Hemorider.

EME2

Betatt av forumet
I de siste ukene har jeg kjent masse nedpress og vært mye mer på do en vanlig. Nå har jeg fått helt grusomt vondt i endetarmen og mistenker hemorider. Det er så vondt at i natt fikk jeg ikke sove:(.
Det er flere ser jeg som snakker om diare mot fødsel... men for min del er det ikke diare, men normal/hard avføring.
Sorry, ekle detaljer ass!:yuck:
Er gravid i uke 40+0 i dag å håper det snart popper!

Jeg har slitt med det dette svangerskapet. Er helt grusomt vondt. Måtte slutte på jerntabletter,for var hard i magen fra før. Har brukt salve til tider.

Jeg fikk det etter at de forsøkte å stoppe blødningene etter fødselen (med stikkpiller i baken, 3 stk *3) og det var helt jæ**ig bokstavelig talt. Heldigvis sa hun ene jordmora at ho kunne dytte det inn igjen med en gang. Føltes vondt samme dagen, men kom meg ordentlig på toalettet igjen dagen etter uten problemer. Og jeg har heller ikke vært løs i magen før fødsel.

I de siste ukene har jeg kjent masse nedpress og vært mye mer på do en vanlig. Nå har jeg fått helt grusomt vondt i endetarmen og mistenker hemorider. Det er så vondt at i natt fikk jeg ikke sove:(.
Det er flere ser jeg som snakker om diare mot fødsel... men for min del er det ikke diare, men normal/hard avføring.
Sorry, ekle detaljer ass!:yuck:
Er gravid i uke 40+0 i dag å håper det snart popper!
Hei. Jeg har fått Hemorider før fødsel med alle tre. Har ikke vært så alt for gale før fødselen, men etter pressingen så hsr det blitt mer. Har vurdert å begynne med behandling i forkant denne gang. Har kremen liggende. Er 41 uker i dag.

sov 4t i natt pgr. av smertene trodde jeg skulle bli gal!.
Smurt med scheriproct noe som jeg ikke har sett gitt noe effekt enda. Leste om noen som la noe kaldt på, så prøvde det å det lindret såpass at jeg sovnet i alle fall.
Nå frykter jeg at jeg skal ha fått slik trombosert hemoroider :(

sov 4t i natt pgr. av smertene trodde jeg skulle bli gal!.
Smurt med scheriproct noe som jeg ikke har sett gitt noe effekt enda. Leste om noen som la noe kaldt på, så prøvde det å det lindret såpass at jeg sovnet i alle fall.
Nå frykter jeg at jeg skal ha fått slik trombosert hemoroider :(

Hvordan går det i dag? Har du spurt om du kan ta stikkpille?

Hvordan går det i dag? Har du spurt om du kan ta stikkpille?

Sliter fortsatt, nå har jeg i tillegg begynt å blø.
Skal kjøpe stikkpiller i dag.

Var hos legen på sv kontroll å fortalte da om det.
Fikk bare som svar at det des. var helt vanlig å slite med det når man var gravid og at siden det var så tett opp mot termin var det ikke noe å gjøre. Hun bare nevnte salve og stikkpiller.

Sliter fortsatt, nå har jeg i tillegg begynt å blø.
Skal kjøpe stikkpiller i dag.

Var hos legen på sv kontroll å fortalte da om det.
Fikk bare som svar at det des. var helt vanlig å slite med det når man var gravid og at siden det var så tett opp mot termin var det ikke noe å gjøre. Hun bare nevnte salve og stikkpiller.
Dersom du har mye smerter og Scheriproct ikke hjelper, kan det være snakk om en analfissur. Hadde smerter i månedsvis etter forrige fødsel, og ingen remedier hjalp. Det viste seg å være en fissur og jeg endte opp med et lite kirurgisk inngrep for å få den til å gro. Jeg ville bedt om en undersøkelse, så slipper du kanskje måneder med unødvendige smerter. Håper du får det bedre snart, for smerter akkurat der er nesten uutholdelig. Lykke til!

Sniker ifra april her..Vil bare anbefale dere som sliter med hemorider et lite kjerring råd:) Vet mange ikke tror på det,men det har hjulpet 3 av oss i jente gjengen min,da verken salver eller smertestillende krem hjalp.Kjøp en hodekål,riv av et blad og bruk bake kjevla så bladet blir helt tynt.Er det innvendige hemorider,rull den og dytt oppi.Er det utvendig,legg den så godt dere rundt hemoriden.Selv om dere ikke tror på det,er det jo verdt et forsøk uansett tenker jeg:)Lykke til:)

Back
Topp