Hente ut fødselsjournal etter fødsel

mammamia2018

Andre møte med forumet
Hei!
Noen som vet om man kan hente ut fødejournalen sin nå i ettertid? Jeg fikk jo epikrisen med meg da vi dro hjem fra barsel, men jeg skulle gjerne hatt den detaljerte loggen som beskriver fødselsforløpet mer detaljert, antall cm åpning, når det ble satt epidural etc. Partogram heter det visst.. [emoji1]

Tror det ligger på e-jornal.

Samme lurer jeg på. Ble litt dramatisk med hasteks etterhvert, og de trodde det var fordi morkaka var begynt å svikte. Før en eventuelt nestemann kommer så har vi mest sannylig flytta til en annen del av landet, så jeg vil gjerne ha med meg "bevis" på at jeg ikke skal gå så lenge over tiden da. Finner ingenting på kjernejournalen hvertfall, men så er det vel bare nord og vest som ligger fullstendig ute?

Samme lurer jeg på. Ble litt dramatisk med hasteks etterhvert, og de trodde det var fordi morkaka var begynt å svikte. Før en eventuelt nestemann kommer så har vi mest sannylig flytta til en annen del av landet, så jeg vil gjerne ha med meg "bevis" på at jeg ikke skal gå så lenge over tiden da. Finner ingenting på kjernejournalen hvertfall, men så er det vel bare nord og vest som ligger fullstendig ute?

Ja det står ikke noe særlig på kjernejournal..

Kan man få kopi av "helsekortet for gravide" og mon tro? De stakk av med mitt, kunne tenkt meg å hatt det :)

Jeg pleier fra tid til annen be om utskrifter av alle mine journaler her og der. Noen tar et gebyr, andre ikke. Kjekt å ha :-)
Jordmor og fastlege har fått kopi av min fra sykehuset, så de kan også gi kopi.
Jordmor helsestasjon har tilbudt meg å lese gjennom fødselsfilen min med henne, men jeg har ikke giddet, ungen smatt så fort ut at jordmor måtte notere på en serviett ha-ha..

Jeg pleier fra tid til annen be om utskrifter av alle mine journaler her og der. Noen tar et gebyr, andre ikke. Kjekt å ha :)
Jordmor og fastlege har fått kopi av min fra sykehuset, så de kan også gi kopi.
Jordmor helsestasjon har tilbudt meg å lese gjennom fødselsfilen min med henne, men jeg har ikke giddet, ungen smatt så fort ut at jordmor måtte notere på en serviett ha-ha..

Er det vanlig at de får kopi av den altså?

Da skal jeg ta en tur innom Ullevål og be om utskrift! :) Er jo litt fint å ha for det er nok en del man har glemt, selvom man tror man er 100% tilstede hele tiden [emoji5]️

Back
Topp