Hemoroider - igjen.

Klarforbaby

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
*Aprilbaby 2018*
Klarte å presse på meg noen hemoroider under fødselen. To stk. Den ene av de har blitt hard.. HUn som tok imot babyen spg på den før jeg reiste derifra, og sa at den kom til å forsvinne når jeg brukte den salven som jeg har fått.. (sheriproct).. Men er dette tilfelle? Jeg har lest så mye om hemoroider, og har skjønnte det slik at når de har blitt harde så forsvinner de ikke..

Det er mye som gjør vondt og som er litt vanskelig for tiden som gjør at barselstårene kommer lett.. Men det er denne hemoroiden som plager meg mest.. Det er det eneste jeg tenker på for tiden.. Jeg er så redd for at den ikke skal gå bort..

Er det noen andre som har fått hemoroider som har blitt harde? Eller har hatt det før? Må man operere den bort eller forsvinner de med krem?

Er såå fortvilet og lei meg pga dette.. og jeg vil bare nyte denne tiden, ikke gå å tenke på den dumme hemoroiden [:(][:(]

hadde egentli ikke så lyst å dele at jeg fikk d jeg og..men shit au..[;)]

Hadde d før fødselen også så d tok jo helt av etterpå.. fikk sheriproct jeg også. Og d var flere så to..[8|] og følte at de bare "falt ut" hele tiden.. og noen var harde og vonde.. Men prøvde behandlingen. De skal jo mest lindre og fikk bedskjed om at det kanskje ikke ville bli helt borte og da må man jo tenke andre alternativer som du sa.

Men etter en uke, da først kjente jeg forbedring og holdt på i noen dager til. Det har blitt MYE bedre. De er blitt mye mindre og holder seg "der inne" også..unntatt når jeg må skikkelig på do. [:-]

Men har stoppet behandglinen nå.. man skal jo bare holde på i en uke eller no..så må man ta en pause, men tenkte å starte på igjen om en uke eller to. Så tror jeg faktisk at jeg blir å få bukt med det. Bedre å prøve behandlingen ihvertfall før du gjør noe annet.

ORIGINAL: Phoebee

hadde egentli ikke så lyst å dele at jeg fikk d jeg og..men shit au..[;)]

Hadde d før fødselen også så d tok jo helt av etterpå.. fikk sheriproct jeg også. Og d var flere så to..[8|] og følte at de bare "falt ut" hele tiden.. og noen var harde og vonde.. Men prøvde behandlingen. De skal jo mest lindre og fikk bedskjed om at det kanskje ikke ville bli helt borte og da må man jo tenke andre alternativer som du sa.

Men etter en uke, da først kjente jeg forbedring og holdt på i noen dager til. Det har blitt MYE bedre. De er blitt mye mindre og holder seg "der inne" også..unntatt når jeg må skikkelig på do. [:-]

Men har stoppet behandglinen nå.. man skal jo bare holde på i en uke eller no..så må man ta en pause, men tenkte å starte på igjen om en uke eller to. Så tror jeg faktisk at jeg blir å få bukt med det. Bedre å prøve behandlingen ihvertfall før du gjør noe annet.

Tusen takk for at du delte det selv om du ikke hadde lyst. Du aner ikke hvor god føleøse jeg fikk i magen nå, og hvor mye du beroliget meg! Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er!! Vil bare gi deg en stor KLEM <3 <3

De jeg har fått er utenpå hele tiden da, må ikke trykke de innigjen. Og jeg har brukt den kremen siden Søndag, men den stor har liksom ikke blitt noe mindre..

Men de som ble harde,, har de blitt mindre også? Jeg fikk beskjed om å bare bruke opp tuben med krem jeg.. De sa ikke noe om hvor lenge jeg skulle bruke den. Ååh, jeg hååper så de forsvinner!! Både mine og dine!

Jeg tenker liksom ikke bare på at det gjør vondt og slik, men også at jeg kommer jo ikke til å tørre å ha sex igjen før de forsvinner. samboer vet at de er der, men tenk så ekkelt for han visst han merker de under sex :( Eller ser de når "han er der nede".. Uff, jeg har ikke selvtillit til at han skal se de.. Tenk at noe så lite kan gjøre en så deprimert.. dritthemoroider!

anbefaler stikkpiller i tillegg til kremen. De fås på resept hos legen. Ellers er min erfaring at huden på hemoridene blir sår, og det medfører smerter. Og jeg har byttet mellom inotyol og talkum for å holde det tørt. Jeg synes talkum funker best. Høres kanskje rart ut, men dette har funket hos meg nå og tidligere. De harde hemoridene blir etterhvert mindre harde og mindre.

