Hemorider. BEKLAGER nasty innlegg!

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Først så må jeg bare beklage et så lite delikat spørsmål, er ikke det stolteste spørsmålet mitt i livet! :P Ja over te spørsmålet... Jeg har fått en gaaanske stor utvendig hemoride som gjør noe inni hæ***** vondt! :( Og lurer på om det er noen andre som også har hatt det og har noen tips? Jeg måtte gå te innkjøp av Xylocain (lokal bedøvelses krem) idag, pga det er så ufattelig vondt uansett hva jeg gjør :( Har jo hatt noen innvendig tidligere i svangerskapet, men ikke merket noe som helst te dem bortsett fra når dem har sprekt :/

Såå, noen tips anyone?

Du kan fortsette med xylocain mot smerte. Smøre på litt før dobesøket. Men fint om du også kjøper Alcos-anal på apoteket. Den er smertestillende ( ikke like effektiv som xylocain) og har sammentrekkende virkning på hemoroider. Den kan gravide bruke uten fare. Evt også AC3 comfort for slimhinnen i endetarmen.

Lykke til

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for svar :D Merket at det ble mye behageligere med en gang jeg hadde smurt på Xylocain idag, så det skal jeg helt klart fortsette med! :) Men hun på apoteket idag ville lissom ikke selge meg noenting siden jeg ikke har vært i kontakt med lege :/ Men ser lissom ikke helt vitsen med å måtte brette fram det for legen når jeg vet hva det er :p

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Jeg er farmasøyt og gir de samme råd til andre kunder med disse problemer. Si til apotekspersonalet at du vil ha Alcos-anal. Du skal unngå produkter som scheriproct som inneholder kortison.
Applisere Alcos-anal flere ganger daglig så kommer den bli mindre og kanskje forsvinne helt med tiden

Takk for det, da skal jeg kjøpe det i morgen :D

Jeg er farmasøyt og gir de samme råd til andre kunder med disse problemer. Si til apotekspersonalet at du vil ha Alcos-anal. Du skal unngå produkter som scheriproct som inneholder kortison.
Applisere Alcos-anal flere ganger daglig så kommer den bli mindre og kanskje forsvinne helt med tiden

Jeg fikk anbefalt av jordmor i dag å kjøpe Scheriproct (uten at hun hadde sett på meg/den). Det å smøre på den svir som et brennmerke :/ Er det det kortison gjør? Personalet på apoteket sa ingenting på det da jeg ville kjøpe den.

Jeg fikk anbefalt av jordmor i dag å kjøpe Scheriproct (uten at hun hadde sett på meg/den). Det å smøre på den svir som et brennmerke :/ Er det det kortison gjør? Personalet på apoteket sa ingenting på det da jeg ville kjøpe den.
Den ble jeg også anbefalt av apoteket...

Det er ikke anbefalt for gravide å bruke scheriproct men det forekommer jo tilfeller da leger skriver ut på resept til gravide.
Kortison er ju mirakelmiddel mot kløe og betennelse så mange tyr fort til det.
Men dere som brukt scheriproct skal nok ikke være urolig. Små mengder i endetarmen har nok mest sannsynligvis ikke gjort skada på noe som helst. Men jeg hade nok snarest byttet over til Alcos-anal.
Kortison gjør jo att slimhinnene blir tynne o skjøre, så i det lange løpet er det ikke så greit heller.

Det er ikke anbefalt for gravide å bruke scheriproct men det forekommer jo tilfeller da leger skriver ut på resept til gravide.
Kortison er ju mirakelmiddel mot kløe og betennelse så mange tyr fort til det.
Men dere som brukt scheriproct skal nok ikke være urolig. Små mengder i endetarmen har nok mest sannsynligvis ikke gjort skada på noe som helst. Men jeg hade nok snarest byttet over til Alcos-anal.
Kortison gjør jo att slimhinnene blir tynne o skjøre, så i det lange løpet er det ikke så greit heller.

Fikk beskjed av både legen og på apoteket at jeg ikke skulle bruke sheriproct nå. Veldig kjedelig da det er det eneste som hjelper for min del. Alcosen hjelper absolutt ingenting. Finnes det noen andre alternativer som gravide kan bruke?

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Varpen

Hør med legen om han/hun vil skrive ut Proctosedyl.
Den inneholder hydrokortison som er den svakeste kortisonen.

http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=3&S=5997

Her mener man den er grei å bruke men så lite som mulig.
Så må man vel proppe seg full med fiber, drikke masse vann og mosjonere daglig for å holde igang tarmene, evt drikke Duphalac i en period så avføringen holder 'god konsistens' eller ta litet klyster med Micro-lax før dobesøket.

Isch, det skal ikke være lett med graviditet

Jeg bruker alcos anal stikkpiller og krem, og nå er det utsolgt!
Jeg har så vondt at jeg har problemer med søvn, og har smerter hele dagen nå som jeg ikke har noe
å behandle det med.

Noen som vet når alcos anal kommer tilbake?

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har kun brukt Xylocain, og smertene gikk bort etter maks 2 dagers bruk! Så kan hvertfall anbefale deg og prøve det tel det du pleier å bruke kommer tebake :)

Jeg bruker alcos anal stikkpiller og krem, og nå er det utsolgt!
Jeg har så vondt at jeg har problemer med søvn, og har smerter hele dagen nå som jeg ikke har noe
å behandle det med.

Noen som vet når alcos anal kommer tilbake?

Sent from my iPad using BV Forum

Oj er Alcos anal utsolgt. Du kan be apoteken sjekke lager hos nabo-apotek men kanskje det er tomt over hele Oslo.

Xylocain mot smerte. AC3 comfort kan lindre en del også. Det er litt begrenset hva man kan putte i endetarmen då

Så skrev jeg tidligere om Proctosedyl men det må fås på resept fra lege. Og brukes med forsiktighet.

Back
Topp