Hemoroider

Ønske_mamma

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Har siste tid fått en skikkelig vond hemoroide. Er gravid med nr 3, 36+1. Hadde en da jeg var gravid med forrige som aldri har forsvunnet, men den var av en helt annen art. Beklager sensitivt tema, men om noen har noen tips til hva en kan gjøre så hadde jeg blitt utrolig takknemlig, for dette er vondt.. :hungover: Den jeg nå har fått går ikke an å dytte inn, kjennes hele tiden øm og spent ut. Har forsøkt å bruke scheriproct siden mandag (anbefalt av fastlegevikar), men ikke gjort det siden fredag da det begynte å blø.. Opplever alle bevegelser som vonde i tillegg til at det er vondt å sitte. Var hos jordmor på torsdag og hun sa at det var ikke så mye å gjøre med dette nå før fødsel. Noen andre som har erfaring med liknende og som evt har noen tips til noe som kan hjelpe? Har noen evt vært borti liknende og født? Er spent på hvordan dette vil bli under fødsel.. :sorry:
 
Huff, det høres ikke noe godt ut. Har du forsøkt å sette deg i lunkent vann med salt? Det skal lindre litt sies det. Ellers vet jeg ikke hva annet som kan hjelpe enn å tilføre rikelig med fiber i kostholdet.. Slike hemoroider hender jo at tømmer seg selv, kan jo bare håpe:hungover:
 
Har du brukt både salve og stikkpillen? Jeg følte det var kun scheriproct som funket etter fødsel med nr 2. Hadde en som ikke kunne klemmes inn, så stor som en golfball føltes det ut som :wtf: forferdelig å få :(
 
Har ikke forsøkt å sette meg i lunkent vann med salt nei, så det kan jeg jo forsøke! Har brukt ekstra fibertilskudd nå i en uke og det har hjulpet på avføringen og gjør nok at det ikke blir enda verre, men skaden har jo allerede skjedd :depressed:Ja krysser fingrene hele tiden for at det skal bli bedre!
 
Har ikke forsøkt å sette meg i lunkent vann med salt nei, så det kan jeg jo forsøke! Har brukt ekstra fibertilskudd nå i en uke og det har hjulpet på avføringen og gjør nok at det ikke blir enda verre, men skaden har jo allerede skjedd :depressed:Ja krysser fingrene hele tiden for at det skal bli bedre!

Hvis det er sånn at du er veldig sår kan du prøve med inotyol for å lindre sårheten. Det funker veldig bra for min del og bruker det veldig mye på pasienter med god effekt:)
 
Har du brukt både salve og stikkpillen? Jeg følte det var kun scheriproct som funket etter fødsel med nr 2. Hadde en som ikke kunne klemmes inn, så stor som en golfball føltes det ut som :wtf: forferdelig å få :(

Jeg har ikke brukt stikkpillen nei, bare salve til nå. Er det lurt å bruke stikkpille også? Bare tenkte i mitt tilfelle siden den virker mest mulig ytre siden jeg ikke får dyttet den inn :hungover:
 
Hvis det er sånn at du er veldig sår kan du prøve med inotyol for å lindre sårheten. Det funker veldig bra for min del og bruker det veldig mye på pasienter med god effekt:)

Takk for tips, blir visst en tur på apoteket i morgen :p
 
Jeg har desverre ingen tips, men hadde en som var veldig vond forrige gang, ....merket niks nada under fødselen! Satser på at det gjelder deg og.
 
Jeg har desverre ingen tips, men hadde en som var veldig vond forrige gang, ....merket niks nada under fødselen! Satser på at det gjelder deg og.

Så fint å høre at det gikk bra for deg! Ja håper det samme gjelder for meg :) Tok meg en tur til legen i dag da jeg ikke fikk sove i natt pga smerter og alt av bevegelser er enormt vonde. Hun konfererte med vakthavende på kirurgen som sa at vanligvis så blir det noe bedre etter rundt 5 dager og at det er venting og scheriproct som må til. Så nå satser jeg på at dette stemmer i tillegg til at jeg skal forsøke tipsene til dere her :happy090
 
Nå husker jeg ikke hva den greia heter men det finnes en sånn liten tutt du kan fryse ned og bruke som behandling. Kaldt vann/is gjør at blodet trekker seg tilbake og er enormt effektivt. Hvis du takler det kan du lage deg et lite isbad og sette deg i. Bare så det dekker området du skal lindre. Dette kan også gjøres etter fødsel som lindring av andre ting også. Trenger ikke sitte lenge. 10 minutter eller så.
 
