Henda i munnen

Junelol

Forelsket i forumet
*MIA*
Jenta er snart 3 mnd, og er så fæl med å stikke henda i munnen.
Idag stakk hun fingrene så langt bak at hun kastet opp:/

Andre som har opplevd det eller vet hvorfor? Tenker med meg selv at hun kanskje klør inni der... Men google is not my friend for å si det sånn, leser jo så mye rart:P

To måneder i går, og handa i munnen her også. Er ikke lengre kun når han er sulten og lurte også på om det kunne være tenner på vei allerede, men det er da veldig tidlig. Nevøen min gjorde det samme som din og brakk seg stadig vekk.

To måneder i går, og handa i munnen her også. Er ikke lengre kun når han er sulten og lurte også på om det kunne være tenner på vei allerede, men det er da veldig tidlig. Nevøen min gjorde det samme som din og brakk seg stadig vekk.

Ja, jeg har tenkt det var pga kløe.
Har hørt det kan klø lenge før tennene kommer opp.
Må kanskje "krype til korset" og prøve med dentinox og se om det blir bedre... hele mageinnholdet kom opp!
Det er ikke bare sutting på neven, det er fingrene langt inni...:s

Her også, sutter p hendene sine konstant. har tenkt at det kanskje er fordi hun har oppdaget dem, som en del av utviklingen...

Sent from my iPhone using BV Forum

De oppdager hånda si ;)
Alt skal innom munnen for å kunne identifisere det ;)

Begge de to store her hadde også neven mye i munnen. Smån her sutter utrolig mye på hånda om dagen - og gjerne bodyen i samme slengen. Ufattelig hvor våt det går ann å gjøre bodyen bare ved å sutte på ermet!

Mini gjør det bare når han er sulten. Han slutter alltid når han får mat.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Min gutt gjør det litt når han er sulten (mindre nå enn før) og når han begynner å bli trøtt, da prøver jeg å få inn tutten. Han vil bare ha noe å sutte på når han er trøtt for å sovne :) Tror det er helt normalt! De må jo få utforske :)

Min har også blitt ekstrem til å "spise" på hendene sine, smatter og koser seg med det:p.. Han gjør det stortsett når han ligger rolig for seg selv, ikke er sulten eller andre ting - bare koser seg, og utforsker litt tenker jeg:)...

Jente født juli 2011 ~ Gutt født april 2014 :)

Lille på 8uker har også et patytriks med å stappe hele knyttneven i munnen. Jeg har tatt det som et tegn på sulten eller vil ha smokk.

Lillebror gjør det også :) Ikke når han er sulten, men gjerne etter han har spist og ligger blid og fornøyd og undersøker hendene sine med munnen. Helt normalt i utviklingen deres :)

Okei! Mange gode svar her;)
Jeg tenker ikke at det er unormalt nei. Men heftig å kaste opp alt mageinnholdet pga utforskingen:P
Brekker seg x antal ganger, tilslutt kommer alt.
Høres ut som når hunder/katter skal kaste opp:P

Her sutter han kun på totten, ikke hånda eller fingrene ellers. Tilogmed mens han sover. Ingenting er bedre enn den ;p prøvd å bytte den ut med smokken men det er ikke akseptabelt :p

Her går ikke hele neven inn i munnen, men hun prøver likevel blir det mye smatting prøver jeg pupp eller smokk, men det er ofte at hun ikke er interessert i noen av delene

Her er også hendene i munnen hele tiden! Det er deres måte og utvikle seg og utforske på, som de andre her sier :) husker de to andre barna også var sånn fra ca 2 måneder :)

Min har to ganger de siste dagene kastet opp av hendene. Min ligger i nest på natta, og jeg ble litt bekymret for at han skulle kaste opp der, så det ble en natt med tynne hansker på :p da sov vi alle godt. Kom fram til at han ikke sutter på dem når han er våken, så får heller være litt ekstra observante.

Da har minsten her også startet å dytte hele hånda ned i halsen :p
Og han tar den jo ikke ut når han brekker seg heller :p
Etter at jeg har løpt bort og tatt hånden hans ut av munnen gisper han etter luft.
Tulle baby ;) :p

Samme her. Hadde det vært plass er jeg sikker på at hele knytteneven hadde forsvunnet inni den lille munnen. Spurt på hs og hun sier at dt er pga at munnen er et sanseorgan - alt skal smakes på, men jeg mistenker vel heller at han klør. Gnager på handa. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jenta mi har også oppdaget hendene sine og er veldig fascinert av de:)
Dytter nesten hele hånden inn i munnen, og brekker seg- flere ganger daglig:)

Her skal lillegutt helst ha begge hendene i munnen samtidig:P

Back
Topp