Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Tror jeg har hemorider!!!
Det KLØR!!![:@] (til tider), men jeg blør ikke...
Hva skal jeg gjøre? Noen råd?
Har hørt at de må fjernes med laser! Stemmer det?
(for det har jeg absolutt ikke lyst til)[>:]
pass på å få i deg nok væske.da blir du ikke så hard i magen!! da gror det fortere.pass på å ikke bruk så mye såpe når du vasker deg nedentil ,da klør det bare værre.som sagt så er det jo kremer å få kjøpt på apoteket.var plaget med dette i begynnelsen av svangerskapet men etter å ha justert litt kostholdet så ble fordøyelsen bedre og alt ble bra igjen.kun kan også prøve å spise svisker hvis du liker det.skal visst være bra for magen uten at jeg har prøvd da men...
har hatt det siden første fødte, men ble enda mer etter andre mann...Det klør som bare f...! Regner med at jeg ikke er den eneste i verden me det problemet, men syns det er så flaut og gå til apoteket og kjøpe "rumpekrem"[8D]
Jeg leste under kjerringråd at det kan hjelpe å smøre honning på. Jeg gjorde det et par dager og hos meg var det smertefult og blødde. Det hjalp veldig, så nå er det nesten borte. Vet jo ikke 100 prosent at det var honningen, men velger å tro på det. Skader ikke å prøve!!!
På apoteket får du kjøpt en krem som heter Alcos Anal, den har ikke kortison i seg og er da bedre for tarmene! Den trenger du ikke resept for. Smør i og rundt anal åpningen, og på hemoriden!
uff... ikke noe godt det der.... lykke til!
Jeg har vært igjennom en runde med leie hemorroider, ja! Veldig ubehagelig og litt vondt. Jeg hadde både innvendige og utvendige "blærer".
Kjøp hemorroidesalve på apoteket (reseptfritt), velg en variant som også har et lite innføringsrør så du kan smøre både på utsiden og innsiden. Mine forsvant etter halvannen ukes tid.
PS: Husk å unngå hard/treg mage! Drikk masse vann, spis fiber og evt. matvarer som setter litt fart på magen.
Takker for gode råd...Ser nok ut til at det blir ett appotek besøk på meg i nermeste fremtid!
Får bare håpe det bare er det jeg har da og ikke noe annet tull, hmmm[:'(]
Fikk et godt tips av legen min for å holde magen i gang, fikensyltetøy... og linfrø da, bløtlagte.
Selv har jeg bare brukt sånn babysalve, nesten vaselin, og smurt godt hver gang jeg har vært på do, det har hjulpet, i tilleg til å spise og drikke mer riktig da![;)]
hemorider er noe dritt uansett[:'(]
Hvis du går til legen, kan du også få Scheriproct stikkpiller. Var det ikke noen som sa noe en gang om å stappe kålblader i rompa??? Synes jeg husker noe om det... men det var kanskje noe annet.. heheh[:)]
Scheriproct er også en salve mot hemorider.
Ellers så har jeg hørt gammle kjerringråd med at man fyller en bøtte/stamp med varm vann, har oppi en del gamme grønnsåpe og setter seg i det.
På apoteket får du kjøpt en krem som heter Alcos Anal,
Kan desverre ikke si at jeg anbefaller denne til deg. Har selv brukt den i en uke og hadde ingen virkning. Da jeg ringte til legen min sa hun at det ikke var så bra. Skulel jeg ha noe for hemorider var det kun stikk pillene med resept som hjalp. Så jeg fikk disse og var bra etter 3dager :)