hentelue

Juletre_

Betatt av forumet
god kveld novemberdamer [:D] et lite spørsmål om en hentelue ... hvilken størrelse bør man handle inn ? synes disse var fine: https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Duskelue-i-ullfleece/
men er de for store? ... [8|] har en kjempefin hentepose som vi har fått i gave fra mormor, så trenger en fin lue til den og .. kanskje noen tips? tar gjerne imot [:)]

Jeg har kjøpt denne i grå i str 62/68: https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Babylue-i-ullfleece/
men mistenker at den er litt for stor til hentelue. Har derfor ei lue som mamma har strikka som ullalternativ, samt ei lue i bomull i str 56 som skal være med i bagen. Dersom de skulle være for små så får heller far hjem å hente noen av de større luene sånn at vi kan prøve oss frem.
Den i str 56 passet hvertfall storesøster og hun var 39 cm rundt hodet da hun ble født.

Jeg lurte og på å kjøpe den lua, men endre opp med denne: https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Babylue-i-ull-silke/

Tenkte den andre kom til å bli for stor. Så da kjøpte jeg 50/56 i denne og har en plan om å ha en tynn strikketlue som hører til hentesettet over.

Men uansett, er nok ingen krise om lua er litt stor altså. Men den minste størrelsen av den lua du vil ha er 44. Det er vel 44cm.. Min første var 37 rundt hode når han ble født (det er igrun et STORT baby hode) Så da hadde 44 vært litt stort, selv til han [;)]

PS. Kjøpte forresten den lua som du lurerpå til storebror til vinteren, og det er en helt HÆRLIG lue altså [:)]

den blir nok altfor stor.. stakkar de som eventuelt skal føde ut et barn med hodeomrets på 44cm[&:] [8D]

Hadde kjøpt en sånn en https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Babylue-i-ullfleece/ eller versjonen i ull,silke syns sist nevnte bareer heeelt fantastsik mykt og godt.Har bodyer og en bukse i ull silke og det er helt fantasisk mykt og godt, ellers har vi de vottene i ullflece som vi fikk i barselgave til storebror og de er myke og gode de også så vil tro den lua er gossen og go for ett lite babyhodet også,begge typene vil jeg tro er mer enn varme nok og ikke så klumpete for små hoder som jeg ser for meg duskelua er[:)][:)]
Har den i vanlig ull i 50/56 tror den er rimelig grei for nyfødt, 62/68 kan jo bli litt stort men den varer jo litt lenger, ull er jo litt mer føyelig i str begge veier syns jeg da, men ting blir jo veldig fort stort på sånne små

62/68 er litt stort ja, det er vel 3-9 mnd'er ca.. De har jo mangen flotte i ull fra f.eks. Janus [:)] De går helt ned i str 50 som er nyfødt.. [:)] Og Joha også har ull luer ned i nyfødt str.. Ellers er det jo veldig lett å strikke også.. Vi har lue med hentesett men har også andre ull luer som han kan bruke fra starten av både fra Janus og Joha [;)]

ORIGINAL: Gullgrisens spire

Jeg har kjøpt denne i grå i str 62/68: https://nostebarn.no/wp/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Babylue-i-ullfleece/
men mistenker at den er litt for stor til hentelue. Har derfor ei lue som mamma har strikka som ullalternativ, samt ei lue i bomull i str 56 som skal være med i bagen. Dersom de skulle være for små så får heller far hjem å hente noen av de større luene sånn at vi kan prøve oss frem.
Den i str 56 passet hvertfall storesøster og hun var 39 cm rundt hodet da hun ble født.

Den har vi kjøpt også [:)] Tok likegodt både en i 50/56 og en i 62/68 - synes den var så utrolig herlig, så hun må ha en å vokse i også [8D]

Det er så vanskelig å vite. Sønnen min hadde fødselssvulst når han ble født og så ut som en alien i hodet [8D]
Så han fikk ikke på seg luer under 62/68.
Men sånn til "vanlig" er nok 62/68 for stort [:)]

Ps. for de som ikke vet hva fødselssvulst er: Det er ikke en svulst på ordentlig azza [:)] De bare kaller det det når barnet har ligget lenge med hodet i åpningen og da får sånn alienforma hode. Og det forsvant etter et par dager [:)] Det første de sa når guttungen var halvveis ute var lissom "oi, han har visst en fødselssvulst". Husker jeg fikk totalt panikk da det høres helt forferdelig ut og jeg ikke ante hva det var [:D]

Den lua var utrolig fin, men den er nok for stor i begynnelsen. Men den vil være god i vinter vil jeg tro.
Jeg har ei lue fra Joha i ull og bomull, og den var veldig fin til snuppa da hun brukte den.
Det er viktig at bebisen ikke blir for varm på hodet, for de trenger å få ut varmen av kroppen et sted.

Og de første dagene du er hjemme etter fødselen, tror jeg ikke du kommer til å være lenge ute av gangen. Det enkleste er å kjøpe luer når bebisen har kommet, for det er utrolig mange forskjellige passformer. Men et par stykker må man selvfølgelig ha, og så kommer det jo an på hvor en bor i landet[;)]

Jeg har strikka noen luer og tenkte evt. å ha en tynn ullue innerst

Vi bruker vanlig bomullslue som vi har fra cubus! [:)]
Elsker de luene, de dekker ørene godt! [:)]

ORIGINAL: NovembergullIMagen

ORIGINAL: Gullgrisens spire

Den har vi kjøpt også [:)] Tok likegodt både en i 50/56 og en i 62/68 - synes den var så utrolig herlig, så hun må ha en å vokse i også [8D]

Hadde ei sånn til jentungen da hun var litt eldre og den er helt super. Tør ikke kjøpe de minste luene jeg, ettersom at hun var så stor rundt hodet da hun ble født. Men får jeg en liten tært så triller vi bort på Nøstebarn og kjøper en i str 50/56 [:)] Har farlig kort vei bort til Nøstebarn...

Back
Topp