Hemoroider

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Har dere vært så uheldige enda eller bare meg? Kan man bruke canesten i 2.trimester? Noen erfaring. Har store problemer med hemoroider, og før jeg ble gravid så gikk jeg gjennom en operasjon for å fjerne hemoroider som aldri ville vekk etter første svangerskap. I går hadde jeg forstoppelse og vipps så var det svære hemoroider tilbake som fortsatt er der i dag.

Er ikke canesten mot sopp...?
Jeg var så «heldig» og fikk hemorider under fødselen sist, og da hjalp det med en krem fra apoteket, som jeg ikke helt kan huske hva het.. men det er ikke canesten, hvertfall.
Og denne kremen skulle være trygg både ved graviditet og amming.

Det er vel scheriproct du tenker på? Canesten er jo ett soppmiddel...

Dette er det som står i felleskatalogen.... snakk ned legen om det. Drikk masse, spis oppbløtte linfrø og drikk Biola. Hjelper ikke det nok, kan du ta noen avføringsmidler....så blir det ikke verre hvertfall...

6cea00c99865a887e9599ac0e0a85851.png

Det er vel scheriproct du tenker på? Canesten er jo ett soppmiddel...

Dette er det som står i felleskatalogen.... snakk ned legen om det. Drikk masse, spis oppbløtte linfrø og drikk Biola. Hjelper ikke det nok, kan du ta noen avføringsmidler....så blir det ikke verre hvertfall...

6cea00c99865a887e9599ac0e0a85851.png

Det var ikke scheriproct jeg fikk, men Ac3. Den skulle være trygg, hvertfall [emoji4][emoji1303]

Oooooh yes! Hemeroider i rumpa og åreknuter i skjeden(!)

Scheriproct kunne jeg bruke på de i rumpa og Xylocain smurte jeg på de i skjeden/kkønnsleppene. Syyykt vondt da det hovner mye opp. Hos meg hjalp det å spise nøtter hver dag i tillegg til drikke masse vann og sitte minst mulig..!

Oooooh yes! Hemeroider i rumpa og åreknuter i skjeden(!)

Scheriproct kunne jeg bruke på de i rumpa og Xylocain smurte jeg på de i skjeden/kkønnsleppene. Syyykt vondt da det hovner mye opp. Hos meg hjalp det å spise nøtter hver dag i tillegg til drikke masse vann og sitte minst mulig..!

Åneii det hørtes verre ut, håper du blir kvitt det raskt

Åneii det hørtes verre ut, håper du blir kvitt det raskt

De forsvant etterhvert ... men kom fort tilbake også så pass på å ligge myyye om man får dem - endte med ispose mellom beina jeg nå er jeg snart ved målstreken så nå gjør jeg ALT for å unngå ny runde før fødsel

Jeg har slitt masse med dette hele graviditeten. Jeg tar laktulose hver dag, det hjelper!

Er ikke canesten mot sopp...?
Jeg var så «heldig» og fikk hemorider under fødselen sist, og da hjalp det med en krem fra apoteket, som jeg ikke helt kan huske hva het.. men det er ikke canesten, hvertfall.
Og denne kremen skulle være trygg både ved graviditet og amming.

Jeg er veldig plaget med forstoppelse og må ta laktulose hver dag. Har du prøvd det?

Jeg har slitt masse med dette hele graviditeten. Jeg tar laktulose hver dag, det hjelper!

Blander du laktulosen med noe? Måtte drikke det hele tiden før etter hemoroideoperasjon men klarte ikke lenger drikke det fordi jeg kastet opp av smaken.

Blander du laktulosen med noe? Måtte drikke det hele tiden før etter hemoroideoperasjon men klarte ikke lenger drikke det fordi jeg kastet opp av smaken.
Jeg holder meg for nesen når jeg tar det og styrter vann rett etterpå! Syns det er ekkelt men har klart å lære meg å få det i meg

Jeg blander det enten i juice, saft eller te. Da smaker jeg ikke noe av laktulosen. Hvis jeg ikke blander det, kaster jeg opp av smaken. Prøv det.

Jeg er veldig plaget med forstoppelse og må ta laktulose hver dag. Har du prøvd det?

Nei, det har jeg ikke hatt behov for. Er ikke plaget nå, var kun etter forrige fødsel at jeg presset på meg hemorider [emoji85] Og da hjalp hvertfall den AC3 kremen veldig!
Har hele tiden etter den opplevelsen passet på at jeg ikke holder meg for lenge mellom dobesøk, for da blir det fort forstoppelse.. Og passer på at jeg spiser litt frø og sånt som hjelper til...

Back
Topp