hemorider HJELP

Anne Lise 20

Flørter med forumet
Hei har noen råd på korleis man får magen til og fungere.... [8|]

Har ikke funnet noen superkur, men min erfaring sier likevel at det hjelper å drikke 3-4ganger så mye som normalt.. visst er det irriterende å måtte gå å tisse hele tia, men enda verre om en må sitte på do og trykke halvparten av tia ;)

altså.. DRIKK MYE [:)]

-det er mitt tips!

laktulose er en reseptfri gøssje du får på apoteket.... den hjelper......
men ellers har jeg hørt at en skal spise grove brød og mat med frø som solsikkefrø o.l det skal vist resne tarmene godt og gi god gli....
har mye problemer med treg mage og hemorider selv... det er helt forferdelig...
jeg prøver å spise en keks som heter fiberrik med solsikkefrø sammen med frokosten. begynnte denne uka og det ser ut til å virke....

lykke til!!

Hei. Jeg er ikke gravid. Men som sykepleier tenkte jeg jeg kunne omme med noen generelle råd mot treg mage/hemorroider. Drikk masse vann, bruke grovt brød med masse linfrø, gå masse, svisker er bra evt Laktulose (men det smaker fælt). Bruk olje i mat istedet for margarin. Lakris og kaffe hjelper bra :) Spis ikke loff eller baguetter, ikke ta avføringsmidler om det ikke er heelt nødvendig da det ødelegger den naturlige funksjonen til tarmen. Laktulose er et unnatk for det smører bare tarmen, men virker ikke før etter et par dager. Og så er det det psykiske da,, som alltid spiller inn... vanskelig å ikke tenke på det hele tiden. Men det hjelper og slappe av litt. Det finnes hemorroide salver på apoteket. Som hjelper bra :) LYKKE TIL:..

Tusen takk får alle rådene[;)] Håper de hjelper[:)]

Back
Topp