Hente ut resepter for andre

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Mannen har fått paralgin forte av legen på e-resept.

Kan jeg hente ut den på apoteket?
Årsaken til at han ikke kan hente de selv er pga sterke smerter....

ta med ID for både ham og deg så pleier det funke fint ;)
jeg henter ofte medisiner for mine besteforeldre som ikke har så lett for å komme seg noen plass.

Ta m leg hans, og evt en bekreftelse fra mannen om at du får hente ut for han.
Jeg har gjort det for mannen :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Når jeg har hentet for mammaen min (en sjelden gang) så har jeg ikke vist leg eller noe som helst, ikke har de spurt heller... har bare sagt navnet hennes, og da har jeg fått medisinene... syns det var SKREMMENDE lett..

Mannen har henta til meg i mange år, men i sommer så måtte eg fylle ut skjema om fullmakt. Men om mannen skriver ein lapp med beskjed om at du kan hente ut + leg så går det sikkert fint. Gjorde ivertfall det når mannen henta rekommandert pakke til meg på posten.

Jeg og samboer bruker innimellom å hente ut medisin for hans mor når hun ikke kommer seg ut selv. Hun har brukt det samme apoteket i mange år å de kjenner henne. Hun bruker å ringe å fortelle hvorfor hun ikke kan komme å nevner navnet på en av oss som kommer. Har også hatt med legitimasjon hennes å får hentet ut da :)

Kommer an på hvilke medisiner det er dette. Siden det er paralgin forte, så ville jeg hatt med fullmakt, samt hans legitimasjon. Det er strengere med vanedannende medikamenter :)

Ta med legitimasjon og fullmakt og din legitimasjon så skal det nok gå bra :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Når jeg har hentet for mammaen min (en sjelden gang) så har jeg ikke vist leg eller noe som helst, ikke har de spurt heller... har bare sagt navnet hennes, og da har jeg fått medisinene... syns det var SKREMMENDE lett..

Det kommer nok ann på hva slags medisiner.

Jeg må hente paralgin forte, og det er sterke medikameneter (med rød trekant). Så var derfor jeg lurte :)

Skal hente ut concerta til min sønn samtidig. Så vi får se om jeg får ut alt det her :P

Jeg har aldri opplevd å ikke få. På tirsdag skulle jeg hente min medisin som viste seg å være tom. (resepten altså). Da fikk jeg ta ut min bror sin. :p

Sendt fra mobilen min ♥

Her så henter mannen medisiner for meg og det er sterke smertestilende. Og jeg har også hentet medisiner for ham. Aldri noe problem, men så bor vi på et lite sted med kun et apotek. Så de kjenner jo nesten alle og apoteket ligger veg i veg med legesentere

Eg ville fått mannen din til å ringe apoteket og spørre. Apoteket skal vel strengt tatt ikkje gi ut slike medisinar til andre, men mulig at det går om han snakkar med dei, samt skriv ein fullmakt.

Sent from my iPhone using BV Forum

I sommer begynte de med at de måtte ha fullmakt liggende på dataen.. men om mannen skriver kem han er og fødaelsnr. Kem du er og ka han skal ha, går det nok helt fint:)

Det beror på va slags medisiner det e..legetimasjon å fullmaktskjema krevs før starkare medisiner

Eg ville fått mannen din til å ringe apoteket og spørre. Apoteket skal vel strengt tatt ikkje gi ut slike medisinar til andre, men mulig at det går om han snakkar med dei, samt skriv ein fullmakt.

Jeg fikk ut medisinene uten problemer;)

Hadde med førerkortet hans og sa j skulle hente medisiner for min samboer.
Hentet også noe ut for vår sønn, og hun så vel at vi hadde navn felles.

På e-resepten er det ført opp fra lege hva som må forevises. (Logg gjerne inn og sjekk hva som står). Standard fra våre leger i alle fall er "personnr". Da må jeg kunne oppgi personnr på den jeg henter for. På noe holder det med fødselsdato (min sønn har medisiner som kan kjøpes reseptfritt men som er reseptbelagt i stor forpakning. Disse holder det med fødselsdato). Andre ting må man ha legitimasjon- og da må man ha med en fullmakt for å få den ut.

På e-resepten er det ført opp fra lege hva som må forevises. (Logg gjerne inn og sjekk hva som står). Standard fra våre leger i alle fall er "personnr". Da må jeg kunne oppgi personnr på den jeg henter for. På noe holder det med fødselsdato (min sønn har medisiner som kan kjøpes reseptfritt men som er reseptbelagt i stor forpakning. Disse holder det med fødselsdato). Andre ting må man ha legitimasjon- og da må man ha med en fullmakt for å få den ut.

Logg inn? Hvor?:rolleyes::)

Back
Topp