Hemorider

Siljapewsh

Flørter med forumet
Flere enn meg som har det? Er så dritt lei, og det gjør så vondt kan ikke sitte... Bare stå eller ligge... syntes det rett og slett er ekkelt. Må jeg oppsøke lege? Syntes det er då flaut. Og så der jeg for meg hemoriden under fødsel og da blir jeg enda mer skremt

Det er jo ganske så normalt under svangerskapet. Jeg har ikke fått enda, hadde en liten en sist men den ble ikke veldig plagsom.

Er det lenge til du skal på kontroll? Det er jo ikke farlig i utgangspunktet, så ikke noe du må oppsøke lege for, men når det er så plagsomt kan det jo være greit å snakke med noen.

Du kan jo høre på apoteket om de har en krem som kal brukes av gravide?

Off. Har ikke fått denne gangen, men hadde en liten etter sist fødsel. Jeg ville nok tatt det opp med lege..spesielt når du ikke kan sitte :(

Jeg har hatt men ble heldigvis kvitt det. Syns det var pyton å gå til legen med det! Men da fikk de i det minste sjekka hvordan jeg best kunne behandle det. Men du kan alltids kjøpe en tube med Scheriproct (husker ikke om det er slik det staves) på apoteket og prøve det først. (Det eneste jeg fikk i tillegg av legen var stikkpiller, men tror faktisk salven fungerte bedre)

Men er der ingen middel å få kjøpt reseptfritt?

Sånne midler hjelper raskt så er du så plaget burde du absolutt ta det opp for å få en bedre hverdag:)

Klem til deg:)

Er 3 uker til termin. Er redd jeg har det når jeg ligger og presser. Og så ødelegger jeg hølet helt. Og så syntes jeg det er ekstremt flaut. Rompehullet liksom.....

Er 3 uker til termin. Er redd jeg har det når jeg ligger og presser. Og så ødelegger jeg hølet helt. Og så syntes jeg det er ekstremt flaut. Rompehullet liksom.....
Signere denne fir det er sånt jeg føler det også men min er ikke vond da.....

lere enn meg som har det? Er så dritt lei, og det gjør så vondt kan ikke sitte... Bare stå eller ligge... syntes det rett og slett er ekkelt. Må jeg oppsøke lege? Syntes det er då flaut. Og så der jeg for meg hemoriden under fødsel og da blir jeg enda mer skremt

Har hatt det en stund, JM praka meg med info om alt, virker det som, da jeg fikk det leste jeg om det og det sto at man kunne døyve det med noen enkle knep et par ganger gjennom dagen. For at det ikke skulle bli værre.

(ok dette er noe ekelt, men funket for meg, og smertene ble mindre så jeg kan leve med det....)

Hold det rent
Dytt inn hemoroidene inn i hullet igjen slik at blodet for en returnert et par ganger om dagen, for da gjør det ikke så veldig vondt,

Så Dytt dem inn knip igjen, slik at tarmene for rullert på blodet.

ubehagelig særlig om man har smerter, men etter vært vil det bli bedre. Mine ble mindre , men er der ennå.... men gjør ikke så vondt som det var, men du skal krem som forebygger det på apoteket....

Jeg har kun fått små denne gangen. Forrige svangerskap ble de betente og store som små druer. Måtte da til legen og fikk salve og tabletter.

Sleit med det samme etter forrige fødsel. Jeg kjøpte en slags frysesak jeg ble anbefalt på apoteket. Husker ikke hva den heter, men det er rett og slett en plast ting fylt med væske dom du legger i fryseren, når den er fryst holder du den inntil hemoroiden, vasker den grundig og fryser den på nytt i et etui som følger med. Gjør dette anbefalt ganger daglig, etter tre dager med dette var jeg kvitt problemet :D og ikke merket noe til den etterpå. Og jeg hadde samme problem som deg, kunne ikke sitte og grein meg gjennom dagen da det presset konstant. -Lykke til, det er håp ;)

Sleit med det samme etter forrige fødsel. Jeg kjøpte en slags frysesak jeg ble anbefalt på apoteket. Husker ikke hva den heter, men det er rett og slett en plast ting fylt med væske dom du legger i fryseren, når den er fryst holder du den inntil hemoroiden, vasker den grundig og fryser den på nytt i et etui som følger med. Gjør dette anbefalt ganger daglig, etter tre dager med dette var jeg kvitt problemet :D og ikke merket noe til den etterpå. Og jeg hadde samme problem som deg, kunne ikke sitte og grein meg gjennom dagen da det presset konstant. -Lykke til, det er håp ;)

dette var nytt kanskje var det en smart ide;P

Smør på alvor-anal krem, trygg når gravid. Smør med en gang merker aue i rompa!! Ta gjerne Laktulose mot treg/hard mage og.. Ikke bruk Sheriproct nå, ikke godkjent når gravid!

Smør på alvor-anal krem, trygg når gravid. Smør med en gang merker aue i rompa!! Ta gjerne Laktulose mot treg/hard mage og.. Ikke bruk Sheriproct nå, ikke godkjent når gravid!
What!? Hvorfor i all verden fikk jeg det av legen min om det ikke er godkjent? Er heldigvis ferdig med kuren nå da.

What!? Hvorfor i all verden fikk jeg det av legen min om det ikke er godkjent? Er heldigvis ferdig med kuren nå da.

Fant svaret her:

"Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av 1. trimester. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås."

Anbefaler deg boka mamma for første gang, der er det mye råd om hva man kan gjøre med hemorider (og alle andre svangerskap/barselplager) :) kjøle ned, rumpa til værs og dytt dem innafor er det viktigste. Og pass på å spis mat med mye fiber og drikk mye vann så du ikke blir hard i magen.

Alcos-anal mente jeg kremen het.. Ikke alvor!! Hehe

Det går nok bra at du har brukt den en gang.. Men kjøp inn den andre til eventuelt neste gang?! :)

Back
Topp