Heng på magen

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Etter to tette svangerskap, og vektøkning på 20 kg er siste gang har jeg fått antydning til heng på magen.
Jeg har googlet meg frem til at man ikke kan trene det bort, er det noen som har operert bort heng og kan fortelle litt om det?

Jeg mangler fortsatt en del kilo å gå ned, har gått ned 15 kg..og jo mer jeg går ned jo større/slappere blir henget.

Hva mener du når du skriver heng? Er det fett eller løs hud? Har og litt for stor mage, men er mer fett hos meg. Har googlet 100 ganger; hvordan bli kvitt fettmage:pMen den er der ennå:yuck:

Hva mener du når du skriver heng? Er det fett eller løs hud? Har og litt for stor mage, men er mer fett hos meg. Har googlet 100 ganger; hvordan bli kvitt fettmage:pMen den er der ennå:yuck:

Løs hud

For å bli kvitt fett må man helt enkelt spise mindre og trene mer. Har hørt kostholdet er viktigst. Dog er jec ingen ekspert men var på et tidspunkt i livet spiseforstyrret (anoreksi) og leste alt jeg kom over av ekspertprat om den slags . Slapp hud kan trekke seg tilbake over tid . Er det lenge siden du fødte ? :-) kvinner er forskjellige, noen svupper tilbake til sin "gamle" kropp rett etter fødsel mens for andre kan det ta opp mot to år har jeg hørt før kroppen blir "seg selv" igjen.

For meg trakk huden seg gradvis tilbake frem til jeg ble gravid med nr to ett helt år etter fødsel. Blir spennende å se hva som skjer neste gang :)

Etter to tette svangerskap, og vektøkning på 20 kg er siste gang har jeg fått antydning til heng på magen.
Jeg har googlet meg frem til at man ikke kan trene det bort, er det noen som har operert bort heng og kan fortelle litt om det?

Jeg mangler fortsatt en del kilo å gå ned, har gått ned 15 kg..og jo mer jeg går ned jo større/slappere blir henget.
Jeg har hatt full bukplastikk. Det er verdt det, men det var som å våkne i h...... etter operasjonen! Tiden etter er veldig tung med mye vondt. Så ville i alle fall ikke gjort noe før barna var større kanskje?
Før du konkluderer med at det ikke kan trenes bort bør du trene opp magemusklene så godt det lar seg gjøre. En kirurg vil kunne fortelle deg om det er en operasjon som må til.
Noen mener at alt her i verden kan trenes bort, og det er feil!!! Jeg fikk beskjed om at mitt ikke kunne trenes/slankes bort. Jeg hadde ikke heng da, bare generelt traktordekk rundt magen..

Jeg gikk opp 20 kg med begge barna. Og snart gått ned alt etter yngste. Gikk ned utrolig fort den første tiden og magen min hang. Men den har blitt bedre med tiden. Er snart stram igjen. Vil ikke anbefale deg å gjøre noe sånt når barna er så små. Mamma ble operert når jeg gikk på ungfomskkolen. Jeg måtte ha med kortet hennes på skolen for å handle på vei hjem osv. Hu lå i flere uker.

Jeg hadde noe heng etter første svangerskap. Det gikk laaangsomt tilbake av seg selv og jeg var nesten som før da jeg ble gravid igjen. Spent på hvordan det blir denne gangen.

Mamma har kjempeheng som hun aldri har fått bort. "Jeg har båret frem tre barn, så det gjør ingenting", sier hun. Blir jeg sånn, da opererer jeg!

Jeg har ganske mye heng etter 3 graviditeter og gått ned 30 kg siden mai i fjor etter 17-18 år med overvekt.
Har undersøkt litt og kommet frem til at det kan ta opptil 2 år før huden strekker seg tilbake.
Man får også bare dekt operasjon dersom man har fysiske plager med henget (før gjaldt det også psykiske).
Dersom man dekker det selv vil man heller ikke få sykemelding og må ta ferie eller ulønnet permisjon den tiden man vil bruke på å komme seg etterpå.

Jeg tok full bukplastikk ifjor.
Mine kids var 3 og 5 da.
Best å vente til du ikke trenger løfte på barn&skifte bleier lenger.

De skjærte vekk 1kg hud og sugde vekk 200g fett.Jeg hadde en BMI på 24 da jeg opererte meg.
Betalte selv iom jeg ikke hadde nok heng å få det dekket .*jeg hadde 4 cm, kravet var 7cm

Det var tungt i rekovalensen, man tar sterke smertestillende og må ha mye hjelp de første ukene.
Men jeg angrer ikke ;)

Last edited:
Jeg prøvde å ta bildet av det, men fikk liksom ikke noe på bildet.

Konkludere med at det mest sannsynlig er for tidlig etter fødsel (9 mnd), og at det forhåpentligvis vil trekke seg tilbake evt. så får jeg vurdere det om noen år igjen :)

Jeg prøvde å ta bildet av det, men fikk liksom ikke noe på bildet.

Konkludere med at det mest sannsynlig er for tidlig etter fødsel (9 mnd), og at det forhåpentligvis vil trekke seg tilbake evt. så får jeg vurdere det om noen år igjen :)

Gi det litt mer tid du! Kan ordne seg mye av seg selv enda :)

Back
Topp