Hemoroider!

Indianna

Andre møte med forumet
Fy søren så vondt!!! [:(]
Har hatt antydning en stund nå, men igår ploppa det ut en vrien jæ...!
Klarer knapt å sitte på rompa. Har kjøpt stikkpiller og salve, og grønnsåpe. Er det noen som har god erfaring med at dette virker ?
Innbiller meg at det hadde blitt bedre hvis jeg hadde fått satt hull på den, er det noe man kan få gjort til legen ?
Har ikke fått tak i legen min enda idag....
Håper noen har erfaringer å dele med meg. Enda nesten 4 uker til termin, klarer ikke å ha det sånn...[&o]

Så du sier at det er til å leve med da ? [:o]
Forsøkte å dytte den opp igjen, men den ville ikke, og så er den så steinhard og vond så jeg greier nesten ikke å røre baki der...
Vi har forresten termin samme dag, mie83! Tickern min teller feil.
Takk for svar!

Jeg har fått plass på Ullevål.
Utålmodig etter å komme igang [:)]

Så de kan sprekke ??? Høres ikke godt ut... Hva vi kvinner skal måtte gå igjennom :-( Skal forsøke isbit, takk for tipset!

Kan ikke si at jeg gleder meg til å trekke ned buksa for legen, men jeg innbiller meg at selve fødselen vil gjøre at det plopper ut flere. Under pressinga. Det skremmer meg innmari!! Så tror jeg biter i meg "nedverdigelsen" og viser fram rumpa mi hvis det blir nødvendig.
Har lagt igjen beskjed til legen, så venter på tilbakemelding. Kan jo godt hende at jeg bare får beskjed om å leve med det...

Er det din første ?

jeg syns kremen hjalp faktisk,men jeg har ikke hatt så veldi store/vonde hemorider.har vært mer på innsida.har blødd litt og vondt når jeg er på do men har som regel vært borte etter noen dager.pass på at du ikke bruker såpe når du vasker deg og ikke tørker så hardt.da blir du mer sår...unngå g-streng.ikke no digg hvis rompa er vondt asså[;)]

fy f.. dette høres ikke no digg ut, takk og lov at jeg ikke har fått noe sånt...enda......

Oppdaget det med g-strengen idag ja [:'(]
Hadde heldigvis kjøpt noen inn skikkelige truser til sykehusoppholdet, så de ble plukket ut av bagen (som jeg såvidt har begynt å pakke)

Legen ringte meg tilbake for litt siden. Hun kunne love meg at det kom flere!!! [:@] Takk for den...
Men det positive var at etter fødselen var det mye som kunne gjøres. Så da er det bare å bite tenna sammen og holde ut. Håper virkelig kremen virker på meg også... [8|] 

Uff, ja... Kjenner til det der. har hatt hemorroider i halvannen måned nå, ca. Har to "blærer" på størrelse med store erter utenfor åpningen (blæh! Litt VEL detaljert, kanskje). Jeg smører utvendig og innvendig og sørger for å unngå treg mage. Men jordmora mi sa at de kommer nok ikke til å gå tilbake/forsvinne før etter fødselen, pga. at trykket på vevet og blodårene, og antakelig også selve blodtrykket, blir større etterhvert som fødselen nærmer seg. Vi får bare holde ut, så går det seg nok til etter fødselen.[:'(]

PS: Du må ikek stikke hull på den. Hemorroider er en utposning i en blodåre. Men dersom den ikke forsvinner etter fødselen kan du få den operert bort.

Back
Topp