Hemoroider

H-2023

Andre møte med forumet
Dette er både ubehagelig og flaut, men nå har jeg så vondt at jeg blir helt desperat. Jeg har hele livet hatt mye trøbbel med magen, og har hatt en del hemoroideproblemer. Jeg sto egentlig i kø for operasjon, men køen var så lang at jeg ble gravid i mellomtiden. Problemene mine var derfor såpass ille fra før, men nå er det helt krise. De er på utsiden, enorme og det er helt urolig smertefullt. Jeg gråter når jeg forsøker å gå på toalettet, fordi det er så vondt. Jeg følger allerede alle tips om kosthold og aktivitet. Sykehuset vil ikke operere meg fordi jeg er gravid, sheriproct hjelper ikke. Er det noen som har tips på hva som kan være lindrende? Jeg tar virkelig imot ALT av tips.
 
Dette er både ubehagelig og flaut, men nå har jeg så vondt at jeg blir helt desperat. Jeg har hele livet hatt mye trøbbel med magen, og har hatt en del hemoroideproblemer. Jeg sto egentlig i kø for operasjon, men køen var så lang at jeg ble gravid i mellomtiden. Problemene mine var derfor såpass ille fra før, men nå er det helt krise. De er på utsiden, enorme og det er helt urolig smertefullt. Jeg gråter når jeg forsøker å gå på toalettet, fordi det er så vondt. Jeg følger allerede alle tips om kosthold og aktivitet. Sykehuset vil ikke operere meg fordi jeg er gravid, sheriproct hjelper ikke. Er det noen som har tips på hva som kan være lindrende? Jeg tar virkelig imot ALT av tips.
Har du prøvd salve? Det er noe du skal få i behandling før en eventuell operasjon, jeg står også på venteliste fordi det er kø, men nevnt i papirene jeg måtte fylle inn at jeg var gravid, så blir venting på meg å til lille spire er ute, siden jeg opererer i narkose :) :Heartred
Men du kan prøve laxoberal, laktulose, det hender at varm dusj, en bade balje med varmt vann, jeg har egentlig microlax på resept, men lenge siden jeg har brukt det nå, men ville anbefalt deg og ta en prat med fastlegen.
 
Har du prøvd salve? Det er noe du skal få i behandling før en eventuell operasjon, jeg står også på venteliste fordi det er kø, men nevnt i papirene jeg måtte fylle inn at jeg var gravid, så blir venting på meg å til lille spire er ute, siden jeg opererer i narkose :) :Heartred
Men du kan prøve laxoberal, laktulose, det hender at varm dusj, en bade balje med varmt vann, jeg har egentlig microlax på resept, men lenge siden jeg har brukt det nå, men ville anbefalt deg og ta en prat med fastlegen.
Skriv gjerne til meg privat hvis du føler behove for det:Heartbigred
 
Ring fastlege eller sykehus og hør om de kan tømme de. Det vil jo isfåfall kun være et lindrende og midlertidig tiltak.
 
Jeg har ikke prøvd det selv da jeg aldri har hatt det , men har hørt av flere som har prøvd alovera lip faktisk med effekt , men nå vet ikke jeg hvor hardt rammet dem har vært der det har funket , men en lip koster litt over 50kr så kan jo være er forsøk :Heartred Funker like bra på såre barnerumper , myggstikk , neglebånd , små sår osv :happy:
 
Kan hjelpe å ise ned eller bruke hånddusjen med kaldt vann. xylocain gel, og så en influenser tipset om tea tree oil faktisk. Kanskje verdt forsøket? Link her
 
Har ikke prøvd xylocain salve/ gel selv, men har brukt det på pasienter på jobb. De har sagt det har hjulpet dem.
 
Vet ikke helt hvilke råd du har fått om kosthold, men jeg slet med magen i 20 år, gikk på do en gang i skuddåret og alt var forstoppet. Så kuttet jeg ultraprossesert mat (kjører 80/20, så koser meg litt i blant) og har nå avføring hver dag og uten det trykkemaratonnet jeg hadde før. Mange tilsetningsstoffer tøyser til tarmen. Ønsker deg alt det beste! :Heartred
 
Dette er både ubehagelig og flaut, men nå har jeg så vondt at jeg blir helt desperat. Jeg har hele livet hatt mye trøbbel med magen, og har hatt en del hemoroideproblemer. Jeg sto egentlig i kø for operasjon, men køen var så lang at jeg ble gravid i mellomtiden. Problemene mine var derfor såpass ille fra før, men nå er det helt krise. De er på utsiden, enorme og det er helt urolig smertefullt. Jeg gråter når jeg forsøker å gå på toalettet, fordi det er så vondt. Jeg følger allerede alle tips om kosthold og aktivitet. Sykehuset vil ikke operere meg fordi jeg er gravid, sheriproct hjelper ikke. Er det noen som har tips på hva som kan være lindrende? Jeg tar virkelig imot ALT av tips.
Jeg husker ikke hvem som ga meg tipset den gangen jeg hadde problemer selv, men jeg ble anbefalt grønn te. Det hjalp meg som.barr det. Svigerinnen min slet mye mer enn meg og hun begynte også å drikke, i store mengder. Hun ble ble faktisk kvitt det. Mulig det var tilfeldig, men kanskje verd å forsøke.
 
Back
Topp