Hengevugge, moseskurv, eller noe helt annet?

Sitronjenta

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Som tittelen på innlegget tilsier er jeg litt usikker når det gjelder hvor ungen skal sove på dagtid.

Derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer å dele angående dette?

Det er tidlig, men om en skal følge med på Finn etc er det greit å ha litt tid☺️

Med første hadde vi moseskurv, som var helt fantastisk når det gjelder hvor enkelt det var å bære henne med fra en etasje til en annen osv mens hun sov. Den var også ganske søt og gjorde seg fint i stua.

Men vår første hadde også veldig vondt i magen, sånn i etterkant tenker vi egentlig kolikk, for hun gråt veldig mye og sov dårlig og lite. Jeg forventer selvsagt noe av det samme igjen. Da har jeg hørt at mange har veldig god erfaring med hengevugger, fordi det gir naturlige bevegelser som minner om livet i magen og sånn sett kan være trøstende og beroligende. Men det virker ikke fullt så enkelt å flytte på en hengevugge med en sovende baby i.

Hva har dere planer om på dette området?
 
Med første bodde vi i en leilighet over en etasje så vi hadde henne ofte på soverommet. Helt i starten hadde vi henne også i bagdelen i vogna på stua, generelt sov også en del i vogna i gangen eller på terrassen da hun gjerne ikke ville sovne annet enn på tur :wacky: Vi hadde et babynest hun lå i mens vi f.eks. spiste om vi spiste på sofaen. Hun sov kanskje litt i det, men ikke særlig mye.

Jeg tenker på moseskurv for å ha på stua. Gir også litt mer skjerming mot storesøster enn babynest/vugge :p men har ikke bestemt meg

slet litt med magen her en stund også, vi hadde ikke noe vuggegreier, det var vogn og bæring som hjalp. Tenker ikke kjøpe noe slik nå heller, men kanskje det blir aktuelt om situasjonen blir desperat :p
 
Har et barn med refluks som sov nesten bare i bæretøy på dagtid de første 9 mnd, så vurderer sterkt slyngevugge med motor til nr 2 i tilfelle han eller hun får samme problem...
 
SLYNGEVUGGE ❤️❤️❤️ Fikk min baby nummer to i mars og hun har vært innmari urolig. Hun sov bare på meg de første to månedene, men så begynte hun endelig å sove litt i slyngevugge også om jeg satt ved siden av og gynget konstant på den. Alt annet ville ha gitt for lite bevegelse for henne. Dersom vi skulle hatt flere og hadde fått en baby som dette , skulle jeg kjøpt vuggemotor også. Men nå er baby snart 7 mnd og kan endelig sove i senga eller i vogna på dagtid. Det skjedde først for 2 uker siden, har bært henne eller gynget på vugga frem til nå, så vugga har vært lifesaver
 
EC5E0EB7-048B-4416-88E0-D31F832905AB.jpeg Jeg har en stokke daybed bounce’n sleep, som vi blir å bruke:) en slags vugge, med vippesstol oppi. Den kan legges helt flatt altså:p syntes den er genial:)
 
Vi gikk veldig inn for å ikke venne han til å måtte være i bevegelse når han sov, så vi la han i babynest i sofaen når det passet seg sånn, og når det ikke lengre var barnesikkert lå han i vogna eller i senga si :) Til neste baby skal vi ha lekegrind så den får være i fred for kommende storebror, regner med sovingen blir der i starten.
 
Back
Topp