Hentesett, hvilken str?!?

kristin_2016

Elsker forumet
Jeg har finni en såååå fin sparkebukse og body som jeg kanskje vurderer til hentesett, men hvilken størrelse skal jeg velge?!?! 

50 el 56?!?

For å si litt om mor å far og familie høyder...
Jeg er ca 160,og far ca 185 (?), Hans søster er ca 165, og min søster er ca 168. så ingen av oss er "giganter" heller...
Min mor er ca 165, hans mors ca  170, min far ca 185, og hans far ca 187 kanskje...(sånn grovt)

Noen som sa jeg skulle ta 56, for uansett hva du tok var det for stort...Men hvor stor er sjangsen for at vi får ei lita bærte som ikke passer i 50? Jeg er så forvirra :P

Tenkte å ta 3D ul rundt uke 26-28, og da kan de vel si sånn ca hva de trur lille ender på?

Jeg ville gått for 50, med mindre det er bomullsklær som ikke er så strore i str og skal tromles (ville da tatt 56)

Hvor store var dere da dere ble født? Jeg syns det der er kjempevanskelig selv, men dersom du syns det er ok at det kanskje bare passer som hentesett og ikke tenker å bruke det mye etterhvert, så vil jeg tro 50 går bra. Jeg hadde hentesett i 56 sist, og han svømte i det. Han var 3300 g og 48 cm lang. Jeg turte ikke kjøpe i 50 før han ble født, men heldigvis fikk vi noe i gave så han slapp å bade i alle klærne de første ukene :p Nå var det 20 minus og januar da han ble født, så han endte opp å reise hjem i praktisk ull og vinterdress Du kan jo helgardere og ha to forskjellige hentesett? Ett i 50 og ett annet i 56?

Venninna mi sin baby var 51 lang da hun ble født..Ho ho brukte 50 i klær leeenge...Nå var jo ikke ho så tung da...Men, kan huske ho hadde svært god plass i de klærne på sykehuset i alle fall..Jeg hadde definitivt valgt 50..Er jo ikke noe gøy å ha på klær som babyen svømmer i?

Jeg hadde valgt strl 50 :)

Jeg var 4 kg selv da jeg ble født men samboer var 2850g. Trodde jeg skulle få ei giga jente men 9 dager på overtid så kom hun med sine 3 kg.. hun var lang da.. 52cm :) men brukte strl 50 leeeeeeeeenge  Nå aner jeg ikke.. for gutter er vel større? tror det blir 50 likevel.. 

Sist gang kjøpte vi 56 og det ble litt i største laget. Lillegutt var 3,9 kg og 50 cm lang.
Sendte mamma på hm for å kjøpe noen bodyer i str 50. Husker ikke hvor lenge han brukte de, rundt 3 uker ca. Så denne gang kommer jeg til å ha med klær i str 50.

Jeg hadde med str 50 til Isak, han svømte i det. Han var 3346 gram, og 49 cm lang :)

Det sies (!! sies !!) at babystørrelsen følger mødrene.. 

Altså, om din mor bar frem store barn vil du også gjøre det osv :p Men det tror jeg vel litt det jeg vil om.

Jeg har kjøpt noe i størrelse 50. Det holder ikke lenge, men jeg håper å få brukt det noen ganger ;)

Jeg ville tatt 50.
jenta mi var 53 cm og 3120g og svømte i 56

Husker ikke hva vi brukte på lillegutt, han var 3720 g og 49 cm lang. Tror ikke vi brukte 50 så lenge... Han var ganske kraftig..

Men når det gjelder hvor store vi selv var som nyfødte, så vet jeg ikke om det stemmer... Jeg var 47 cm lang og ca 2700 g da jeg ble født, så min var ca en kg tyngre enn jeg var...

MEN mistenker at tulla i magen kanskje ikke blir så stor som storebror ved fødsel, for magen er foreløbig mindre... 

Vet ikke hvilken str jeg skal gå for selv heller rett og slett... 

eg hadde tatt det i 56...mi første var 52 cm når hu var født..så då sikre du jaffal at det passe skikkelig..e jo bare å bretta opp..

Jeg tenker at jeg ikke kjøper noe mindre enn 56. Utrolig hvor fort man glemmer du, men kan ikke uske å ha brukt så mye 50 sist, og mener at hun vokste fort ut av deførste klærne. Ganske liten var hun også, 51 cm og 3250g. Synes det er greit at det er litt å gå på så man kan bruke klærne en stund, selvsagt uten å svømme i dem.

Jeg hadde nok gått for 56. Men det er fordi mine 2 siste var store. 4,5kg og 53 og 54cm lang. Dei kunne gå rett i noe 62 også. Å som dei sier,så blir ikke barna noe mindre etter hvert svangerskap,så her kjøper jeg inn mest 62 klær,å noe 56. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort som ei her skreiv,kjøpt både i 50 og 56. :) du vet ikke hvor stort barnet er før det har kommet ut. :)

Jeg hadde gått for 50. Vi var på ul i 3d ul i uke 28 og da fikk vi utregnet at snuppa ville være 53 og veie ca 3200 ved fødsel. Jeg er 164 og pappaen hennes er 196! Da snuppa kom var hun48 cm kort og veide 3800! hun drukna i str 50,så glad jeg hadde bittelitt i den str..

Hadde med både 50 og 56 når bamsemumssen ble født. Og 50 var alt for lite.... Nå var jo bamsemumsen stor (55lang) og det hadde vi fått beskjed om på rikshospitalet, men trodde ikke ho skulle være såå stor. Vi tar nok med begge deler nå og :)

50, uten tvil. De aller fleste passer 50, og hentesettet er jo noe som man kanskje skal ta vare på og huske som de første klærne, og ikke minst huske hvor liten h*n var. Jeg kjøpte lite i str 50 sost, for alle sa det var så dumt. Dagen etter fødsel var jeg og handlet klær i str. 50, syns det så så dumt ut ed altfor stores opp. Er jo koselig å  klær som måtte brettes opp, syns det var mer koselig med klær som passer, uansett om de bare passet i to måneder. De små klærne er ikke så dyre uansett, så det tok jeg meg råd til. Hun var 3770g og 51 cm.

Back
Topp