Åh, endelig kom det opp... Du er ikke alene[:)]

Fikk også et par etter fødsel, klarte jo knapt sitte... Hjalp MYE med bruk av sheriproct en drøy uke, men ikke helt borte. Skal jo ikke brukes i mer enn en uke står det på vedlegget, så jeg har tatt en pause, tenkt å kjøpe mer sheriproct i morgen og kvitte meg med siste rest[:)] Det var ikke noe særlig det assa!!! Var jo mye som hadde skjedd der nede, på følelsen av at åpningen var som et j***la krater etter fødsel, et par pyntesting som svei så jeg ikke turte å tisse, og en hemoride på toppen av det hele. DRITT!!!

Nå vet ikke jeg hva som blir sagt om de er harde, håper hvertfall det hjelper med salven, eller om du får stikkpiller på resept, som jeg også har hørt er bedre[:)]

Du er hvertfall ikke alene!

hehe d var jo bra. :) Håper det ordner seg ihvertfall (for oss begge[;)]). KLEM tilbake [;)]

Fikk det i sommer jeg, ca i uke 28 kanskje det var... Har aldri hatt det før og jeg klarte heller ikke tenke på NOE annet, men brukte sånn Ac3-salve fra apoteket og tok på meg en hanske og fikk "dyttet" den litt inn igjen (sorry ekle detaljer!)og jammen ble det bedre og bedre og den forsvant etter ca 2-4 uker, selv om jeg til stadighet glemte å bruke salven.. men regner med det popper ut en ny en etter fødselen her å, som jordmoren jeg går til sa var veldig vanlig;) Vi får bare prøve å tenke på andre ting selv om det var vanskelig å glemme den, men ha tro på at de forsvinner!! :) 

ORIGINAL: Nanni

anbefaler stikkpiller i tillegg til kremen. De fås på resept hos legen. Ellers er min erfaring at huden på hemoridene blir sår, og det medfører smerter. Og jeg har byttet mellom inotyol og talkum for å holde det tørt. Jeg synes talkum funker best. Høres kanskje rart ut, men dette har funket hos meg nå og tidligere. De harde hemoridene blir etterhvert mindre harde og mindre.

Fikk tre stikkpiller på sykehuset, men ikke noe mer.. kanskje jeg skal kjøpe noen til da visst det blir fortere bra med det? Hjelper det selv om de er utenpå? Det er ikke slike som man skal trykke inn liksom.. Men jeg kan jo ikke holde det tørrt når jeg brukerden salven.. da er det jo hele tiden fulktig? Vil ikke talkumen trekke til seg kremen?

Hadde du hemoroider som var utenpå også? Forsvant de helt bare ved hjelp at sheriproct og talkum?

Er såå opptatt av å få de til å forsvinne..

ORIGINAL: elink

Åh, endelig kom det opp... Du er ikke alene[:)]

Fikk også et par etter fødsel, klarte jo knapt sitte... Hjalp MYE med bruk av sheriproct en drøy uke, men ikke helt borte. Skal jo ikke brukes i mer enn en uke står det på vedlegget, så jeg har tatt en pause, tenkt å kjøpe mer sheriproct i morgen og kvitte meg med siste rest[:)] Det var ikke noe særlig det assa!!! Var jo mye som hadde skjedd der nede, på følelsen av at åpningen var som et j***la krater etter fødsel, et par pyntesting som svei så jeg ikke turte å tisse, og en hemoride på toppen av det hele. DRITT!!!

Nå vet ikke jeg hva som blir sagt om de er harde, håper hvertfall det hjelper med salven, eller om du får stikkpiller på resept, som jeg også har hørt er bedre[:)]

Du er hvertfall ikke alene!
[/quote

Bra det er fler.. ikke fordi at jeg syns det er bra at DU har det også, men det er beroligende å få råd og høre at det går bedre med andre.. JA - ikke sant! Er ikke stingene som gjør at det er vondt å sitte, men den forbanna hemoroiden.. det gjør meg såå deppa!

HErlighet, høres helt ut som meg! Fikk også noen pyntesting som gjør så vond når det kommer tiss i det.. Og jeg følte at jeg hadde pressa ut hele skjeden, for jeg var så håven at det var akkurat som en pute der nede.. og i tilleg hemoroiden. Jeg ble så deprimert, for jeg trodde at når fødselen var over så skulle all smerte være borte.. Jo - selvsagt forventet jeg å være øm og sår, men ikke helt ødelagt.. Men er mye bedre nå da [:)] Bare den forbanna hemoroiden som plager meg såå store deler av dagen!

Back
Topp