Hemoroider...auuuu,hjelp...

Thorgers

Glad i forumet
Sliter noe vanvittig med utvendige hemoroider om dagen,bruker alcosanal salve,men den hjelper ikke så mye som jeg håpet på gitt... det er så smertefullt at tårene tar meg innimellom. Noen som har noen gode råd for å dempe smertene når de er som værst???

Google det.. Fins masse tips mot det. Hadde det i første svangerskap. Var verst etter fødselen, faktisk. Har vært spart i senere tid, heldigvis. [:)] 

Uff da[:'(][&:] 
Har fått den dritten der selv og tror jeg, men har enda ikke vondt.. bank i bordet..

Men har lest at det kan hjelpe å legge på en isbit når det er som værst liksom, for at de skal trekke seg sammen igjen eller noe.. [8|]

ORIGINAL: ToSmå2010

Uff da[:'(][&:] 
Har fått den dritten der selv og tror jeg, men har enda ikke vondt.. bank i bordet..

Men har lest at det kan hjelpe å legge på en isbit når det er som værst liksom, for at de skal trekke seg sammen igjen eller noe.. [8|]

Åhhh takk for råd,tror faktisk det klikker for meg hvis jeg ikke får orden på disse smertene...har hatt det før,men aldri som nå... skal prøve rådet ditt[:D]

Det er viktig å få tømt dem/dytta dem inn i tarmen..
Legg deg på alle fire, med rompa i været og prøv å dytt de inn i endetarmen igjen..
Ikke artig, men kan hjelpe på smerten.

Ville ha snakket med apoteket og/eller legen om dette allerede i morgen slik at du slipper å være så plaget. Husk bare å ikke ta i når du er på toalettet og unngå hard avføring, det kan forhindre nye hemoroider.

Ac3 comfort har hjulpe meg endel (står ved siden av alcosen). Ellers er det eneste rådet å forebygge, altså spise mere fiber, drikke masse vann og f.eks prøve cultura/biola. Etter jeg begynte med biola har jeg ikke hatt lignende problemer igjen. Måtte bite i smertene i noen dager, men etterhvert ble det mye bedre.

På sitt værste hjalp en varm dusj på meg, men det kom tilbake etterpå (men den lille pausen var så verdt det). I det siste har jeg begynt å sitte på baderomsgulvet (varmekablene) og det har også vært til hjelp.

Dette her fikk jeg vite av ei da , det er ett kjerringråd som hun selv har prøvd, og det funker.
Visst du tar å river av ett blad fra ett kålhode, så stryker du bladet og legger det der med hermoridene så sover du med det.
Har ikke prøvd selv fordi jeg har aldri hatt det før. men det skal visst hjelpe :)
Hørest litt rart ut, men kan jo være verdt ett forsøk :)
Lykke til ![:)]

Slet mye med dette sist.
De salvene hjalp svært lite. Men de stikkpillene hjalp mye bedre. De må man ha resept for hvis jeg ikke husker feil. Så bestill deg en hastetime hos legen.
Jeg synes det var så utrolig flaut å be om[&o][X(] Men smerten var helt uutholdelig. Stringtruser er heller ikke helt bra. Og det er jo til slutt altfor vondt å gå med[:(]

ORIGINAL: Febbis

Slet mye med dette sist.
De salvene hjalp svært lite. Men de stikkpillene hjalp mye bedre. De må man ha resept for hvis jeg ikke husker feil. Så bestill deg en hastetime hos legen.
Jeg synes det var så utrolig flaut å be om[&o][X(] Men smerten var helt uutholdelig. Stringtruser er heller ikke helt bra. Og det er jo til slutt altfor vondt å gå med[:(]

Å ja huff. String er ikke bra. Sprer bakterier gjør de og, så det kan være lurt å legge dem på hyllen en stund (og ja jeg sverget til string før graviditeten). Mitt råd er hipsters fra h&m. Kan også fåes i organisk bomull og de selger 3 pk for 129,-/149,-. Fargene på dem er ganske snerten også. Så slipper man bestemorstrusene.

Det skal visst hjelpe å sette seg meg rumpa i grønnsåpevann. Har ikke prøvt dette selv, men har en søster som har prøvt og syns det hjalp [:)] Lykke til.

Synes stikkpiller hjelper mye bedre enn bare krem.

jeg plage med innvendig hermorider, det jeg har fått av legen er avføringsmiddel (har til tider forstoppelse) og salve som jeg smøre på inne å ute[:'(] gode råd jeg fikk var :
-etter avføring så vask godt med vann å mild såpe (feks. asan) når jeg ikke er hjemme har jeg asan intim servietter med meg[:)]
-spis fiberrik mat og drikk godt med vann.
- biola, yuoghut og kultur melk :)

ORIGINAL: mamma mai2010

Dette her fikk jeg vite av ei da , det er ett kjerringråd som hun selv har prøvd, og det funker.
Visst du tar å river av ett blad fra ett kålhode, så stryker du bladet og legger det der med hermoridene så sover du med det.
Har ikke prøvd selv fordi jeg har aldri hatt det før. men det skal visst hjelpe :)
Hørest litt rart ut, men kan jo være verdt ett forsøk :)
Lykke til ![:)]

Søstera mi prøvde dette og det hjalp for ho!
Litt ekkelt var det visst, men hvis det hjelper så er det jo verdt det [:D]

Jeg sliter også med dette - er noe skikkelig dritt!! [:'(][:'(]

Har slitt med det siden jeg fikk Noah i 2005!!

Jeg bruker Proctosedyl stikkpiller og salve. Har fått resept av legen på 3 reiter, sånn at jeg slipper å ringe hele tiden og få nytt resept. Jeg hadde tatt en hastetime til fastlegen og fått resept.

Har vært inne på kontroll på sykehuset, med kamera og greier i den herlige endetarmen, og fått avklart at jeg ikke har problem med innvendige hemorider, kun utvendige.

Disse skal jeg ta når jeg er ferdig med graviditeten! Enkelte ganger er det så ille at jeg har lyst til å ta noe spiss å kutte dem selv [:@][:@]

Mitt problem er altså treg og nesten aldri avføring.... Drikker Duphalac når det er stoppet opp som verst. Godt å få skikkelig diarrè og tømt seg ordentlig [:D]

Jeg føler med deg!!

Tusen takk jenter. Dere er fantastiske,hadde det helt jævelig på dagen idag...lå og gråt en time fordi det gjorde så ekstremt vondt. Men nå har jeg lært meg noen triks som hjelper for meg ivertfall...heldigvis...håper bare de slipper taket ordentlig snart. Har vært til innkjøp av stikkpiller,prøver det i kveld,dusjer ofte og bruker mild såpe (asan), bruker kun hipsters(har ikke brukt g streng på mange år),smører sjeldnere enn jeg gjorde i starten (salven kan svi endel den også har jeg erfart),la meg i sengen etter en dusj når det var på det værste idag det hjalp noe vanvittig... kan ikke anstrenge meg,da er det gjort med en gang,drikker Biola hver dag og spiser en appelsin sammen med frokosten hver dag (det får jammen fart på magen)...
Sååå ikveld har jeg vært tilnærmet lik smertefri,heeelt fantastisk!!!! Takk igjen for mange gode råd,dere er supre[:D]

Back
Topp