Hentesett/hjemreiseklær

KR90

Blir kjent med forumet
Noen som allerede har tenkt på hva baby skal ha på seg ved hjemreise? :)
Med førstemann ble jeg så og si tvunget til å ha ett strikkesett, noe som jeg ikke ville ha i det hele tatt.. Mannen har ikke så mye meninger om det, da han ikke ser "det store" med hjemreiseklær :p
Kjenner etter førstemann at jeg av prinsipp ikke vil ha strikkesett denne gang, så ser litt på andre typer sett til å reise hjem i :)

Har hatt strikket sett til begge mine, men nå et det jo juni barn! Tenker på å få noe strikket i bomull:)

Sist hadd jeg et søtt sett bestående av thigts og body. Av ulike grunner var vi ikke ute av sykehuset før sent på kvelden, så ikke mange som så mini. Syntes allikevel det var stas å pynte henne litt. Tok jo bilde av det Blir vel noe lignende denne gangen å. Litt avhengig av kjønn.

Jeg har hentesettet som samboer brukte. Har litt lyst å bruke det, men er av ull så litt usikker. Kanskje jeg strikker et tynt et av bomull selv :-)

Jeg hadde lyst til å strikke Hanni hentesett, men til slutt ba jeg svigermor om å gjøre det, fordi jeg har altformange strikkeprosjekter nå for tiden. Det blir dette vi bruker til å dra hjem. :)

Her blir det strikka sett fra mormora til ungen. Er første barnebarnet, så hun ville gjerne lage. Blir i tynn merinoull, og tenker det går fint selv om det er juni. Vi har bare 10 minutter hjem fra sykehuset, så får bare skifte når vi kommer hjem om det er veldig varmt.

Blir et strikkesett, men ikke bestemt meg for hvilken type ennå. Mamma som strikker, tror vi går for et garn med blanding mellom ull og bomull eller tynt ullgarn. Ull er gull også på sommeren :happy:

Vi har en 5 min biltur fra sykehuset og hjem, så jeg tror ikke jeg kommer til å planlegge supernøye hva baby har på seg akkurat da. Aldri helt skjønt greia med hentesett uansett :joyful: Og i månedsskiftet mai/juni på østlandet tror jeg iallefall at et strikket sett blir litt voldsomt. Da tenker jeg mer på sikkerhet i bil og tar på ungen et tynt lag og evt et pledd over. :)

Last edited:
Jeg har også bare tenkt at noe strikket er voldtsomt å kle på i juni. men ikke vet jeg.
Har tenkt å finne en body jeg liker, en med korte armer. og ha en i baggen med lange armer og ben om det er kjølig dagen vi skal hjem.

Vi har en 5 min biltur fra sykehuset og hjem, så jeg tror ikke jeg kommer til å planlegge supernøye hva baby har på seg akkurat da. Aldri helt skjønt greia med hentesett uansett :joyful: Og i månedsskiftet mai/juni på østlandet tror jeg iallefall at et strikket sett blir litt voldsomt. Da tenker jeg mer på sikkerhet i bil og tar på ungen et tynt lag og evt et pledd over. :)
Min mann skjønner heller ikke hentesett-greia, men min gravid-hjerne syns det er for søtt til å la være. Østlandet her og, så ser for meg klærne tas på for et bilde - og er av igjen før vi er ute i bilen omtrent :laughing002 stas for den nybakte mormora da

Min mann skjønner heller ikke hentesett-greia, men min gravid-hjerne syns det er for søtt til å la være. Østlandet her og, så ser for meg klærne tas på for et bilde - og er av igjen før vi er ute i bilen omtrent :laughing002 stas for den nybakte mormora da
Ja, for all del! Synes man det er stas så skal man selvsagt kjøre på og kose seg :) Ser nå at jeg kunne oppfattes som litt sur i svaret mitt og det var ikke meningen. Jeg bare tenker at jeg nok ikke kommer til å legge så mye energi i akkurat det. Men når jeg tenker meg om så kommer jeg nok til å ta på et litt gjennomtenkt antrekk i det minste, til første gang lillemor skal ut i verden :) Men strikket dress blir det ikke :joyful:

Ja, for all del! Synes man det er stas så skal man selvsagt kjøre på og kose seg :) Ser nå at jeg kunne oppfattes som litt sur i svaret mitt og det var ikke meningen. Jeg bare tenker at jeg nok ikke kommer til å legge så mye energi i akkurat det. Men når jeg tenker meg om så kommer jeg nok til å ta på et litt gjennomtenkt antrekk i det minste, til første gang lillemor skal ut i verden :) Men strikket dress blir det ikke :joyful:
Oppfatta deg overhodet ikke som sur :Heartred Og det er jo virkelig ingen praktisk grunn til å styre med hjemreiseklær. Like stas å ta med den lille hjem uansett hva den har på seg:love017

Oppfatta deg overhodet ikke som sur :Heartred Og det er jo virkelig ingen praktisk grunn til å styre med hjemreiseklær. Like stas å ta med den lille hjem uansett hva den har på seg:love017
Oppdaget først nå at jeg har forvillet meg inn i juni-gruppa! Skylder på pølsefingre og en sløv hjerne :)

I nordnorge bruker vi ull hele året :hilarious: Jeg kommer til å ha med ett ulle sett (strikket) regner med jeg kommer til å kjøpe ett sett i bomull, plutselig bikker gradestokken over 15:eek:
Ja, de sier jo at ull er gull året rundt her sør også, men jeg har egentlig aldri vært så begeistret for strikkesett :eek: Ikke som hjemreiseklær hvertfall :rolleyes:
Lurte litt på å bare la mann og storebror stikke innom en butikk å kjøpe noe fint å ta med inn på sykehuset, så blir storebror og involvert litt :)

Ja, de sier jo at ull er gull året rundt her sør også, men jeg har egentlig aldri vært så begeistret for strikkesett :eek: Ikke som hjemreiseklær hvertfall :rolleyes:
Lurte litt på å bare la mann og storebror stikke innom en butikk å kjøpe noe fint å ta med inn på sykehuset, så blir storebror og involvert litt :)
Så utrolig koselig idé, å la mann og storebror velge antrekk :Heartred Da betyr det jo ekstra mye. Jeg er førstegangs så ingen storebror, men må nesten la mannen få velge klær nå. Jeg bor også i sør (Kristiansand) :)

Min oldemor tilbydde seg å strikke hentesett, det syns jeg er veldig koselig så hun skal strikke dette

Vedlegg

• ADA6E2F2-36B6-4FFE-937D-9B9D9452FC36.jpeg
    ADA6E2F2-36B6-4FFE-937D-9B9D9452FC36.jpeg
    446,8 KB · Visninger: 25
Absolutt noe man kan gjøre. Da bli storebror litt involvert å;)

Back
Topp