Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samboeren min er helt fantastisk. Han har full forståelse og er veldig flink til å gjøre husarbeid, lage middag, bære de tingene tingene osv. Jeg har ikke hørt fra sjefen min siden jeg ble sykmeldt men hun har to små barn og var endel sykmeldt selv så jeg regner med at hun forstår selv om hun ikke sier det. Jeg har et par kolleger som holder litt kontakten men de spør ikke hvordan det går eller viser noe særlig forståelse. Resten av kollegene vet jeg ikke hva mener eller synes, de har ikke sagt noe som vet om. Det er mange menn, da, så antagelig tenker de ingenting i det hele tatt.
Familien viser dessverre hverken noe særlig hensyn eller forståelse. De spør ikke hvordan det går og om de gjør det og jeg sier at formen ikke er noe særlig, så spør de: "Å, er du ikke i form? Hva er galt?" Nei, altså.. Jeg har vært sykmeldt i type 6 uker eller noe, da, og fortalt hvorfor maange ganger. Det går nok ikke over på mirakuløst vis når jeg bare blir større. Også kommer de med kommentarer som: "Du som bare går hjemme har jo all verdens tid." Ja, det har jeg jo men jeg er sykmeldt for en grunn, da, jeg har ikke ferie liksom. Selv om jeg har masse tid er det veldig lite jeg orker. De forventer at jeg skal hjelpe til med ting som før og tar det f. eks ikke som en selvfølge at jeg bør få den beste stolen, noe jeg faktisk synes at det burde være.
Jeg har noen venninner som forstår men også der føler jeg at veldig mange ikke skjønner greia. Med mindre man kaster opp hele døgnet eller går på krykker så skal man jobbe, liksom.
Uff... så trist at familien viser så lite forståelse. De virker jo ikke særlig interresert når de stadig glemmer at/hvorfor du er sykemeldt... og nei, det er ikke ferie å være sykemeldt og gå hjemme... det er jo en grunn til det som du sier.
Jeg blir faktisk stadig tilbudt den beste stolen hvis vi er på besøk hos familie på begge sider, så tror det er en selvfølge for de fleste å tilby det..
Godt du har en fantastisk samboer da! Det er kanskje det viktigste uansett? Min er også fantastisk, bærer alle posene fra butikken, lager mat og styrer og steller. Alt jeg gjør om dagen er å ta inn og ut av oppvaskmaskinen og vaske og brette klær. Det hadde han også gjort om jeg ikke hadde orket det.
Nå er det ikke lenge igjen med denne kroppen da [emoji5] vi er vel cirka 3/4 på vei, så forhåpentligvis blir formen din bedre etter fødselen. Og da blir alt fokuset på lille skatten [emoji847][emoji92]
Ja, det er helt klart det viktigsteDet hadde vært veldig trist om det var han som var sånn.
Jeg tror egentlig ikke de glemmer det, men det føles som de bagatelliserer det veldig. Sånn "Åja, du har fortsatt ikke kommet deg tilbake på jobb, nei..". Mamma jobbet til siste slutt da hun var gravid selv om hun spydde daglig så hun mener vel at jeg burde presset meg, da. Søsteren min er samme typen, bare at hun i tillegg aldri har vært gravid eller syk, så hun forstår vel rett og slett ikke hvordan det er. Jeg synes jo det burde være en selvfølge, spesielt når jeg er sykmeldt og ikke i toppform. Hadde jeg vært det hadde det vært noe annet. Jeg synes det er kjipt nok å være hjemme hver dag alene om ikke folk skal ha sånne holdninger og, liksom :/
Mannen har stor forståelse!
På jobb er det litt ymse.. lederene har full forståelse, men tror noen av kollegaene mine ikke forstår helt at jeg har smerter og ber meg om gjøre ting som gjør at smertene blir verre.
Spørs litt. Gjør som regel det, det er jo jobben min. Når jeg er på jobb må jeg yte 100% de få timene jeg er der. Viss ikke blir jeg 100% sykemeldt.Hva gjør du da?
Sier du ifra at det kan du ikke gjøre, eller gjør du det til tross for smerter?
Spørs litt. Gjør som regel det, det er jo jobben min. Når jeg er på jobb må jeg yte 100% de få timene jeg er der. Viss ikke blir jeg 100% sykemeldt.
Dersom jeg ikke skal ha vondt er det eneste jeg kan gjøre, å sitte i ro på en stol..og det går ikke når jeg er på jobb.
Altså, er jeg 50% sykemeldt er jeg 50% på jobb, 50% hjemme. Ellers må jeg være på jobb 100% å yte 50%
Har vært hjemme et par dager da jeg ble helt ødelagt på jobb forrige uke. Får høre hva legen sier i morgen..

Kjipt at de som liksom skal stå oss nærmest og alltid være der for hverandre viser så lite forståelse da... [emoji17] Hadde min familie vært sånn vet jeg ikke om jeg hadde orket å ha så veldig mye kontakt med dem. Tenker at når folk suger energien fra deg og får deg til å føle deg dårlig, så er det ikke vits i liksom. Men de tenker vel bare ikke lenger da?