Hender det at du tar en hvit løgn?

Stine 71

Betatt av forumet
Som f.eks..."Det passer ikke så godt" dersom du blir invitert med på noe du ikke har lyst til,
eller..."nei, det synes jeg ikke"....når venninna di spør om det viser godt at hun har lagt
på seg?

Eller er du alltid 100 % ærlig?

Bare nysgjerrig her

ORIGINAL: FancyPants

Klart det.
Hvite løgner er til for å skåne andre, mener jeg.

[:D]Man må jo dra noen hvite løgner da!
Eks. En veninne har kjøpt en jakke som du synes er grusom... Hva sier du da? Jeg pleier å si noe slik som "Den fargen kler deg godt". Da har jeg på en pen måte omgått at jeg syntes jakken var fæl..(Om snittet er fint,men fargen grusom - ja da sier man "Den satt jammen fint på deg".)

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

Tror nok *alle* drar en hvit løgn nå og da.

det kommer an på hvem som spør.. har et par venninner som jeg er dønn ærlig med om sånne ting, og de er like ærlige tilbake..
hvis venninna mi tar på seg noe som absolutt ikke er fint, så sier jeg det.. og jeg vil at hun sier det samme tilbake.. er ikke alltid like lett å se seg selv i speilet og da er det fint å ha en ærlig venn [:D]
Men jeg sier jo ikke "FY FAEN DU SER JÆVLIG UT".. [:-] Sier det jo på en hyggeligere måte [:D]

Selvfølgelig drar jeg en hvit en av og til også.. noen ganger er det lettere enn å finne på en dårlig unnskyldning - som kanskje er sannheten, men som bare høres teit ut.. [:-]

Back
Topp