt. Alle babyklær skal vel vaskes før bruk, men er livredd for å ødelegge det i vask :oops:

Vasket det jeg strikket selv i lunket vann med en dråpe milo i håndvasken.
 
Jeg har strikket en rumper, sokker og lue. Fikk plutselig for meg å begynne på en liten jakke til settet også. Det er et blandingsgarn - så blir nok akkurat passe i mai. Under tenker jeg å ha tynn ullstrømpis og bodey. Tar med i bommull også tilfelle det blir varmt. Fikk et nydelig teppe av svigermor i ull/silkeblanding som vi skal ha over i bilstolen. :rolleyes: Kan se om jeg legger inn bilde når jakka er ferdig. :oops:

Da var alt endelig ferdig, vasket og klart! :happy:

Screenshot_20210501_125259.jpg
 
Vi har strikket hentesett med jakke, bukse, sokker og lue i alpakka silke. Tenker det er passe nå (er to dager på overtid nå, så fødsel er i nær fremtid ;)) også med et pledd over om det ikke plutselig er gørrvarmt.
Førstemann er født i slutten av mai og mener vi hadde omtrent samme klær da, kanskje minus pledd.
 
Back
Topp