Hemorider

Niih!

Glad i forumet
Nei og nei og nei.. Jeg har fått det! HELP ANYONE! Hva skal jeg kjøpe for å smøre med??

et gammel sykepleier/kjerring tips/triks er rett og slett å ta olje (oliven, raps,solsikke etc) på fingeren og dytte hemoriden forsiktig oppigjen. ta vil kroppen naturlig suge tilbake blodet som har poset seg ut

Det Beste er kanskje å ringe å høre hva legen din mener du bør ta for det,mtp kanskje du ikke tåler enkelte typer kremer osv...det ville jeg gjort! og se om d er ekkelt..kanskje få sett på de for er de store kan de ikke fås bort med krem,da bør de skjæres bort...da er de kjempestore asså...du har sikkert ikke druer i rompa?[8D] Det er kjempe ekkelt og vondt da! Håper du får fikset det fort!

ORIGINAL: Anne L

Jeg hadde det for en liten stund siden. Hvis du går på apoteket å forklarer situasjonen får du en salve som bedøver litt og hjelper dem til å forsvinne [:)] Husker dessverre ikke hva medisinen heter. Den var helt ufarlig for gravide. God bedring [:)]

zyloproct den er blandig mellom zylokain som er bedøvende og sheriproct som er bra for hemorider.
aner ikek om stavinga er rett på noe av det men :P

Anbefaler å smøre med Sheriproct! Fungerer hvertfall her[:)]

ORIGINAL: FruKatthult

Sliter selv med en "herman", men har ikke brukt noe salver enda. MEN noe som faktisk hjelper er å sitte riktig på toalettet når man må nr2. Jeg lo faktisk når jeg så en video på nett om hvordan man bør sitte, men det satte seg i bakhode og jeg måtte selvfølgelig prøve neste gang jeg måtte gjøre buisness [8D] Og det funker faktisk! Har ikke hatt vondt eller ubehag en eneste gang etter at jeg begynte å sitte riktig.

Hvordan skal man sitte for å sitte riktig? [8D]

ORIGINAL: *Kine

Sliter selv med en "herman", men har ikke brukt noe salver enda. MEN noe som faktisk hjelper er å sitte riktig på toalettet når man må nr2. Jeg lo faktisk når jeg så en video på nett om hvordan man bør sitte, men det satte seg i bakhode og jeg måtte selvfølgelig prøve neste gang jeg måtte gjøre buisness [8D] Og det funker faktisk! Har ikke hatt vondt eller ubehag en eneste gang etter at jeg begynte å sitte riktig.

Hvordan skal man sitte for å sitte riktig? [8D]

Hehe, man skal sitte omtrent midt på toalettringen, og passe på at man har god bøy i hofteleddet. Dvs at om man er kort i beina og små barn helst skal ha en krakk å ha beina på. Og så skal man være rett i ryggen, nesten med en liten svai for å sørge for at endetarmen blir rett. Da kommer det mye lettere, og man slipper å ta i [8D]  Dette forebygger visst både hemorider og slappe endetarm når man blir eldre.

Takker!! [:D] Alt som er forebyggende er gull verdt å få med seg! [;)]

Skikkelig plagsomt!

Et tips som har hjulpet meg er å fryse vann i en engangshanske og stikke den inn (ja, du leste riktig). Dette lindrer smerten og kløen og får blodet til å trekke seg tilbake. Dette er jo ikke noe man gjør med glede, men når plagene er skikkelig ille, er det faktisk verdt et forsøk.

Er det skikkelig ille ville jeg tatt stikkpiller i tillegg til salven til å begynne med. xyloproct fungerer bra som salve. Rådet til koitin er faktisk bra selv om det høres ille ut.. kan evt ta en iskald klut å legge over etter å ha hatt avføring. Blodårene trekker seg sammen når det er kaldt..

Eg ville ringt legen vis eg var deg. Eg sliter selv med hemorider og det gjør grusomt vondt. Eg gikk så lenge i mitt føste svangerskap at eg måtte skjære di vekk akutt på legekontoret. Så ville fått resept på stikk piller og krem for og få di bedre.

Her har jeg ikke hemorider, men jeg revner[&o]
Nettopp revnet en halv cm som bløøøør og begynner å bli betent.
Eneste som hjelper er alcos anal, er litt sterkere bedøvningsmiddel i den.
Ifølge min mor som har slitt med hemorider, så er den også veldig effektiv på det.

Uff, det er ikke noe godt, har slit med det selv i 15 år så skulle jeg ta operasjon, men ble gravid. Nå må jeg vente til nurket er ute. Du kan jo høre på apotek. Dem har sikkert gode råd å komme med.

Back
Topp