Hemorider :S Litt detaljert...

snart2barnsmamma91

Flørter med forumet
Veldig pinlig, men er ikke noe man kan bestemme selv at man skal få :S

Er det noen andre her som har fått dette/hatt det før?

Er ikke sikker på om jeg har fått dette, men tror det.. For her har det gått flere dager mellom hver gang jeg har vært på do, og pga dette så har det ført til at avføringen har vært hard. Og ene dagen så føltes det ut som om jeg revnet der nede og jeg begynte å blø.. Tenkte ikke noe mer over det da, men noen dager etter da jeg gikk på do på nytt så blødde jeg igjen og det gjorde fortsatt vondt. Så jeg bestemte meg for å se om det var noen rift der, men det var det ikke.. Men det var en liten kul på en måte ved hullet :S
det har ikke vært så ille, men har gjort litt vondt hver gang jeg har vært på do etter dette og jeg har blødd litt.. Men igår så hadde jeg sååå hard avføring at jeg nesten ikke fikk den ut, og det gjorde JÆVELIG vondt! Og nå har jeg vondt hele tiden :S Var på do istad, da blødde jeg ikke, men det kom ut slim :S Tok en ny titt, og nå har jeg en større kul der nede eller så er jeg bare veldig hoven akkurat på et sted :S

Har ikke lyst til å dra til legen og blenge fram rumpa til han, så søker hjelp her først...
Noen som kan ut fra dette si at det er hemorider? Hva må jeg gjøre for å bli kvitt det?

Blir kjempe takknemlig for alle råd og hjelp jeg kan få :)

Tror jeg har det også. Hvertfall hatt det på akkurat samme måte som deg. Har hatt skikkelig forstoppelse etter fødselen, så jeg blør hver gang jeg har vært på do. Har ikke turd å se etter med speil enda [8D] Men har har det hvertfall hjulpet og smurt med zinksalve også drikker jeg mye vann [:)]

Hemorider ser ut som en liten sølv kul. Kan nok sikkert ha flere farger(det vet jeg ikke).

Usikker på om du får uten resept, men en salve trenger du får å smøre på. Trenger nok ikke plotte stussen hos legen om du forklarer at du har det. Trenger sikkert ikke time engang, bare få legen til å skrive resp om du trenger det.

Okei :) Tusen takk :)

Har en salve jeg kan prøve å smøre på, og se om det blir bedre da, hvis ikke så får jeg vel manne meg opp og ringe legen..

Jeg har også hemorider. De enkleste rådene jeg kan gi deg er å gjøre knipeøvelser slik at hemoridene trekker seg inn igjen og å vente så lenge som mulig med å bommelibomme slik at du slipper å presse så hardt. Da forsvinner de som regel av seg selv, det er hvertfall det jeg har erfart [:)]

Håper rådene er godt for noe [:)]

ORIGINAL: lissiliz

Hemorider ser ut som en liten sølv kul. Kan nok sikkert ha flere farger(det vet jeg ikke).

Usikker på om du får uten resept, men en salve trenger du får å smøre på. Trenger nok ikke plotte stussen hos legen om du forklarer at du har det. Trenger sikkert ikke time engang, bare få legen til å skrive resp om du trenger det.

Hmm, kulen jeg har er hudfarget iallfall :S Mye mulig de har flere farger..
Får prøve med en salve jeg har her hjemme, og fungerer ikke det så får jeg ringe legen :)

Jeg fødde på meg ikke 1, eller 2, eller 3 men 4 hemorider.. Resultat av at jeg måtte presse ut lillingen på kun vilje sa de på KK. Sambo reiste på apoteket og fikk tak i sterkeste sort salve man kunne ta mens man ammet, og etter noen dager med intensiv smøring, ( mine gjorde ikke vondt, men jeg ville jo ha de bort lell) hadde jeg bare en igjen.. Denne er også nå nesten borte, men jeg slurver med smøringen siden jeg ikke kjenner noe særlig til den lengre..
Og jeg som var så glad jeg kom meg gjennom svangerskapet uten å plages med en Hermann..[:'(]

Det som har gjort underverker her er å ta Frukt og Fiber som jeg har kjøpt på Vita (første dag en hel terning, siden en halv om dagen) for å få mykere avføring. Også fikk jeg tips om å kjøpe Hirudoid salve på apoteket og det har virkelig hjulpet mot vonde hemoroider (mye bedre enn Sheriproct som jeg fikk anbefalt på sykehuset). Etter at jeg begynte med dette har det i løpet av siste uken blitt mye bedre og jeg slipper å grue meg til hvert dobesøk....

Jeg fikk også hemorroider etter første fødselen, var j**** vondt å gå på do så jeg trodde det var pga fødselen.. Men forsto etterhvert hva det var, så jeg kjøpte Alcos Anal -salve på apoteket (reseptfritt), som jeg smurte med morgen og kveld etter å ha rengjort området "baki der" skikkelig. Om man greier det, vil det også hjelpe å trykke kulen innom kanten, da har de visst dårligere vekstvilkår enn om de henger på utsiden. Engangshansker er en fin ting.. [;)]
Prøv også å holde avføringen myk (om nødvendig ta i bruk avføringsmiddel). Det hjelper å drikke mye, spise fiberrikt, og for eksempel Biola for å regulere magen.

Håper du får tatt knekken på de herman'ene dine kjapt, det er no dritt å ha de.. [&:]

ORIGINAL: koser_oss

Jeg fikk også hemorroider etter første fødselen, var j**** vondt å gå på do så jeg trodde det var pga fødselen.. Men forsto etterhvert hva det var, så jeg kjøpte Alcos Anal -salve på apoteket (reseptfritt), som jeg smurte med morgen og kveld etter å ha rengjort området "baki der" skikkelig. Om man greier det, vil det også hjelpe å trykke kulen innom kanten, da har de visst dårligere vekstvilkår enn om de henger på utsiden. Engangshansker er en fin ting.. [;)]
Prøv også å holde avføringen myk (om nødvendig ta i bruk avføringsmiddel). Det hjelper å drikke mye, spise fiberrikt, og for eksempel Biola for å regulere magen.

Håper du får tatt knekken på de herman'ene dine kjapt, det er no dritt å ha de.. [&:]

Samme her, kom i første svangerskap her og tok av etter første fødsel (presset ut begge mine to på ren vilje her og så kanskje det har noe å si..?).. Tipsene som koser_oss er gode. Dersom du ikke ønsker å bruke medikamenter er det noen som har god hjelp med å kjøle ned med isbit eller kald kald klut først og så prøve å dytte hemoriden tilbake på plass. Er du flink og gjør dette hyppig nok kan du være heldig å bli kvitt den.

Alcos Anal er den salven jeg har best erfaring med og bruker den dersom hemoridene plager meg. Desverre er hudfolden der alltid og det hisser seg opp dersom magen min er treg over en periode[&:] Så pass på å ha magen i form og bruk heller laktulose eller noe annet for å slippe at magen din parkerer. Jeg kan absolutt anbefale Aloe vera- jeg drikker flytende aloe vera og plutselig har magen min våknet og er ikke lenger like treg!!

Lykke til[;)]

Back
Topp