Enig med LittleHunt, jeg hadde en for en mnd siden. Den er der fortsatt men gjør ikke vondt lenger. Jeg smurte 3 ganger om dagen med Sheriproct og dusjet 2 ganger om dagen; satt på huk i dusjen og spylte iiiiiiiskaldt vann fra dusjhodet rett på kula. Stod sånn en stund.. smurte rett etter. Smertene var helt vekk etter ei uke. Grunnen til smertene er at man får blodpropp i hemmisen. Eller humoristen som mamma kaller d :rolleyes::banghead:
Lykke til! :shy:
 
Jeg hadde en trombosert hemoroide en gang... Ingen ting hjalp, prøvde både krem og stikkpiller. Men etter å ha konferert med Dr Google fant jeg ut at den kunne fjernes veldig enkelt hos legen. Lokalbedøvelse, et lite snitt, og han plukket den ut. Hadde veldig lite vondt etterpå.

Google litt og se om det er hva du har?
 
Nå husker jeg ikke hva den greia heter men det finnes en sånn liten tutt du kan fryse ned og bruke som behandling. Kaldt vann/is gjør at blodet trekker seg tilbake og er enormt effektivt. Hvis du takler det kan du lage deg et lite isbad og sette deg i. Bare så det dekker området du skal lindre. Dette kan også gjøres etter fødsel som lindring av andre ting også. Trenger ikke sitte lenge. 10 minutter eller så.

Godt tips med nedkjøling! Har gjort dette to ganger i natt når jeg våknet av smerte og fungerte så bra at jeg fikk sovet et par timer til hver gang :p
 
Enig med LittleHunt, jeg hadde en for en mnd siden. Den er der fortsatt men gjør ikke vondt lenger. Jeg smurte 3 ganger om dagen med Sheriproct og dusjet 2 ganger om dagen; satt på huk i dusjen og spylte iiiiiiiskaldt vann fra dusjhodet rett på kula. Stod sånn en stund.. smurte rett etter. Smertene var helt vekk etter ei uke. Grunnen til smertene er at man får blodpropp i hemmisen. Eller humoristen som mamma kaller d :rolleyes::banghead:
Lykke til! :shy:

Takk :) godt å få så mange gode tips og få erfart at det faktisk er noe som funker! :p
 
Jeg hadde en trombosert hemoroide en gang... Ingen ting hjalp, prøvde både krem og stikkpiller. Men etter å ha konferert med Dr Google fant jeg ut at den kunne fjernes veldig enkelt hos legen. Lokalbedøvelse, et lite snitt, og han plukket den ut. Hadde veldig lite vondt etterpå.

Google litt og se om det er hva du har?

Ja legen sa at en av hemoroidene er en trombosert, dvs med en blodansamling eller blodpropp inni. Legen tenkte først at hun skulle sende meg til kirurgisk for å få snittet i den, men vakthavende der sa at det gjorde de ikke lenger med mindre den hadde vart veldig lenge. Han hadde videre sagt at ofte får en vondt like lenge etter inngrep som av hemoroiden av seg selv og at den ofte blir mindre smertefull av seg selv iløpet av 5-7 dager. Godt å høre at det funket godt for deg og at du hadde lite smerter i etterkant, så får vi se om det blir bedre for meg av seg selv eller ikke :sorry::p
 
Ja legen sa at en av hemoroidene er en trombosert, dvs med en blodansamling eller blodpropp inni. Legen tenkte først at hun skulle sende meg til kirurgisk for å få snittet i den, men vakthavende der sa at det gjorde de ikke lenger med mindre den hadde vart veldig lenge. Han hadde videre sagt at ofte får en vondt like lenge etter inngrep som av hemoroiden av seg selv og at den ofte blir mindre smertefull av seg selv iløpet av 5-7 dager. Godt å høre at det funket godt for deg og at du hadde lite smerter i etterkant, så får vi se om det blir bedre for meg av seg selv eller ikke :sorry::p
Ja skulle til å skrive samme, det hadde jeg i 2013 og det var helt grusomt! Men det varte i ukesvis. Vi gravide skal virkelig få det meste :confused:
 
Jeg brukte xylocain salve for å bedøve hemoriden så man kom seg gjennom dagen,

Alcos-Anal brukte jeg på natten å en gang omdagen for å "krympe" inn hemoriden.

Hadde termin på fredag å var livredd for å ha en vond hemoriden. Men dette hjalp veldig.
Men kan være greit å rådføre seg med lege om disse, jeg leste kun på nett å snakket med de på apoteket :happy:
 
Back
Topp