Hemorider

Juliete

Forumet er livet
Mailykke 2018
På toppen av alt så kommer det jammen meg hemorider på rekke og rad....

Noen som har erfaring ? Sjansen for at de forsvinner etter fødsel?

Jeg ville behandlet det med krem og lactolose/duphalac. Jeg ble skikkelig ille etter fødselen, all pressingen er ikke helt god... Håper det blir bedre snart!

Joda, jeg har også dette.. :( Fikk det rett før forrige fødsel også og har hatt det litt sporadisk siden. Jeg har hørt at hemoroider aldri vil forsvinne helt av selv selv, de kan kun lindres og bli noe mindre ved bruk av salve/stikkpiller. For at de skal bli helt borte må man visst operere. Men man kan smøre med hemoroidesalve som skal gjøre de mindre samt lindre ubehaget og forsøke å "dytte" de inn igjen (ja jeg vet, ekkelt..) De vi nok også bli noe mindre av seg selv etter fødsel ja, er jo mye som "presser på" der nede nå rett før fødsel, -samt økt blodvolum som ikke akkurat gjør saken bedre. Nå mens du er gravid og ammer kan du bruke en salve som heter Alcos anal. Denne skal gjøre at de trekker seg litt sammen samt lindre smerte og er trygg for gravide å bruke. Fåes kjøpt reseptfritt på apotek.

Har brukt alcos anal i en uke nå. Ble først bedre, men idag oppdaget jeg at det var en til, og den er vooooond....
kan ikke se for meg det er så deilig å presse ut denne ungen med type fem hemorider.
aiaiai.

Mamma opererte, men de kom like fordømt tilbake, så ingen garanti det heller...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Leste ei hadde god effekt av grønnleire på tube - kjøpt på helsekost. Jeg har ikke anelse, fikk en hemoroide etter fødsel forrige gang. Men både smertene og den forsvant etter noen dager heldigvis.. Kan ikke være godt å gå rundt slik for deg! Håper de forsvinner etterhvert!

Skal til legen neste uke, får høre med han. Takk for svar jenter! :)

Leste ei hadde god effekt av grønnleire på tube - kjøpt på helsekost. Jeg har ikke anelse, fikk en hemoroide etter fødsel forrige gang. Men både smertene og den forsvant etter noen dager heldigvis.. Kan ikke være godt å gå rundt slik for deg! Håper de forsvinner etterhvert!
Har også hørt det samme. Var på helsekort og kjøpte den, men oppdaget etterpå at den innholder andre ting enn bare grønnleire, så ble litt usikker :(

Prinsen ventes 06.08.13

Har også hørt det samme. Var på helsekort og kjøpte den, men oppdaget etterpå at den innholder andre ting enn bare grønnleire, så ble litt usikker :(

Prinsen ventes 06.08.13

Åååå...Pratet du med de som jobbet der, hvilken formening de hadde om produktet? Huff, tror jeg hadde prøvd ALT hadde jeg fått det der igjen..

Sniker litt jeg. Jeg fikk hemorider etter fødsel, og fyttikatta de var vonde ! Jeg brukte Scheriproct rektalsalve. Funka som bare det og etter en liten uke var de borte :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Uff, føler med dere! Har nok hatt ALLE andre graviditets plager unntatt det, og misunner dere ikke:( håper de forsvinner fort igjen og at jeg ikke når å få noen!

Venter nr 3 4. August:)

Uff, føler med dere! Har nok hatt ALLE andre graviditets plager unntatt det, og misunner dere ikke:( håper de forsvinner fort igjen og at jeg ikke når å få noen!

Venter nr 3 4. August:)

Jeg trodde også jeg hadde hatt alle plagene denne gangen... En uke igjen og topper det med tidenes hemorider.....
har ett håp om at de forsvinner etter fødsel.
satser på at du slipper unna, absolutt ikke noe vår ha på ;)

Sniker litt jeg. Jeg fikk hemorider etter fødsel, og fyttikatta de var vonde ! Jeg brukte Scheriproct rektalsalve. Funka som bare det og etter en liten uke var de borte :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

ahhhh, da er det håp!! :D

Fikk hemorider under forrige fødsel, fikk en salve på sykehuset og etterhvert ble de borte- helt frem til jeg var ca ved uke 20 denne gangen.. da kom de tilbake og det hjelper ikke med salven.. så får bare vente til etter jeg har født og prøve igjen da.. slitsomt og ubehagelig!!

Både legen og jordmora mi har sagt at man ikke kan bruke noen legemidler mot hemorroider under svangerskapet :( og her er det så vondt at det er ubehagelig å til og med slippe ut luft! Nummer det ned med iskald klut i blant... hadde det sist også, og det ble aldri helt borte, men det slutta å gjøre vondt i det minste.

Baby e.t.a. 14 august :D

Back
Topp